محمدعلیپور: تمام تلاشم فیکس شدن در پرسپولیسه/شهادت راه مردان خداست و ما لیاقتش را نداریم

ما می گوییم الان جنگه و ما بیرون از مرز انجام می دهیم بخاطر همین حس خوبی دست می دهد ولی بخاطر مشغله و کارهای گروهی که داریم اجازه اینکه فکر کنم به این موضوع را نمی دهد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در آستانه روز جوان و همچنین در سالگرد شهادت شهدای مدافعین حرم به سراغ ورزشکاران قهرمان رفتیم و در این خصوص با آن ها به گفتگویی متفاوت پرداختیم که در ادامه صحبت های ما با مجید قیدی قهرمان تیراندازی با کمان کشورمان را می خوانید :

 

سلام آقای محمدعلی پور لطفا خودتان را معرفی کنید؟

به نام خدا عارف محمد علی پور هستم ۱۶سالمه خوشحالم در خدمت شما هستم .

چند ساله که دارید فعالیت میکنید و چه مقام هایی تا حالا کسب کردید؟

۶ساله فوتبال بازی میکنم قبل از آن ورزش رزمی کار میکردم ۶ساله که به سمت فوتبال آمدم خوب واقعا علاقه زیادی به فوتبال داشتم و خدا را شکر تا اینجای کارم توانستم مقامهای قهرمانی با باشگاها و نایب قهرمانی تیم ملی نوجوانان درکشور هند در آسیا را به دست بیاورم و همراه تیم ملی نونهالان هم توانستیم مقام سوم در کشور ایران در شهر همدان به دست بیاورم .

پرسپولیس هم که قهرمان شد ؟

تبریک میگم به همه هوادارهای پرسپولیس توانستیم مزد همه بچه ها و دعای خیر هواداران تاثیر گذاشت که خداروشکر به نتیجه مطلوبمان رسیدیم

نظرت درباره برانکو چیست ؟

ازنظر من برانکو بهترین مربی است چون واقعا رو نظم حساس هستن از لحاظ فنی عالی کار میکنن بنظرم یک مربی شش دانگ است

برای فصل بعد میتوانی برای پرسپولیس در رده سنی بزرگسالان بازی کنیید ؟

بخاطر اینکه من دفاع وسط هستم  یک مقداری حساسیتها رو پست دفاع بیشتر است و اطلاع هم دارید سید جلال حسینی هم دو ساله دیگر قرادادش با پرسپولیس را تمدید کردند با وجود اینها شانس کمتری است که  به من برسد  ولی تمام تلاشم را می کنم تا به توانم حقم را در پرسپولیس بگیرم و انشالله بازی کنم .

در نظر سنجی های صورت پذیرفته شده در استان و شهرستان شما نفر اول و پدیده جوان معرفی شدید نظرتان چیست ؟

چیزی نبوده غیر از لطف مردم که من را انتخاب کردند اول از همه واقعا لطف خدا بعد مردم که همیشه به من لطف دارند و من را مورد محبت خودشان قرار می دهند واقعا دستبوسشان هستم .

هدفتان برای آینده چیست ؟

اولین هدفم امیدوارم با تیم ملی نوجوانان بتوانیم در جام جهانی ۲۰۱۷ در کشور هند اول تیم بعد خودم بتوانیم بدرخشیم و در باشگاهی هم بتوانم در پرسپولیس موفقیتهایم را افزایش دهم.

در آستانه اولین سالگرد شهدای مدافع حرم خان طومان هستیم تا چه حد با اقدامات شهدای مدافع حرم آشنا هستید؟

خوب همین که از جان خودشان و از زندگی از خانوادشان گذشتن و وارد جنگ میشوند که هیچ آسیبی به کشورمان نرسد واقعا احساسی که آنها دارند نمی توانیم درک کنیم انشالله که روحشان شاد باشد و راه ما هم راه شهدا باشد

آیا به این فکر افتادین که یک روز به عنوان مدافع حرم در سوریه و عراق بجنگید.؟

به فکرم تا حالا نرسیده ولی این حرکت را خیلی دوست دارم و تحسین میکنم به دلیل اینکه یکسری مسال سیاسی است که ما می گوییم الان جنگه و ما بیرون از مرز انجام می دهیم بخاطر همین حس خوبی دست می دهد ولی بخاطر مشغله و کارهای گروهی که داریم اجازه اینکه فکر کنم به این موضوع را نمی دهد.

وقتی برای اولین بار شنیدین شهادت مدافعین حرم رو چه حسی به شما دست داد؟

هم ناراحت میشوم هم حس غرور بهم دست می دهد و مخصوصا از هم شهریهای خودم (بابلسری)باشند که بیشتر ناراحت می شوم و امیدوارم روحشان شاد باشد.

آیا پیش خودتون تصور کردین که یه روز برید به عراق وسوریه و راه برگشتن ندارید؟

والا خیلی سخته می گویند شهادت راه مردان خداست و ما لیاقتش را نداریم ولی خوب شهادت بالاترین چیز است و خداوند نصیب کند هیچ چیزی بهترازآن نیست.

حرف و حدیث هایی شنیده میشود که چرا باید جوانان ما  در عراق و سوریه بجنگند مگه کشور ماست  به نظر شما درسته این حرفا ؟

نه من عرض کردم خدمتون یک جنگی است بیرون از مرز خودمان اگر آنجا این جنگها را انجام ندهیم مطمنا جنگ داخل کشورمان کشیده می شود

مبارزه درمسابقات سختره یا مبارزه با داعشی ها و تکفیری ها در سوریه و عراق؟

بزارید اینجوری بیان کنم ما هردو سرباز وطنیم آنها در زمینه جنگ و دفاع از وطن و ناموس و ما در دفاع از حرمت ورزش کشورمان و البته با تمام وجودمان چه من چه بچهای تیم ملی  در تمامی ردها سعیمان سربلندی ایران و همیشه همجا شعارمان دوردمان به شهدای مدافع حرم و شهدای انقلاب اسلامی است

یه قولی به ما بدید که در مسابقات بین المللی پس از کسب قهرمانی یکی از تمثال شهداء را همراه خودتون باشه این قول به ما میدید؟

حتما این قول را انجام می دهم چون من در بازیهای قهرمانی آسیا که در  بازی فینال دوم شده بودیم با پرچم یا امام حسین رفته بودم روی سکوی برای اهدای جوایز و اینجاهم این قول را می دهم چشم حتما اینکارا انجام می دهم .

منبع : سایت بسیج ورزشکاران مازندران