دو نماینده ایران فینالیست شدند

«پویا دادمرز» و «کرامت عبدولی» به فینال وزن های ۵۰ و ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی پیکارهای جوانان جهان در فنلاند راه یافتند و دو نماینده دیگر ایران در وزن های ۷۴ و ۹۶ کیلوگرم از دور رقابت ها کنار رفتند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،روز شنبه پخش زنده رقابت ها، مسابقات چهار وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان از صبح شنبه در شهر تامپره کشور فنلاند آغاز شد و «پویا دادمرز» و «کرامت عبد ولی» به فینال وزن های ۵۰ و ۶۰ کیلوگرم راه یافته و «محمد شربی نیازی» و «امیر محمد نوروزی» دو نماینده دیگر کشورمان در وزن های ۷۴ و ۹۶ کیلوگرم در جدول شانس مجدد باید به مصاف حریفان بروند.
در وزن ۵۰ کیلوگرم دادمرز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۵ بر صفر «هایفنگ ژانگ» از چین را از پیش رو برداشت و در دور بعد «ذوالفقار علی اف» از جمهوری آذربایجان را با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل «الهام بهرام اف» از ازبکستان با نتیجه ۷ بر ۵ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. حریف دادمرز در فینال کوین جردن از آمریکا است.
در وزن ۶۰ کیلوگرم «کرامت عبد ولی» در دور نخست با نتیجه ۵ بر یک «آندرج گینز» از آلمان را شکست داد و در دور دوم «حسن محمد» از مصر را با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب کرد.
وی در دور سوم «تالا تالا» از چین را با نتیجه ۹ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد که در این مرحله نیز «مانیش» از هند را با نتیجه ۳ بر یک مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. عبد ولی در دیدار فینال و برای کسب مدال طلا باید به مصاف الکساندر هورشین از اوکراین برود.
در وزن ۷۴ کیلوگرم «محمد شربی نیازی» در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر «هاریوکا اوگا» از ژاپن را مغلوب کرد و در دور بعد با نتیجه ۶ بر ۴ «آرمن باقداساریان» از ارمنستان را مغلوب کرد. وی در دور سوم مقابل «آکژول محموداف» از قرقیزستان با نتیجه ۲ بر ۲ شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت تا کار خود را برای کسب مدال برنز ادامه دهد.
این آزادکار وزن ۷۴ کیلوگرم در شانس مجدد با شکست ۱۴ بر ۴ مقابل ساجان از هند از دور رقابت ها حذف شد. در این وزن آکژول محمود اف از قرقیزستان و کمال آمربی از آمریکا به فینال راه یافتند.
در وزن ۹۶ کیلوگرم «امیرمحمد نوروزی» در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک مقابل «آندرج داداک» از چک به پیروزی رسید اما در دور دوم با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب «آرتور سارگسیان» از روسیه شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال باشد نوروزی به گروه بازنده ها رفت.
وی در جدول شانس مجدد ابتدا «ساگار» از هند را ۶ بر ۴ شکست داد ودر ادامه با شکست ۳ بر یک برابر «آروی ساوولاینن« از فنلاند از دور رقابت ها حذف شد.
در این وزن نیز آرتور سارگسیان از روسیه و کوزلیوک از اوکراین به فینال راه یافتند.
مسابقات چهار وزن دوم فردا (یکشنبه) برگزار می شود.