مشکلات مالی ژیمناستیک را برطرف می کنم/نیاز به اتحاد و همدلی داریم

کاندیدای انتخابات فدراسیون ژیمناستیک تاکید کرد با برنامه هایی که دارد می تواند مشکلات مالی این رشته را برطرف کند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،دکتر رضا محمدکاظمی یکی از چهار کاندیدای انتخابات فدراسیون ژیمناستیک است. دانشیار و مدیر گروه کسب و کار در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران که سابقه نگارش بیش از ۴۰  مقاله علمی پژوهشی بین المللی و ۱۰ کتاب در حوزه کارآفرینی در ورزش را در کارنامه دارد.

تجربه سالها فعالیت وی از تهیه کنندگی برنامه های ورزشی – اجتماعی در شبکه خبر صدا و سیما گرفته تا حضور در مدیریت بازاریابی و بین المللی فدراسیون فوتبال، باشگاه های حرفه ای فوتبال و حتی فوتسال از وی چهره فعال در عرصه ورزش و اقتصاد ساخته است.

وی همچون سه کاندیدای دیگر مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک از برنامه ها و تجربیاتش سخن گفت و هدف از شرکت خود در انتخابات فدراسیون ژیمناستیک را بیان کرد. رابا رضا محمد کاظمی را می خوانید:

* چرا در انتخابات فدراسیون ژیمناستیک شرکت کردید؟

– زندگی من با ژیمناستیک عجین شده است. سالها در رده های مختلف سنی به همراه تیم تهران  و سپس در رده دانشجویی از قهرمانان این رشته بودم و علیرغم پرداختن به امور علمی و فعالیت در زمینه بازاریابی، کارآفرینی و سرمایه گذاری در سطوح عالی مدیریتی هرگز از ژیمناستیک غافل نبودم. برای من شیرین ترین لحظه آن هنگام است که تجربیاتم را در اختیار رشته مورد علاقه ام بگذارم و نتایج مثبت در این رشته و برای فدراسیون این رشته همانند سایر عرصه های موفق در ورزش، دینی بر گردن من است.

* شما با اصلاحات جدید آیین نامه فدراسیونهای ورزشی موافق هستید؟ 

– صددرصد موافقم. یکی از بندهای اساسی این آیین نامه سابقه مدیریتی کاندیداهاست. ضمن اینکه معتقدم آشنایی فنی و تخصصی با آن رشته ورزشی می تواند دیدگاه وسیع تری به رئیس فدراسیون بدهد، تجمیع تخصص فنی و مدیریت می تواند بستر مناسب برای فعالیت در هر فدراسیون ورزشی را به بهترین شکل ممکن فراهم کند. من سالها از قهرمانان رده های سنی این رشته بوده ام. سابقه مدیریت تیم های ملی را در کارنامه ام دارم و بانی اولین اعزام برون مرزی تیم ملی دانشجویان ژیمناستیک به خارج از کشور بوده ام. از نزدیک شاهد مشکلات این رشته مادر و پایه بودم و با استفاده از تجربیات مدیریتی ام می توانم مسیری را طی کنم که ان شاالله به رشد،جهش و پیشرفت این رشته بیانجامد و ژیمناستیک را متحول کند.

* به نظر می رسد یکی از بزرگترین مشکلات فدراسیون ژیمناسیک مسائل مالی است و تخصص و تجربه شما هم در همین زمینه است. چه برنامه ای در این خصوص دارید؟

– بله همانطور که اشاره کردید بازاریابی ورزشی و بحث اقتصاد ورزشی از جمله مقوله هایی است که اگر در فدراسیون های ورزشی به آن توجه ویژه ای شود سرمنشا اتفاقات بسیار خوبی برای آن رشته خواهد بود. تجربه سالها حضور من در این عرصه می تواند در ورزش ژیمناستیک نیز کمک ساز باشد. چرا این بازاریابی و جذب درآمد از بخش خصوصی در ژیمناستیک پیاده نشود؟ در این سال ها نیز  بعنوان رییس کمیته تحقیقات یا مشاور عالی با روسای فدراسیون های وقت همکاری کرده و کاملا با مشکلات این رشته آشنا هستم و برای برنامه ریزی دقیق، اطلاعات کافی به همراه دوستان قهرمان و تحصیلکرده دارم.

