شکست سه بانوی کاراته ایران/ ارکان رقیب سنتی گنج زاده

در ادامه رقابتهای کاراته بازیهای کشورهای اسلامی سه بانوی کاراته کشورمان با شکست مقابل رقبای خود شانس حضور در دیدار نهایی را از دست دادند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،، بعد از شکست دو کاراته کای تیم مردان کشورمان در پیکارهای روز دوم، نجفی، آقایی و افسانه نیز در گروه زنان مقابل رقبای خود تن به شکست دادند.

در وزن ۶۸- کیلوگرم، بهنوش نجفی پس از یک دور استراحت، ۲ بر یک «بنیتو کوما» از سنگال را شکست داد. وی در مبارزه دوم ۳ بر صفر در پیکار با «ارینا زارتسکای» از آذربایجان بازنده شد. نجفی در گروه شانس مجدد باید با «نادا محمد» از مصر مبارزه کند.

در وزن ۶۸+ کیلوگرم، محدثه آقایی در اولین دیدار خود یک بر صفر نتیجه را به «ملتم هاکاواوغلو»  از ترکیه واگذار کرد. مهسا افسانه هم در کاتای انفرادی در اولین گام ۵ بر صفر مقابل «آیا اسماعیل» از مصر مبارزه می کند.

امروز در رقابتهای بخش مردان سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلو گرم با برتری مقابل «طارق حمدی» از عربستان،«هندور سلیم» از اندونزی و «قربانعلی آسیمان» از کشور میزبان به دیدار نهایی راه یافت. وی برای کسب مدال طلا باید با «انیس ارکان» از ترکیه پیکار کند.

گنج زاده تا کنون چهار بار مقابل هم مبارزه کرده اند که سهم کاراته کای ایرانی سه پیروزی است و رقیب عنوان دار ترکیه ای که هفته قبل نایب قهرمان اروپا شده نیز یک بار برابر نماینده کشورمان صاحب پیروزی شده است.

ذبیح الله پورشیب در وزن ۸۴- کیلو گرم پس یک دور استراحت، ۵بر۲ نتیجه را به «محمد الکتابی» دارنده طلا نوجوانان و جوانان و برنز امیدهای جهان از مصر واگذار کرد. این مصری دور بعد به ترکیه باخت تا نماینده کشورمان شانس حضور در گروه بازنده ها را از دست داده واز دور مسابقات حذف شو.

در کاتای انفرادی، ابوالفضل شهرجردی در نخستین پیکار «ساتروف» از ترکمنستان را ۵ بر صفر شکست داد. وی در ادامه ۳بر۲ مقابل «رومن حیدراف» از کشور میزبان بازنده شد.وی در گروه بازنده ها ابتدا «دیمیتری استامپ» از سورینامی را ۵ بر صفر شکست داد و برای کسب مدال برنز «خلیفه آلابار» از امارات را پیش رو دارد.

برای تیم ملی کاراته کشورمان تا کنون نسرین دوستی یک مدال طلا، رزیتاعلیپور یک نشان نقره، طراوت خاکسار و امیرمهدیزاده هم دو نشان برنز کسب کرده اند. /مهر