کاهش ۸۰ درصدی غریق در سواحل استان نسبت به گذشته

کاهش ۸۰ درصدی غریق در سواحل استان در دولت تدبیر و امید نسبت به گذشته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از تلاش های ناجیان غریق و دستگاه های اجرایی فعال در طرح های دریای استان قدردانی نمود / یونسی در این نشست که در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: در دولت تدبیر و امید آمار غریق نسبت به گذشته مجموعا بیش از ۸۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جمع ناجیان غریق و دستگاه های اجرایی فعال در طرح های دریای استان با بیان این که ظرفیت ورزش مازندران بسیار بالاست، بنحوی که در المپیک ریو ورزشکاران مازنی مجموعا به اندازه شش کشور جهان مدال کسب کردند، گفت: باید قدر این سرمایه ها را دانست و از تجربه والای آنان برای پرورش قهرمانان آینده ورزش استان و کشور به نحو شایسته بهره برد.

یونسی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نسبت به جان انسانها حساس ترین رویکرد را در نظر گرفته است، اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، طرح‌های ویژه‌ای در سواحل مازندران به اجرا در آمد تا ضمن پذیرایی شایسته از مسافران و گردشگران، نجات جان آنان نیز در اولویت کاری قرار گیرد.

وی با بیان این که از جمله سیاست های دولت تدبیر و امید این است که برای جان و تامین سلامتی جسمی و روانی مردم اهمیت فراوانی قائل است، افزود: با اجرای طرح تحول سلامت از سوی دولت دکتر روحانی، هزینه درمان مردم تا زیر ۱۰ درصد کاهش یافت، مراکز درمانی و بهداشتی تجهیز شدند، دسترسی مردم به دارو و امکانات درمانی تسهیل گردید و قریب ۱۱٫۵ میلیون نفر از افراد جامعه که فاقد هر گونه بیمه ای بودند تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند.

معاون استاندار، تصریح نمود: در حوزه آسیب های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد، محلات آلوده و … دولت تدبیر و امید با برنامه عمل می کند و در سایه اجرای برنامه های اصولی و علمی و تخصیص اعتبارات لازم عزمی راسخ برای مقابله با این پدیده ها دارد.

یونسی گفت: در استان مازندران تمامی محلات آسیب پذیر پاکسازی شد و با اجرای برنامه ها و پیگیری های مستمر آمار طلاق کاهش یافت.

وی با اشاره به این که در آغاز به کار دولت تدبیر و امید در استان ناجیان غریق دارای مطالبات بسیار زیادی از گذشته بودند که با پیگیری های مستمر، مطالبات حقوقی این عزیزان پرداخت شد و مسایل و آسیب های این بخش شناسایی گردید، عنوان نمود: این تلاش ها و هم افزایی ها بویژه زحمات ناجیان غریق منجر به این مهم شد که در سال ۹۳ با کاهش ۵۲ درصدی غریق در سواحل استان روبرو شدیم که دستاورد قابل اعتنایی بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به این که در سال ۹۶ شاهد کاهش ۲۲ درصدی غریق در سواحل استان بودیم، خاطر نشان ساخت: در دولت تدبیر و امید آمار غریق نسبت به گذشته مجموعا بیش از ۸۰ درصد کاهش داشته است.

در این نشست که مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری و مدیر کل ورزش و جوانان استان حضور داشتند، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از تلاش های ناجیان غریق و دستگاه های اجرایی فعال در طرح های ساماندهی دریای استان قدردانی نمود.

گفتنی است ناجیان غریق نمونه و دستگاه های اجرایی فعال در طرح های دریا پس از پایان طرح ها در سال جاری راهی سفر زیارتی مشهد مقدس شدند و این نشست در مشهد مقدس برگزار گردید.

 تصاویری از تجلیل استاندار_مازندران از کریمیان رئیس هیئت نجات غریق و عضو هیات رییسه؛

http://www.ostan-mz.ir/images/org/139608043271.jpg
http://www.ostan-mz.ir/images/org/139608046677.jpg
http://www.ostan-mz.ir/images/org/139608047507.jpg
http://www.ostan-mz.ir/images/org/139608042360.jpg
http://www.ostan-mz.ir/images/org/139608048588.jpg