امین معنوی: تغییر آیتم ها بدون هماهنگی با ما بود

رقابتهای آرنولد کلاسیک آفریقای جنوبی ۲۰۱۷ در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی آغاز شد و ورزشکاران پرورش اندام ، بادی کلاسیک و فیزیک از زیر مجموعه های رشته بدنسازی در این مسابقات با هم به رقابت پرداختند.

رقابتهای آرنولد کلاسیک آفریقای جنوبی ۲۰۱۷ در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی آغاز شد و ورزشکاران پرورش اندام ، بادی کلاسیک و فیزیک از زیر مجموعه های رشته بدنسازی در این مسابقات با هم به رقابت پرداختند که در رشته قوی‌ترین مردان محمدامین معنوی شاهاندشتی نماینده ی مازندرانی و آملی حضور داشت که به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کرد . از این همین رو معنوی در گفت گویی اختصاصی با خبرگزاری مازند اسپرت (مازند ورزش)، گفت: مسابقات آرنولد کلاسیک درچند رشته ی ورزشی از جمله قوی ترین مردان, پرورش اندام, مچ اندازی و آمادگی جسمانی که برای بخش آقایان و بانوان به میزبانی کشور آفریقای جنوبی  برگزار شد که از کشور عزیزمان ایران یک تیم ۴۳ نفره به مسابقات اعزام شدیم که در بخش قوی ترین مردان من به همراه اکبر طالشی حضور داشتیم.

وی در ادامه گفت : مسابقات برای اولین بار بصورت آماتور و حرفه ای به صورت همزمان برگزار شد. شرکت کنندگان از کشور های لهستان , لیتوانی , بلاروس, آمریکا, کانادا, آفریقای جنوبی و استرالیا که کشورهای فینالیست مسابقات در دسته ی open بودند برگزار شد.

نایب قهرمان مسابقات آرنولد کلاسیک جهان در  ادامه افزود: لیستی که مسابقات به ما ارائه داد یک لیست ۸ آیتمه بود که به محض ورود تیم ما , ۴ آیتم آن و نحوه ی کار کردن با آن ها تغییر پیدا کرده بود که با هماهنگی قبلی بود و ما از آن اطلاعی نداشتیم. با این حال در آخرین لحظه اول بودم که در نحوه ی امتیاز دهی , با یک اختلاف امتیاز نسبت به قهرمان اروپا از لهستان مقام دوم را کسب کردم.

معنوی همچنین گفت :حدود ۶ سال یعنی از سال ۹۱ تا بحال چنین مسابقاتی در کشورمان به دلیل سطح اختلافات مدیران برگزار نشده است به همین دلیل بچه ها از شرایط مسابقه دور می شوند و از این رو  تعداد شرکت کنندگان در کشور به حداقل رسیده است که شاید یکی از دلایل آن عدم پوشش تلویزیونی مسابقات است. بنابراین ما سعی کردیم این رشته را احیا کنیم و در مسابقات بین المللی شرکت کنیم.

معنوی در مورد سطح رشته ی قوی ترین مردان در استان مازندران گفت: در سطح استان مازندران در مسابقات مردان آهنین حتی یک نماینده نداشتیم. تنها مازندرانی حاضر در این مسابقات من بودم که مقام های دومی, سومی و پنجمی دارم که دوسال از مسابقات دور بودم که با نامه نگاری و ارتباط هایی که با فدراسیون جهانی داشتیم و با کمک علیرضا ظرفچی توانستم دعوت نامه کشور استرالیا را بگیرم که بعد از مشکلاتی که بوجود آمده بود رضایت نامه ی مسابقات جهانی آرنولد کلاسیک آقریقای جنوبی را که مسابقات معتبرتری بود را به کمک مجید تلخابی گرفتم .

معنوی در پیان گفت: بعد از استراحتی کوتاه تمریناتم را شروع میکنم چون ۴ مسابقه ی آرنولد کلاسیک در پیش دارم که در کشورهای آرژانتین, هنگ کنگ , اسپانیا و آخرین آن در اواخر بهمن امسال در کشور آمریکا برگزار خواهد شد.