سمینار داوری تیراندازی با کمان در استان البرز برگزار شد

سمینار داوری تیراندازی با کمان طی سه روز از هفدهم آبان ما تا روز جمعه نوزدهم آبان ماه به میزبانی استان البرز برگزارشد .

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،رضاکیارستمی دبیرفدارسیون تیراندازی با کمان درباره این سمینار گفت : این سمینار با حضور نودداور ، مدرسین داوری و کاندیداهای مدرسی به مدت سه روز به میزبانی سایت تیراندازی با کمان دراستان البرز برگزار می شود .
وی افزود : هدف ازبرگزاری این سمینار به روز رسانی داوران با قوانین جدید ی که درکنگره جهانی تصویب شده است . داورانی که باید درلیگ قضاوت کنند باید با قوانین جدید آشنا شوند امسال از این فرصت استفاده کردیم . و مدرسان داوری به این کلاس دعوت کردیم تا بتوانیم علاوه بربه روز کردن آنان کادرمدرسین را تکمیل کنیم .

 

دبیرفدارسیون تیراندازی با اشاره به این به اینکه حدود سیصدداورفعال تیراندازی با کمان در کشور فعالیت می کنندیا دآور شد : حدود نود داور از سیصد داورفعا لی که در کشور حضور دارند دراین سمینارشرکت کردند چون فقط داورین درجه یک ودو واجد شرایط بودند .

 

وی دلیل دعوت از داود نعمتی نیا نیا مدرس مطرح وبین المللی ایران برای تدریس دراین کلاس گفت : ایشان مدرس بین المللی مطرح ودرجه A هستند و از افرادی هستند . که درتمام جهان به کاتدریس می پردازند . و ماهم از این پتانسیل و ظرفیت استفاده کردیم که هم ازیک ایرانی که همطرا ز با یک مدرس خاری بهره برده باشیم . و هم داوران ما باقوانین روز جهان آشنا شوند .

کیارستمی ادامه داد : که سطح کلاس بسیار فعال و عالی بود . و افرادی که دراین کلاس شرکت کردند آینده خو بی خواهدداشت .
ویدرباره تیم داوری مازندران نیز گفت : مازندران هیات فعالی دارد وبا توجه به اینکه تغیراتی درهیات داشته است و آقای فرهادی بعنوان رئیس هیات فعالیت می کنند . جز استانهایی است که
فعالیت بسیار خوبی در عرصه داوری دارد .و کم کم به بقیه استا نهای پیشرفته برسد . و ما پیش بینی می کنیم استان مازندران از استانهایی خواهد بود که در آینده نزدیک در بحث داوری به سطح بالا وخوبی برسد .

اما داود نعمتی نیا مدرس این کلاس که از داوران المپیک لندن و جز داوران مطرح و بین المللی جهان میباشد درباره سطح و کیفیت این سمینار گفت : ایران از نظر سطح داوران بین المللی دررتبه چهارم قراردارد . و این سمینار پرو ژه ای است که به همت فدارسیون تیراندازی با کمان ایران برگزار شده است وهم رده با آخرین متود داوری جهان میباشد . و هفته قبل این روش در بانکوک اجرا شد . و همین روش در حال حاضر و دراین سمینار عملی میشود .
و تا آنجایی که من دیدم سطح این کلاس بسیار بالا میبا شد . و داوران اکثر ا ” در جهان موفق میباشند
و ما در حال حاضر چهار داوربین المللی و پنج داور قاره ای داریم . و داوران ما همانطوری که اشاره شد .جز داوران با کلاس بالااسیایی و حتی جهانی میبا شند .

نعمتی نیا در پایان گفتگو نیز به این نکته اشاره کر د : که داور تیر اندازی با کمان بر خلاف ورزش های توپی در آمد چندانی نخواهد داشت . وبه شرطی دراین کار موفق خواهد شد که عشق و علاقه ای بالایی به این کار داشته باشند .و به رشته ای که در آن فعالیت می کنند افتخار کنند . و
این و رزش از زیبایی و هیجان بالایی برخوردار هست . و کسی که تصمیم می گیرد دراین راه فعالیت کند با ید صبر و تحمل بالایی داشته باشد . و این نکته از یا دنبریم که مادرزمین هستیم که به تیرانداز کمک کنیم . و نه اینکه وی را تنبیه کنیم . لازم به ذکراست نه داورمازندرانی ازرامسر تا ساری دراین سمینار شرکت کردند