* با این حساب درآمدزایی یکی از برنامه های اصلی شما در فدراسیون ژیمناستیک است؟
– صددرصد. راهبردها و برنامه های اجرایی من در این فدراسیون به ۷ بخش تقسیم خواهد شد: تصحیح و ترمیم ساختار نوین ژیمناستیک در قالب اساسنامه مصوب فدراسیون، ایجاد چارچوب های پایدار درآمدزایی در ژیمناستیک، ایجاد پایگاه اطلاعات جامع ژیمناستیک به منظور تسریع در امور اداری، پایش مستمر و هدفمند اطلاعات و دانش ژیمناستیک ایران، ساماندهی امور آموزش، پژوهش و استعدادیابی در ژیمناستیک ایران به منظور توانمندسازی منابع انسانی از جمله برنامه های من در ژیمناستیک خواهد بود. ترویج هدفمند ژیمناستیک از طریق رسانه ها به منظور گسترش آموزش و تقویت اهداف درآمدزایی در ژیمناستیک – توسعه تعاملات پویا در حوزه بین الملل به منظور کسب تجارب برتر و تدوین نقشه راه مناسب و توجه به امور رفاهی اعضای سازمان یافته جامعه ژیمناستیک از دیگر برنامه های من در فدراسیون ژیمناسیک است.

* هیات ها یکی از نقاط غفلت فدراسیون در سالهای گذشته بوده اند. در این خصوص چه برنامه ای دارید؟

– تصمیم داریم کشور را به ۵ منطقه مدیریتی تقسیم کنیم و برای هر منطقه مسئولی به عنوان عضو شورای ریاست فدراسیون در نظر بگیریم. در این صورت تمام هیاتها در کوچکترین تصمیمات فدراسیون دخیل هستند. این حق هیاتهاست و ژیمناستیک تنها با کمک آنها به موفقیت می رسد.

* در زمینه تجهیز وسایل ژیمناستیک که یکی از بزرگترین دغدغه های این رشته است چه برنامه ای دارید؟

– تدوین طرح استاندارد سازی سالن های ژیمناستیک کشور و کسب درجه کیفیت و اجرایی کردن آن از جمله مهمترین اقدامات است. تدوین و اجرایی نمودن استاندارد ملی برای وسایل و ابزارهای ژیمناستیک و ایجاد نهضت تولید لوازم ژیمناستیک ملی به منظور صادرات به کشورهای منطقه هم از جمله برنامه های مور نظر است.

* اقدامات شما در حوزه بین الملل که ضعف اساسی ژیمناستیک کشور است چه خواهد بود؟

– حمایت از نمایندگان قبلی ژیمناستیک ایران در مجامع بین المللی و احیا روابط بین المللی در سطح مناطق آسیایی، آسیا و فدراسیون جهانی با استفاده از تجربیاتی که ناشی از حضور در دوره های فدراسیون جهانی فوتبال و تیرو کمان در سوییس بوده است، از مهمترین برنامه های ما در حوزه بین الملل است. به خدمت گرفتن برترین مربیان بین المللی ژیمناستیک با هدف ارتقا عملکرد فنی و دانشی و کسب کرسی های بین المللی در آسیا و فدراسیون جهانی نیز برای ما بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در کنار این موارد کسب میزبانی های بین المللی رویدادهای ژیمناستیک با تاکید بر احیا جام دهه فجر در دستور کار ما می باشد.

* شما به عنوان کاندیدای ریاست فدراسیون ژیمناستیک موفقیت خانواده این رشته را چه می دانید؟

– همدلی، اتحاد و شادابی. ظرفیت و پتانسیل زیادی در این رشته وجود دارد که با هنر مدیریت و استفاده از نیروهای متخصص می تواند به ثمر بنشیند. ژیمناستیک ایران لیاقت بهترین ها را دارد و اگر من فرصت خدمت به این رشته را پیدا کنم تمام توانم را برای موفقیت و سربلندی این رشته که همان موفقیت و سربلندی کل ورزش کشور است بکار می بندم./مهر