کمالوند: برخی از نفرات تیم افزایش ۲۰ درصدی قراردادشان را نپذیرفتند/تعداد بازیکنان را کم اما کیفیت را بالا می‌بریم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان، گفت: به برخی از بازیکنان تیم در فصل قبل پیشنهاد کردیم قراردادشان تا ۲۰ درصد افزایش یابد که آنها این مسئله را قبول نکردند و ما برای ادامه همکاری در فصل بعد از آنها عذرخواهی کردیم.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،فرامز کمالوند بعد از پشت سر گذاشتن چند فصل حضور در گسترش فولاد بعد از مذاکره با مسئولان صنعت نفت با آنها به توافق رسید طلایی پوشان آبادانی را در هفدهمین دوره لیگ برتر بر عهده بگیرد.

کمالوند  در مورد شرایط این تیم‌ و برنامه‌های آتی صنعت نفت صحبت‌های زیر را انجام داد.

 چه شد هدایت صنعت نفت را پذیرفتید؟

صنعت نفت تیم بسیار خوب و ریشه‌داری است. این تیم از هواداران بسیار زیادی برخوردار است و در متعلق به شهری است که فوتبال یکی از مهمترین دغدغه‌های مردمانش است. پتانسیل انسانی، هوادارن پور شور و فراوان باعث شد تا تصمیم بگیریم به پیشنهاد صنعت نفت پاسخ مثبت دهم و این تیم را برای هفدهمین دوره لیگ برتر انتخاب کنم.

 قرارداد ۲۰ بازیکن صنعت نفت به اتمام رسیده،‌ این مسئله کار را برای بستن تیم سخت نمی‌کند؟

بله این مسئله کار را سخت می‌کند. با سه چهار نفر از این بازیکنان وارد مذاکره شدیم و حتی قبول کردیم قرارداد آنها را تا بیست درصد افزایش دهیم اما آنها این مسئله را قبول نکردند و خواسته بیشتری داشتند که از آنها عذرخواهی کردیم اگر این نفرات تحت قرارداد بودند کار راحت تری داشتیم.

وضعیت دستیارانتان مشخص شد؟

دستیاران این هفته مشخص می‌شوند.

 دستیارانتان ایرانی هستند؟

به احتمال فراوان ایرانی هستند.

سال قبل هواداران علیه باشگاه بودند آیا در فصل جاری امیدی به حل این مشکل دارید؟

هواداران آبادانی خیلی به فوتبال علاقه دارند آنها دوست دارند تیمشان نتیجه بگیرد. اگر تیم فوتبال بازی کند و نتیجه بگیرد مشکلی به وجود نمی‌آید. این مسئله مشکلی برای ما ندارد مشکل اصلی ما نبود امکانات است که سطح بسیار پائینی دارد.

قبلا از شرایط زمین تمرینی تیم انتقاد کرده بودید؟

وقتی زمینی نیست چه کاری باید انجام دهیم. یک زمین به نام پیروز در آبادان وجود دارد که سال قبل سه چهار تیم از آن استفاده میکردند که امسال قول گرفتیم دیگر این اتفاق نیوفتد. از لحاظ امکانات سخت افزار شرایط مثل لیگ برتر نیست. هر چقدر هوادار داریم در سخت افزار دچار مشکل هستیم. زمین مناسب، ویدیو پرژکتور، سالن کنفرانس و … نداریم. تیم لیگ برتری است اما امکاناتش در سطح لیگ دسته اول است. برای شهری که زادگاه فوتبال بوده و در گذشته زمانی ۶-۷ نماینده در تیم ملی داشته نباید وضعیتش اینطور باشد . کار کردن در این شرایط خیلی سخت است.

 مثل اینکه قصد دارید تمرینات را به دلیل آماده نبودن زمین با برگزاری یک اردو آغاز کنید؟

دوست داریم تمریناتمان را از آبادان آغاز کنیم. حضور هواداران در تمرین به تیم روحیه می‌دهد اما وقتی شرایط سخت به این شکل است کاری از دست ما بر نمی‌آید.

وضعیت بازیکنان خارجی فصل قبل صنعت نفت به کجا انجامید؟

هر چهار بازیکن را نخواستیم.

در فصل اول حضور در آبادان چه هدفی را دنبال می‌کنید؟

گفتم کسی راجع به بقا صحبت نکند.  بد است کسی در مورد سقوط تیمی صحبت کند که به برزیل ایران معروف است ما در سال اول به فکر کسب رتبه تک رقمی هستیم و خواستم کسی در مورد سقوط حرفی نزند.

 همچنان به زمان شروع لیگ برتر انتقاد دارید؟

تیم‌ها می‌خواهند تمرینات را از ۲۵-۲۶ خرداد آغاز کنند. در این شرایط فرصتی برای انجام بازی دوستانه و سایر امور نمی‌ماند به همین خاطر درخواست کردیم زمان شروع مسابقات به تعویق بیفتد.

 گفته می‌شود قصد جذب آگوستو سزار را دارید؟

گمانه زنی در نقل و انتقالات هست با چند بازیکن خارجی وارد مذاکره شدیم اما هنوز چیزی قطعی نیست.

 از نفراتی که تا به امروز جذب کردید رضایت دارید؟

بودجه تیم ما با سال قبل فرقی نکرده و تقریبا بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش بودجه داشته‌ایم. در این شرایط فکر کردیم تا ببینیم چطور می‌شود تیم قدرتمندی را بست. تصمیم گرفتیم بازیکنان کمتری بخریم اما کیفیت این نفرات بالا ببریم. به جای اینکه ۲۴-۲۵ بازیکن جذب کنیم تیم را با ۱۷-۱۸ بازیکن ببندیم و به جای آن نفرات با کیفیت تری را جذب کنیم.

وصحبت پایانی.

باز هم می‌گویم حضور هواداران باعث اشتیاقم به قبول هدایت صنعت نفت آبادان شد اما متاسفانه نبود امکانات مشکل ساز خواهد شد. امیدوارم فکری به حال این موضوع شود و این مشکل را هم برطرف کنند.

/فارس