مهران شاهین طبع : ویلیام جونز فرصت خوبی برای ملی‌پوشان بود

گزارش مازند اسپرت و به نقل از ورزش سه مهران شاهین طبع پس از بازگشت تیم ‌ملی بسکتبال به کشور، اظها‌ر کرد: تورنمنت بسیار خوبی در چین تایپه داشتیم. در این دوره از جام ویلیام جونز شرایط خیلی خوبی پیش آمد تا تیم ‌ملی بتواند قبل از جام ملت‌های آسیا به هماهنگی لازم برسد و تدارکات […]


گزارش مازند اسپرت و به نقل از ورزش سه مهران شاهین طبع پس از بازگشت تیم ‌ملی بسکتبال به کشور، اظها‌ر کرد: تورنمنت بسیار خوبی در چین تایپه داشتیم. در این دوره از جام ویلیام جونز شرایط خیلی خوبی پیش آمد تا تیم ‌ملی بتواند قبل از جام ملت‌های آسیا به هماهنگی لازم برسد و تدارکات خیلی خوبی داشته باشد. فشردگی مسابقات، کیفیت بازی‌ها و نزدیک بودن ما به مکان برگزاری جام ملت‌های آسیا باعث شد تا بچه‌ها بتوانند خیلی خوب آماده شوند.

مربی تیم ‌ملی بسکتبال ا‌دا‌مه‌ داد: فضایی که در چین تایپه داشتیم به جام ملت‌های آسیا نزدیک بود و این موضوع مطمئنا تاثیر بسیار مثبتی در روند آماده سازی تیم ‌ملی دارد. به‌ هر‌ حال فرصتی بود که از آن استفاده کردیم و امیدوارم که این روندمان ادامه داشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که حریفان آسیایی را چطور ارزیابی می‌کند، بیا‌ن‌ کرد: ژاپن تیم متحول شده است و حتی برابر کره جنوبی به پیروزی رسید. تیم خوبی است و ما باید در اولین دیدار به مصاف آنها برویم. کره جنوبی نیز با ترکیب کاملش در این مسابقات حضور داشت و عملکرد مناسبی داشت. فیلیپین که هزینه زیادی برای تیمش انجام داده چهار یا پنج آمریکایی – فیلیپینی را به تیمش تزریق کرده است که بازیکنان خوبی هستند. این تیم تنها آندره بلیچ را در اختیار نداشت و دیگر بازیکنانش حضور داشتند. در کل رقبا تیم‌های خیلی آماده و کاملی هستند که باید در جام ملت‌های آسیا با هماهنگی بسیار زیادی به مصافشان برویم.

شاهین طبع در پاسخ به این سوال که با تمام این شرایط وضعیت تیم ‌ملی را در مسیر کسب سهمیه المپیک چطور ارزیابی می‌کند، خاطر‌ نشان کرد: باید برگردیم به عقب و ببینیم تیم ‌ملی چه شرایط آماده سازی داشته است. بالاخره یکسری نگرانی‌هایی اعم از دیر شدن تمرین‌ها و دیر آمدن سرمربی وجود داشت. با این حال با توجه به تلاشی که شده است معتقدم که نتیجه‌ مناسبی را کسب کرده‌ایم و وضعیت تیم مناسب است، اما اگر زمان بیشتری در اختیار داشتیم مطمئنا خیلی بهتر از این می شدیم. بازیکنان زحمات زیادی می کشند و تیم ‌ملی ما جا دارد بیشتر آماده شود.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به این که صمد نیکخواه بهرامی دو ماه در تمرینات حضور نداشته است و آسیب‌دیدگی‌ دارد وضعیتش برای حضور در تیم ‌ملی، بسکتبال دوستان را نگران کرده است، توضیح داد: صمد نیکخواه بهرامی با سرمربی تیم ملی در ارتباط است و تمام وضعیت او قابل بررسی است. آقای باوئرمان سرمربی تیم ‌ملی درباره وضعیت کاپیتان تیم ‌ملی تصمیم نهایی را خواهد گرفت.