نتایج دور ششم رقابت های شطرنج جام فجر(اکسین کاپ) اعلام شد

: بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام فجر ( اکسین کاپ ) با رقابت ۳۵۳ شطرنج باز داخلی و خارجی از ۲۴ کشور دنیا شامگاه شنبه در مجتمع تجاری و رفاهی اکسین شهرستان آمل آغاز شد و تا روز شنبه ۲۱ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)و به نقل از ایرنا در این مسابقات که از جدول اصلی وگروه ( A ) که استادان بزرگ و بین المللی حضور دارند، ‘ پرهام مقصودلو’ شطرنج باز گلستانی تیم ملی ایران با ‘ پاول پونکارتوف ‘ استاد بزرگ روس ها در میز شماره یک به مصاف هم رفتند که این دو شطرنج باز در حالی در دور ششم این مسابقات به مصاف هم رفتند که تا پایان دور پنجم این مسابقات پونکارتوف روسی با چهار ونیم امتیاز در صدرجدول این گروه و مقصودلو با ۴ امتیاز در رده دوم قرار دارد و برنده این مسابقه تاثیر زیادی در سرنوشت قهرمانی هر دو شطرنج بازدراین دوره از مسابقات خواهد داشت.
همچنین در دیگر دیدارهای مهم این دور، ‘علیرضا فیروزجا’ شطرنج باز نوجوان مازندرانی با ‘ یوری کوزوبوف ‘اوکراینی که هردو با ۴ امتیاز در رده دوم جدول گروه یک قرار دارند، در میز شماره ٢به مصاف هم رفتند و ‘ سیدمحمدامین طباطبایی’ ۴ امتیازی با ‘ استاد بزرگ’ مصدق پور ‘ دیدار می کند.
در رقابتهای جدول گروه B که شطرنج بازان آماتور حضور دارند، در حساس ترین دیدار و روی میزشماره یک ‘ علیرضا مقدم’ از گیلان صدرنشین این گروه با ‘ محمدرضا خورشیدی’ از تهران نفر دوم رده بندی رقابت خواهد کرد.
‘محمود اسکندری’ از البرز با ‘مهیار درودیان’ از تهران و ‘پویان دوستکام’ از تهران با ‘سپهر گلشن نژاد’ گیلان به مصاف هم خواهند رفت.
تا پایان دور پنجم این مسابقات ودر جدول گروه در جدول رده بندی گروه A پس از پاول پونکراتف استاد بزرگ روسیه که با چهار و نیم امتیاز در صدرجدول رده بندی قرار گرفت ، سید محمد امین طباطبایی از تهران ، یوری کوزوبوف از اوکراین ، امیررضا پوررمضانعلی از گیلان ، علیرضا فیروزجاء از مازندران و پرهام مقصودلو از گلستان هرکدام با چهار امتیاز در تعقیب صدرنشین در رده بعدی هستند.
همچنین تا پایان دور ششم جدول گروه B این مسابقات که آماتورها حضور دارند ، علیرضا مقدم از گیلان با ۶ پیروزی متوالی صدرنشین است و محمود اسکندری و محمدرضا خورشیدی با ۵/۵ امتیاز به ترتیب در رده های دوم و سوم جدول قرار دارند.
لازم بذکر است: بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام فجر ( اکسین کاپ ) با رقابت ۳۵۳ شطرنج باز داخلی و خارجی از ۲۴ کشور دنیا شامگاه شنبه در مجتمع تجاری و رفاهی اکسین شهرستان آمل آغاز شد و تا روز شنبه ۲۱ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
در این مسابقات ۴۶ شطرنج باز مطرح و سرشناس خارجی حضور دارند.
این مسابقات در ۲ جدول استادان بزرگ شطرنج و آماتورها برگزار می شود که ۸۲ شطرنج باز با رتبه استاد بزرگ و استاد بین المللی در جدول A در ۹ دور و ۲۷۱ نفر نیز در جدول گروه B در ۱۱ دور به روش سوئیسی باهم رقابت می کنند.