چهار وزن دوم فرنگی؛ نابغه وارد می‌شود

روز دوم مسابقات جهانی کشتی برخلاف بیشتر دوره‌های مسابقات جهانی روز پایانی این رقابت‌ها نیست. به گزارش مازند اسپرت: و به نقل از روزنامه ایران ورزشی، در سال‌های گذشته معمولا رسم بر این بوده که مسابقات جهانی در دو روز برگزار می‌شد اما این بار مسوولان برگزاری مسابقات کشتی تصمیم گرفتند تا این رقابت‌ها در […]

روز دوم مسابقات جهانی کشتی برخلاف بیشتر دوره‌های مسابقات جهانی روز پایانی این رقابت‌ها نیست.

به گزارش مازند اسپرت: و به نقل از روزنامه ایران ورزشی، در سال‌های گذشته معمولا رسم بر این بوده که مسابقات جهانی در دو روز برگزار می‌شد اما این بار مسوولان برگزاری مسابقات کشتی تصمیم گرفتند تا این رقابت‌ها در سه روز برگزار شود. براساس این تصمیم بعد از اینکه مسابقات سه وزن ۶۶، ۷۵ و ۹۸ کیلوگرم در روز نخست برگزار شد حالا در روز دوم این رقابت‌ها که البته به وقت ایران شب خواهد بود، مسابقات چهار وزن ۵۹، ۷۱، ۸۰ و ۱۳۰ کیلوگرم برگزار خواهد شد، اوزانی که می‌توانیم در آنها هم برای رسیدن به مدال امیدوار باشیم و هم برای رسیدن به سکو شانس خود را افزایش بدهیم. همیشه در مسابقات جهانی همه کشتی‌گیران نمی‌توانند به مدال برسند اما همین که برخی از کشتی‌گیران بتوانند در بین ۱۰ نفر اول باشند و حداقل بتوانند چند امتیاز کسب کنند به قهرمانی تیم ایران کمک خواهد کرد. البته با توجه به نفراتی که تیم ایران دارد نباید کار به اینجا برسد و باید با اقتدار به‌عنوان قهرمانی برسیم. هیچ یک از تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات به اندازه تیم ایران در ترکیب خود نفرات مدعی و قدرتمند ندارد و تیم ایران باید با اقتدار بتواند به‌عنوان قهرمانی برسد.

در انتظار هشتمین طلا

بدون شک پرامید ترین و بهترین کشتی‌گیر تیم ایران حمید سوریان است که در رقابت‌های روز دوم برای تیم ایران در وزن ۵۹ کیلوگرم به میدان می‌رود. او در حالی در این مسابقات به میدان خواهد رفت که امسال شرایطی کاملا متفاوت نسبت به گذشته دارد.
هر سال او برای مسابقات جهانی فقط یک بار وزن کم می‌کرد اما این بار برنامه ریزی کادر فنی و فدراسیون کشتی باعث شد تا او سه بار وزن کم کند. نابغه کشتی فرنگی دنیا برای اولین بار برای حضور در مسابقات بلغارستان وزن کم کرد که البته با حواشی زیادی هم در آن مسابقات مواجه بود. در ادامه هم اگر باور کنیم که او در انتخابی تیم ملی در مشهد با ۶۴ کیلوگرم وزن کشی نکرده، باید بگوییم که برای دومین بار در مشهد وزن کم کرد و در نهایت برای سومین بار هم در مسابقات بین‌المللی لهستان بود که او مجبور شد وزن کم کند.
حالا نابغه کشتی فرنگی در شرایط جدیدی به مصاف حریفان خواهد رفت تا بتواند هفتمین مدال طلای خود در مسابقات جهانی را کسب کند. کسب هفتمین طلای جهان او را به‌عنوان یک چهره بی‌بدیل در کشتی ایران تبدیل خواهد کرد. سوریان علاوه بر موانعی که در داخل برای رسیدن به فرم ایده‌آل برای کسب عنوان قهرمانی جهان داشت، در آمریکا هم موانعی برای رسیدن به مدال طلا خواهد داشت که باید از جمله آنها به حضور قهرمانان نامی از کشورهای مختلف اشاره کنیم. کشتی‌گیران مطرح و با سابقه که البته هر گاه حمید در میدان مسابقه حضور داشته توانسته با اقتدار آنها را شکست دهد. روشن بایراموف آذربایجانی یکی از همین نفرات است. در کنار او ماریانیان روس که جایگزین سیمنوف شده یا المرات تاسمرادف ازبک یا کشتی‌گیرانی از کره جنوبی و شمالی که همیشه یک پای رقابت با مرد پرافتخار ایران بوده‌اند. البته همه این کشتی‌گیران در صورتی که حمید سوریان آماده باشد نمی‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند. امروز باید آماده برپایی یک جشن باشیم. جشنی باشکوه به افتخار نابغه‌ای که تا سال‌ها باید به وجودش افتخار کنیم.

