اینفوگرافی کیک بوکسینگ واکو اززبان مسئول کمیته واکواستان مازندران

کیک بوکسینگ به نام *کاراته فول کنتاکت* در اوائل دهه ۱۹۷۰ در ایالات متحده آمریکا رایج شد و در سال ۱۹۷۸ برای اولین بار مسابقات قهرمانی جهان در برلین برگزار شد

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،کیک بوکسینگ به نام *کاراته فول کنتاکت* در اوائل دهه ۱۹۷۰ در ایالات متحده آمریکا رایج شد و در سال ۱۹۷۸ برای اولین بار مسابقات قهرمانی جهان در برلین برگزار شد. واکو در سال ۱۹۸۰ مجبور شد نام خود را برای اجتناب از سردرگمی با کاراته سنتی اولیه تغییر دهد ،بدین ترتیب کیک بوکسینگ (ترکیبی از ضربات با دست و پا) توسط رهبران وقت انتخاب شد و واکو زیر مجموعه انجمن جهانی سازمان کیک بوکسینگ قرار گرفت.

واکو فعالیت های خود را در آسیا از طریق فدراسیون کیک بوکسینگ آسیا با هماهنگی بخش قاره ای آسیا- واکو برگزار می نماید. و درایران واکو ،توسط دکتر ناصر نصیری نایب رئیس سازمان جهانی و رئیس بخش آسیایی واکو پایه گذاری شد.

مسئول کمیته کیک بوکسینگ واکو استان مازندران اذعان داشت: بعد از سالها سابقه فعالیت ورزشی در رشته رزمی متوجه افکار برخی ها در این رشته شدم که گرایش به مادیات را بیشتر از خود اصل موضوع ورزش بهره می برند.

محمد حسین کریمی ضمن ارائه رزومه کوتاه ورزشی خود گفت: ازسال ۱۳۶۰ وارد گود ورزش کشتی شدم و در سال ۱۳۶۵ به رشته کیوکوشین کای کاراته روی آوردم و همچنین در سال ۱۳۷۲ رشته پرمهیج کیک بوکسینگ را مبنا اصلی فعالیت های خود قرار دادم و نهایت پس از طی مراحل مختلف ورزشی در سال ۱۳۹۲ رشته ورزشی خود را بصورت رسمی و قانونی به کیک بوکسینگ واکو تغییر دادم.

کریمی ضمن اشاره به اینکه واکو، سازمان جهانی کیک بوکسینک است تصریح نمود: ورزش کیک بوکسینگ در هفت استایل مسابقات برگزار می شود که در بخش مسابقات تاتامی موزیکال فرم،کیک لایت، پونت فایتینگ ولایت کنتاکت می باشد و همچنین در بخش مسابقات رینگی لوکیک ،فول کنتاکت و کیوان رولز رسمیت دارد واینکه این ورزش جذاب و پر قدرت به راحتی می تواند حضور تمامی مربیان و ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: بعد از تشکیل کمیته رسمی کیک بوکسینک واکو در استان مازندران ،اولین جلسه تمرین مشترک این کمیته زیر نظرنماینده انجمن کیک بوکسینگ واکو وعضو کمیته فنی استاد مهرداد خوش سلوک با حضور ورزشکاران استانی و مسئول کمیته ها در باشگاه ورزشی تختی رامسربرگزار شد.

مسئول کمیته کیک بوکس واکو مازندران گفت: ورزش کیک بوکسینگ واکو بصورت رسمی و قانونی برای پیشبرد اهداف جامعه سالم و همچنین برگزاری و حضور در مسابقات جهانی و آسیایی معتبر ،فعالیت دارد.

کریمی ضمن اشاره به اینکه از شهرستان های استان مازندران مربیان فعال در کیک بوکسینگ واکو پذیرا هستیم عنوان کرد: اولین مسابقه کیک بوکس واکو کشور در اواخر بهمن ماه سال جاری با حضور نمایندگانی از استان های مختلف در دو استایل مسابقات رینگی شامل لو کیک- فول کنتاکت و همچنین دو استایل مسابقات تاتامی شامل کیک لایت و لایت کنتاکت برگزار می شود .

وی اظهار داشت : کیک بوکسینک واکو کشور با حضور بزرگ مرد این رشته همچون دکتر ناصر نصیری تحول عظیمی را در میادین ورزشی ملی و بین المللی به وجود آورد.

گفتنی است دکتر ناصر نصیری نائب رئیس کیک بوکسینگ واکو جهان،رئیس انجمن واکو ایران و رئیس فدراسیون آسیایی رشته کیک بوکسینک واکو می باشد که می توان واکو را متولی اصلی ورزش کیک بوکسینگ از نظر کمیته بین المللی دانست و بقیه سازمان هایی که خودشان را متولی این رشته می دانند به نوعی بنگاه تجاری در ورزش باز کردند.

محمد حسین کریمی ضمن تشکر و قدردانی از آقای سلیم بهرامی ریاست هیات انجمن ورزشی استان مازندران اظهار داشت:اجرای برنامه های مشخص رشته کیک بوکسینگ واکو بدون حضور سبک های رزمی با قدرت پیش می رود و اینکه واکو اصلا رشته سبکی نمی باشد و افرادی که گرایش منفی را القاء می کنند بیشتر متولیان ورزشی های پولی می باشند که ارزش و جایگاه حکم های ورزشی و فنی را با دخالت پول و مادیات زیر سوال می برند.

شعار ورزش کیک بوکسینگ واکو استان مازندران: پاک و منزه ، قوی و مهربان و متواضع باشید

اعضای کمیته کیک بوکسینگ واکو استان مازندران به شرح ذیل می باشد:

کمیته فنی و داوران : استاد حسین کریمی
دبیر: استاد سید علیرضا مدنی
نائب رئیس بانوان: استاد زهرا فیروزی
کمیته تدارکات :مهندس علی اکبر موحدی
کمیته مسابقات : مهندس حسن علیزاده
کمیته آموزش: استاد سعید کاوسی
کمیته انظباطی: مهندس مهدی رحیمیان
کمیته استعدادیابی: استاد حسن بالابندی
کمیته پزشکی : دکتر یزدان بهروش
مسئول روابط عمومی : تارا هاشمی

جهت هماهنگی با مسئول کمیته کیک بوکسینگ واکو استان مازندران:
۰۹۱۱۱۹۲۸۰۴۱ استاد حسین کریمی

جهت هماهنگی با مسئول روابط عمومی کمیته کیک بوکسینگ واکو استان مازندران:
۰۹۱۱۵۷۳۶۷۵۸ تارا هاشمی

آدرس دفتر واکو: رامسر- خیابان شهید عباس مفرد- رو به روی تالار عرشیا- جنب تون آپ سرویس مروارید

تلفن دفتر: ۰۱۱۵۵۲۵۸۰۴۰ الی ۱
فکس دفتر : ۵۵۲۵۸۰۴۲-۰۱۱

مکان تمرین : باشگاه تختی رامسر- سالن رزمی ب
زمان تمرین روزهای فرد:
سالن بانوان:از ساعت ۱۶ الی ۱۸ عصر
سالن آقایان :از ساعت ۱۸عصر تا ۲۲ شب