مشحون: بسکتبال به دنبال قهرمانی است

به گزارش مازند اسپرت و به نقل از مهر، محمود مشحون که به منظور استقبال از تیم ملی بسکتبال بعد از کسب عنوان قهرمانی مسابقات ویلیام‌جونز به فرودگاه امام خمینی (ره) آمده بود، در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با پیش‌بینی خود نسبت به قهرمانی در آسیا و کسب سهمیه المپیک با توجه به عنوان کسب […]


به گزارش مازند اسپرت و به نقل از مهر، محمود مشحون که به منظور استقبال از تیم ملی بسکتبال بعد از کسب عنوان قهرمانی مسابقات ویلیام‌جونز به فرودگاه امام خمینی (ره) آمده بود، در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با پیش‌بینی خود نسبت به قهرمانی در آسیا و کسب سهمیه المپیک با توجه به عنوان کسب شده در تورنمنت ویلیام‌جونز توضیح داد.

وی اظهار داشت: البته پیش‌بینی در این زمینه کاری سخت و در عین حال غیرفنی است، به خصوص در مورد رشته‌ای مثل بسکتبال که بازی صدم ثانیه‌هاست و در آن لحظه‌ها تعیین‌کننده نتیجه بازی هستند.

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به روحیه بالای بازیکنان تیم ملی به واسطه نتایج و قهرمانی به دست آمده در مسابقات جام ویلیام‌جونز، گفت: بچه‌ها مقتدرانه قهرمان شدند و کاملا از چهره آنها مشخص است که چه روحیه بالایی دارند. بازیکنان ایران بدون کم‌توجهی و با انگیزه بالا دیدارهای خود در ویلیام‌جونز را برگزار کردند. امیدوارم آنها با همین پتانسیل حرکت خود را ادامه دهند که در این صورت می‌توان در جام ملتها هم نتیجه لازم را گرفت.

مشحون با اشاره به وضعیت حریفان بسکتبال ایران در آسیا و اینکه تیم‌هایی مثل کره و چین از شرایط خوبی برخوردار هستند، تصریح کرد: تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، نباید از هیچ حریفی واهمه داشته باشد. البته حریفان ما در آسیا شرایط خیلی خوبی دارند، به خصوص اینکه برخی از آنها مثل لبنان با در اختیار گرفتن بازیکنان آمریکایی ترکیبشان را تقویت هم کرده‌اند. باید بگویم ایران جزو معدود تیم‌های پاک بسکتبال آسیاست، کره هم از این حیث شرایطی مثل ما دارد، در کل امیدوارم با همه نابرابری‌های موجود بتوانیم در جنگ قدرتها پیروز شویم و قهرمان آسیا.

وی در مورد اینکه با نزدیکتر شدن به المپیک، توجه مسئولان به بسکتبال و امید آنها به کسب سهمیه توسط این رشته بیشتر شده، گفت: من اهل گله نیستم، اما همیشه به فدراسیون تهاجم شده است. در مورد همین مسابقات، بعضی‌ها گفته‌اند تیم‌های شرکت‌کننده واقعی و تیم اصلی کشورشان نبودند! آنجا که تیم‌های شرکت کننده اصلی نیستند، آنها را واقعی جلوه می‌دهند، بعد در مورد این مسابقات که همه تیم‌ها کامل آمده بودند، این‌چنین صحبت می‌شود.

محمود مشحون در این رابطه تصریح کرد: من کاملا خوشبینم که بازیکنان ما از هیچ تلاشی برای قهرمان شدن در آسیا کوتاهی نمی‌کنند، نشاط و روحیه‌ای که در آنها وجود دارد کاملا گویای مصمم بودنشان برای قهرمان شدن است، سرمربی تیم هم از شرایط بازیکنان بسیار راضی است و اعلام کرده سربازانی که می‌خواسته، همین بازیکنان هستند. من زمان سعیدلو گفته بودم که همه فدراسیون‌ها با پژو حرکت می‌کنند و ما با ژیان، حالا هم همین است، تا کی باید با ژیان به حرکت خود ادامه دهیم؟ با همه اینها امیدوار به کسب نتیجه هستیم.