پیامی که انتخاب یوسف کرمی به همراه داشت

انتخاب یوسف کرمی به عنوان مدیر فنی تیم نونهالان تکواندو پیامی به همراه خود دارد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،شاید در سالیان اخیر تنها برخی از مربیان سرشناس و قدیمی‌تر فرصت حضور در کنار تیم‌های ملی تکواندو را پیدا می‌کردند و همین سیاست موجب عدم بروز پتانسیل بالای مربیان جوان‌تر و البته با انگیزه‌تر شده بود. حالا با استفاده از یوسف کرمی به عنوان مدیر فنی تیم نونهالان تکواندو، مسئولان این فدراسیون نشان دادند که تصمیم دارند با بهره‌گیری از جوان‌ترها به کار خود ادامه دهند.

با توجه به موقعیت این رشته در بازی‌هایی همچون المپیک سرعت توسعه در میان کشورهای مختلف دنیا بسیار بالا رفته و حالا بیشتر کشورهایی که در مسیر رسیدن به مدال‌هایی همچون المپیک یا بازی‌های قاره‌ای هستند سرمایه‌گذاری بسیار زیادی در تکواندو کرده‌اند. در چنین شرایطی قطعا نباید زمان را از دست داد و به همین دلیل است که فرصت برای تزریق خون تازه به بدنه تیم های ملی تکواندو و به خصوص تکواندو نباید از دست برود.

اینکه قهرمانانی مانند یوسف کرمی که حالا وارد جرگه مربیان شدند فرصت انتقال تجربیاتشان را در تیم‌های پایه پیدا کنند یکی از بهترین تصمیماتی است که در یکی دو سال اخیر در فدراسیون تکواندو گرفته شده است. این موضوع هم به سود تیم‌های پایه است و هم به سود مربیانی مانند کرمی. ملی‌پوشان پایه این فرصت را پیدا می‌کنند تا بتوانند نکات فنی روز دنیا را از طریق مربیان جوانی که از عمر قهرمانی‌شان زمان زیادی نمی‌گذرد دریافت کنند و از سوی دیگر مربیان جوان نیز می‌توانند با شروع کار در تیم‌های پایه به نوعی در بهترین سطح ممکن شروع به تجربه‌اندوزی کنند.

در کنار این مسائل حتی اگر به دنبال نتیجه‌گرایی در این رده‌ها نیز باشیم استفاده از مربیان جوان و با انگیزه قطعا جواب بهتری خواهد داد. نیروی جوانی و شور و اشتیاق بیشتری که در این مربیان وجود دارد یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای رسیدن به موفقیت است. از سوی دیگر مشارکت دادن قهرمانان دیروز در مسائل فنی باعث وحدت و همدلی بیشتری در فدراسیون خواهد شد.

موضوعی که تکواندوی کشورمان در چند سال اخیر از آن ضربه دیده بدون شک عدم وحدت و همدلی است. یکی از راهکارهای اساسی استفاده حداکثری از پتاسیل موجود است. قطعا اگر میدان برای مشارکت به صورت مناسبی مهیا و درهای فدراسیون به روی قهرمانان پیشین باز شود مربیان و قهرمانانی که جزو خانواده تکواندو هستند می‌توانند مشغول کار شوند و حس مشارکت می‌‌تواند سد راهی برای دلسری این قشر شود و به این ترتیب شاید نیمی از حواشی کنار رود.

ایجاد فضا برای کار قهرمانان دیروز، ایجاد فرصت برای استفاده از نیروی جوانی، علم به روز و بهره برداری از انگیزه بالایی است که در این قشر وجود دارد. امیدواریم مسئولان فدراسیون تکواندو این راه را ادامه داده و در آینده شاهد استفاده از دیگر قهرمانان دیروز این رشته در بدنه فنی باشیم.

نونهالان ملی‌پوش تمرینات خود را برای حضوری پرقدرت در سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان که از ۲ شهریورماه به مدت ۴ روز در «شرم الشیخ» مصر برگزار می‌شود، آغاز خواهند کرد. تیم‌ نونهالان پسر کشورمان در دوره گذشته موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی جهان شده است.

/تسنیم