اعلام ۵ کاندیدای نهایی میزبانی المپیک ۲۰۲۴

کمیته بین‌المللی المپیک، نام پنج کاندیدای نهایی المپیک ۲۰۲۴ را اعلام کرد.   به گزارش “مازنداسپرت” کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد، پس از پایان مهلت ارسال درخواست میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در شب گذشته، پنج کاندیدای کسب میزبانی این رویداد ورزشی مهم به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. این پنج شهر عبارتند از بوداپست […]

کمیته بین‌المللی المپیک، نام پنج کاندیدای نهایی المپیک ۲۰۲۴ را اعلام کرد.

 

به گزارش “مازنداسپرت” کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد، پس از پایان مهلت ارسال درخواست میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در شب گذشته، پنج کاندیدای کسب میزبانی این رویداد ورزشی مهم به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. این پنج شهر عبارتند از بوداپست مجارستان، هامبورگ آلمان، لس‌آنجلس آمریکا، پاریس فرانسه و رم ایتالیا.

کمیته بین‌المللی المپیک ۱٫۷ میلیارد دلار به صورت نقدی و ارائه خدمات به کمیته برگزاری میزبان بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ کمک خواهد کرد. IOC تا زمان انتخابات برای تعیین میزبان المپیک ۲۰۲۴ که با حضور اعضای خود در صد و سی‌امین نشست کمیته بین‌المللی المپیک در سال ۲۰۱۷ در شهر لیما، پایتخت پرو برگزار خواهد شد، همکاری نزدیک با این پنج کاندیدا خواهد داشت تا شرایط هر میزبان و خدمات احتمالی هر یک از آنها را مورد ارزیابی قرار دهد.

پیش از این میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ به ژاپن رسیده بود که موفق شد مادرید و استانبول را در راه کسب این میزبانی کنار زد. المپیک ۲۰۱۶ هم در برزیل برگزار می‌شود.

منبع:ورزش۳