مولایی:پزشکان گفتندمی توانم دوباره وزنه بزنم/شنیدن خبر شهادت مدافعین حرم تلخ ترین خبر بود!

من هم شنیدم افغانی ها هم در قالب مدافعان حرم هم شرکت دارن میکنن پس اگر اینطور است ایران برود و افغانستان فقط بجنگد این حرفا اصلا درست نیست . نسبت به زندگی انسانهای دیگه همه ما مسئول هستیم .

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در آستانه روز جوان و همچنین در سالگرد شهادت شهدای مدافعین حرم به سراغ ورزشکاران قهرمان رفتیم و در این خصوص با آن ها به گفتگویی متفاوت پرداختیم که در ادامه صحبت های ما با بهادر مولایی قهرمان وزنه برداری را می خوانید :

 

از وزنه برداری چه خبر ؟

خدا را شکر همه چیز امن و امان است تیم نوجوانان و جوانان به مسایقات آسیایی اعزام شدند و مدال های خوبی گرفتند و تیمی هم روی سکو رفتیم .قهرمانی قهرمانان جهان به صورت تیمی به مقام سوم رسیدیم .خدا را شکر همه چی خوب و حدود دو هفته دیگه تیم بزرگسالان ما به آسیایی ترکمنستان اعزام میشوند و تا جایی که اطلاع دارم تیم بزرگسالان ما هم خوب بسته شده و امیدواریم این تیم هم با دست پر برگردد.

چه مقام هایی تا حالا کسب کردید؟

حدود ۷ قهرمانی آسیا و ۶ مدال جهانی دارم . ۳ مدال طلا بزرگسالان آسیا ، طلای نوجوانان جهان ، طلای جوانان جهان ، نقره بزرگسالان جهان و نقره المپیک دانشجویان

بعد از حادثه تلخی که برای شما اتفاق افتاد شنیدیم که از بند مصدومیت رها پیدا کردین میشود توضیحاتی بدهید ؟

بله اتفاق تلخی که به وجود آمد خوشبختانه حدود ۱۰ ماه از این قضیه گذشته و هفته قبل پیش دکتر جراح خودم بودم و گفتن که مشکل ندارم و میتوانم دوباره وزنه برداری را شروع کنم .یک هفته قبل از عید استارت کار را زدم و الان هم در حال تمرین کردن هستم که بتوانم امسال به مسابقات جهانی آمریکا برسم اگر نشد سال ۲۰۱۸ در مسابقات بزرگسالان جهان پرو و بازبهای آسیایی اندونزی آماده بشوم.

شنیدیم رکورد جهان که دست بهداد سلیمی بوده زده شده است نظرتان چیست ؟ خودتون به فکر رکورد هستید ؟

رکورد جهان توسط یک گرجستانی که دست بهداد سلیمی بود شکست حالا خوشبختانه رکورد المپیک دست حسین رضازاده و بهداد سلیمی است . بحث رکود شکنی من در دو ضرب لقب دوضرب زن آسیا رو به من دادن و انشالله بتوانم تمریناتم را خوب جلو ببرم و این مصدومیتی که داشتم حل شود. باید بدنسازی های بیشتر داشته باشم که حداقل در بحث رکود شکنی در دو ضرب بتونم حرفی واسه گفتن داشته باشم.

در آستانه اولین سالگرد شهدای مدافع حرم خان طومان هستیم تا چه حد با اقدامات شهدای مدافع حرم آشنا هستید؟

شهدای مدافعان حرم که من این سری در آمل رفته بودم و سر خاک چندی از شهدای مدافع حرم رفته بودم خیلی ناراحت کننده است درکش برایم بسیار سخت است که مردمانی هستند که با نثار جانشان از ملتشان ،میهنشان دفاع کنند.

وقتی برای اولین بار شنیدین شهادت مدافعین حرم رو چه حسی به شما دست داد؟

حس بدی، وقتی میفهمی که عزیزی جان خودش را از دست داده به نظرم سخترین اتفاق و هم تلخ ترین خبر است.

حرف و حدیث هایی شنیده میشود که چرا باید جوانان ما در عراق و سوریه بجنگند مگر کشور ماست به نظر شما درست است؟

خوب بالاخره فقط تو ایران مسلمان وجود نداره و همه جا مسلمان هست و همه جا شیعه است و هر انسانی نیاز به کمک دارد و ما هم باید تا جایی که میتوانیم به هم نوع خودمان کمک کنیم و من هم شنیدم افغانی ها هم در قالب مدافعان حرم هم شرکت دارن میکنن پس اگر اینطور است ایران برود و افغانستان فقط بجنگد این حرفا اصلا درست نیست . نسبت به زندگی انسانهای دیگه همه ما مسئول هستیم .

با دیدن فرزندان شهدای مدافع حرم چه حسی به شما دست میدهد ؟

هر کسی که در دفاع از حرم حضور پیدا میکنن جوان هستند و سن های پایینی دارند یا تازه داماد شدن یا تازه پدر شدن و بعضی ها هم دارای چند فرزند هستند .عامیانه بگم حس خیلی بدیه وقتی که یک بچه رو میبینی ..در آمل سر مزار شهدای مدافع حرم رفته بودم دختر بچه ۶ ساله ای دیدم که پدرش شهید شده بود اونجا فقط جلوی خودمو گرفته بودم که خودمو نبازم که اون دختر بچه خودش را نبازد، به او گفتم بزرگ شدی میفهمی که پدرت چه قهرمانی است و چه کار بزرگی انجام داده است.

مبارزه در مسابقات سختر است یا مبارزه با داعشی ها و تکفیری ها در سوریه و عراق؟

خوب هر کدام سختی خودشان را دارد مسابقات آسیایی و جهانی هم استرس دارد اما این کجا و آن کجا اما استرس برای دفاع از حرم و میهن و ترس از دست دادن جان مسلما خیلی سختر نسبت به مسابقات است.

یه قولی به ما بدید که در مسابقات بین المللی پس از کسب قهرمانی یکی از تمثال شهداء را همراه خودتون باشه این قول را به ما میدهید؟

چشم حتما و واقعیتش تو همین فکر بودم و حتما این کار را میکنم و انشالله در بازیهای آسیایی سال بعد در اندونزی حتما این کار و انجام میدم.

 

منبع : سازمان بسیج ورزشکاران مازندران