بیابانگرد در یکقدمی دومین مدال جهانی

در وزن ۷۱ کیلوگرم هم تیم ملی کشتی فرنگی بی شانس برای رسیدن به مدال نیست. در این وزن افشین کشتی‌گیر با تجربه‌ای است. او در حالی راهی این مسابقات شده که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ دوبنده تیم ملی را به تن کرد؛ مسابقات جهانی دانمارک که البته از آن مسابقات با دست خالی برگشت. افشین برای اینکه درخشش مدال را در سینه خود ببیند تا سال ۲۰۱۴ صبر کرد. او در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ در ازبکستان یک مدال با ارزش گرفت. امسال این مدال می‌تواند برای افشین تکرار شود. اگرچه او هم چند حریف سخت را در پیش دارد. آدام کوراک از روسیه که تا پیش از این در وزن ۶۶ کیلوگرم کشتی می‌گرفت مهم‌ترین حریف او خواهد بود.

جوان رعنا

بی تردید یکی از امیدهای آینده کشتی ایران یوسف قادریان خواهد بود. جوان رعنا و خوش قد و قامت کرد زبان که امروز برای رسیدن به مدال تلاش خواهد کرد. قادریان در تمامی رده‌های سنی حضور پررنگی داشته که می‌تواند از این تجربیات خود در یک میدان مهم استفاده کند. قادریان در رقابت‌های قهرمانی آسیا درخشش خوبی داشت و توانست به مدال طلا برسد و حالا نیز در یک میدان مهم دیگر به میدان خواهد رفت. قادریان برای اولین بار است که مسابقات مهم و حساس جهانی را تجربه می‌کند و این برای او بسیار مهم خواهد بود. قادریان از توان لازم برای اینکه شگفتی ساز این مسابقات باشد برخوردار است اما حتی اگر بنا به هر دلیلی نتواند کار خود را پیش ببرد بازهم جای نگرانی نخواهد بود چرا که او برای آینده کشتی ایران یک جوان شایسته خواهد بود.

علیاری و یک روز سخت

در وزن ۱۳۰کیلو گرم نمی‌توانیم از مهدی علیاری انتظار مدال داشته باشیم. او کشتی‌گیر ۹۸ کیلوگرمی بود که به خواست کادر فنی و شرایط حساسی که وجود داشت مجبور شد به یک وزن بالاتر برود. رقابت یک ۹۸ کیلوگرمی با کشتی‌گیران ۱۳۰ کیلوگرم یک جنگ نابرابر خواهد بود. جنگی که علیاری با غیرت به روی تشک خواهد رفت. مهدی علیاری اگر با قرعه خوبی مواجه شود می‌تواند عملکرد نسبتا خوبی از خود به نمایش بگذارد و حتی می‌توان به موفقیت او هم امیدوار بود. امروز کسب امتیاز توسط علیاری می‌تواند به موفقیت و قهرمانی تیم کمک کند. در این وزن کایالپ و لوپز از مدعیان جدی هستند اما بیلال ماخوف روس را هم نباید فراموش کنیم. کشتی‌گیری که قرار است حلال مشکلات روس‌ها در هر دو رشته باشد.