استاندار جدید انتظارات جامعه ورزشی مازندران را دریابد !

جامعه ورزشی مازندرانِ قهرمان خیز از محمد اسلامی استاندار جدید انتظارات ویژه ای در مسیر خدمت به ورزش این دیار دارند که مهمترین آنها را می توان در محورهای ذیل مورد واکاوی قرار داد:

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،جامعه ورزشی مازندرانِ قهرمان خیز از محمد اسلامی استاندار جدید انتظارات ویژه ای در مسیر خدمت به ورزش این دیار دارند که مهمترین آنها را می توان در محورهای ذیل مورد واکاوی قرار داد:

  • فراهم نمودن فضای مشارکت و همراهی وزارتخانه ها در حوزه تیمداری ؛ در این استان هیچی تیمی در مسابقات لیگ برتر که از حمایت های وزارتخانه ها بهره مند باشد وجود ندارد و متأسفانه این وزارتخانه ها نیز در این استان برای حضور در انواع لیگ ها تمایلی نشان نمی دهند .
  • تغییر نگاه وزارت ورزش و جوانان و هیأت دولت نسبت به جایگاه ورزش این دیار؛ باید این استان را فارغ از تقسیمات جغرافیایی بلکه در حد یک کشور مستقل برای افتخارآفرینی در ورزش قلمداد کنیم .
  • امکانات و اعتبارات و تجهیزات ورزشی مازندران به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای جامعه ورزشی این دیار نیست ؛ احداث اماکن ورزشی استاندارد که مازندرانی ها بتوانند میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی و آسیایی و جهانی را داشته باشند مورد انتظار است .
  • اکثر شهرهای مازندران فاقد سالن های ورزشی استاندارد لازم می باشد ؛ مازندران در کشتی ، وزنه برداری ؛ تکواندو، والیبال ، تنیس روی میز، ووشو، کبدی، فوتبال ساحلی، شطرنج، دوومیدانی و اکثر رشته های دیگر ستارگان نامداری در جهان ورزشی دارد اما دریغ از حتی یک سالن اختصاصی تمرینی و مسابقات .
  • بسیاری از ستارگان ورزش مازندران بجای اینکه در تیم های مازندرانی حضور پیدا کنند همچون گوشت قربانی برای سایر تیم های غیرمازندرانی توانایی خودشان را به نمایش می گذارند به طور نمونه در لیگ برتر بیش از یکصد فوتبالیست داریم اما دریغ از یک تیم منسجم .
  • مازندرانی ها از نظر شرایط آب و هوایی بهترین مکان برای برگزاری اردوهای تیم های ملی در همه رشته ها می باشد ؛ چرا که شرایط مناسب آب و هوایی از ترکیه و کشورهای عربی بهتر می باشد اما چون فاقد امکانات و تأسیسات اردویی است حتی تیم های مازندرانی با هزینه سنگین مالی ، اردوهای خود را یا در کشورهای دیگر و یا در استان های دیگر برپا می شود .
  • اگر در این استان کمپ های اردوی تیم ملی برپا شود مازندران به عنوان استان مستعد برای برگزاری اردوهای تیم ملی حتی برای کشورهای دیگر هم مهیا می شود
  • در جذب توریست ورزشی گردشگران هم می توانیم موفق باشیم ایجاد یا تأسیس هتل های ورزشی موجب شکوفایی اقتصاد مازندران خواهد بود اگر شرایطی مهیا شود که ارتباط ورزشی سفرهای بین قهرمانان کشورهای اذربایجان ، ارمنستان ، ترکمنستان ، روسیه ، داغستان ، گرجستان و ترکیه شود خدمت بزرگی به ورزش مازندران و کشور خواهد بود.
  • عدم وجود کمپ اسکی، کوهنوردی و سایت تیراندازی و تیروکمان مناسب در این استان اگر پایگاههای قهرمانی ایجاد شود بسیاری از استعدادهای عالی ورزشی نه تنها از سایر استان ها بلکه از کشورهای دیگر برای تکمیل مراحل آماده سازی خود به مازندران سفر خواهند کرد.
  • آقای استاندار در این استان مشارکت ادارات و سازمان ها و نهادها به جهت مغایرت با قانون تیمداری از منابع دولتی تخلف می باشد و ارگان ها نباید در این حوزه ورود پیدا کنند اما دولت و وزارتخانه ها در سایر استان ها تیمداری می کنند و بیش از ۹۸ درصد تیمداری در لیگ برتر از منابع دولتی بهره برداری می شود اما حتی یک مورد هم برای مازندران مهیا نیست و دولت به هیچ عنوان در بحث قهرمانی سرمایه گذاری در مازندران نکرده است ؛ استانداران و فرمانداران و شهرداران نیز مدعی هستند برابر قانون نمی توانند در حوزه ورزش قهرمانی ورود پیدا کنند اما در استان های دیگر همه مدیران به تیم های ورزشی کمک می کنند .
  • آقای استاندار همه ورزشی ها انتظار دارند که اداره کل ورزش و جوانان در حوزه تیمداری کمک حال آنها باشد در شرایط کنونی اعتبارات مالی ورزش استان هزینه قند و چای و قبوض انرژی ادارات را نمی دهد چه برسد به تیمداری و البته تشکیلات کارگری و نیروهای مسلح و دانشگاهی نیز توان رقابت در این عرصه را ندارند .
  • برخی از اسپانسرهای بخش خصوصی قبل از آنکه بخواهند در تیمداری سرمایه گذاری کنند به دنبال تأمین منابع مالی و برگشت سرمایه های خود هستند که مازندران در این حوزه مشکلات قانونی دارد و درایت شما می تواند در حل مشکلات مدیریتی و سرمایه گذاری در ورزش این دیار موثر واقع شود .

امیدواریم به حضور جناب آقای محمد اسلامی استاندار جدید استان مازندران، کمبود های ورزش استان مازندران برطرف شود و روز های خوبی برای ورزش و ورزشی های استان مازندران رغم بخورد.