تیم‌ ملی تکواندو ایران فاتح جام ریاست فدراسیون جهانی شد

در پایان دومین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی، تیم ملی کشورمان با کسب ۴ مدال طلا و یک برنز قهرمان شد، روسیه با ۲ مدال طلا و ۲ برنز نایب قهرمان شد و آذربایجان نیز با یک مدال طلا و ۲ نقره بر سکوی سوم ایستاد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،دومین دوره جام ریاست فدراسیون جهانی (G2) از روز پنجشنبه (۷ اریبهشت‌ماه) (G2) با حضور ۲۱۶۳ تکواندوکار از ۵۴ کشور در دو بخش پومسه و کیوروگی و سه رده‌سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان از روز پنچنشبه در سالن «آنولیوسیو المپیک» شهر آتن آغاز و در نهایت دقایقی پیش با قهرمانی تیم‌ملی تکواندو ایران به پایان رسید.

ابوالفضل يعقوبي با ۶ پيروزي متوالي تمامي حريفان خود را شكست داد و بر سكوي قهرماني دومين دوره جام رياست فدراسيون جهاني ايستاد.

سومين روز از دومین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی (G2) با حضور ۲۱۶۳ تكواندوكار از ۵۴ کشور در دو بخش پومسه و كيوروگي و سه رده‌سني نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان از صبح امروز (شنبه) در سالن «آنوليوسيو المپيك» شهر آتن آغاز شده است كه نمايندگان كشورمان تنها در رده‌سني بزرگسالان و در گروه مردان در اين رقابت‌ها به مصاف رقيبانشان مي‌روند.

تكواندوكار وزن چهارم كشورمان براي رسيدن به نشان زرين اين رقابت‌ها، ابتدا «میکاییل برگ» نماينده نروژي را ۲۸ بر ۱۳ برد، در دومين مبارزه خود به مصاف «هاكان كاوورات» از تركيه دارنده مدال برنز قهرماني جهان نوجوانان رفت و ۲۲ بر ۹ پيروز شد، او در ادامه «وياچيسلاو مينين» از روسيه دارنده مدال طلاي قهرماني اروپاي نوجوانان را در ديداري حساس و با نتيجه ۴ بر ۳ از پيش رو برداشت. سپس رو در روي «كنستانتينوس چماليديس» از يونان قرار گرفت و ۱۲ بر ۵ برد.

ابوالفضل براي راهيابي به فينال اين رقابت‌ها از سد «محمد كتبي» تكواندوكار بل‍ژيكي كه در كارنامه او نقره مسابقات قهرماني جهان ۲۰۱۵ و طلاي قهرماني اروپا ۲۰۱۵ به چشم مي‌خورد ۱۳ بر ۶ گذشت. او در مبارزه پاياني «آنتونيو روسيلو» اسپانيايي دارنده مدال برنز قهرماني جهان و برنز گرندپري را ۱۴ بر ۶ شكست داد و سكوي قهرماني اين رقابت‌ها را از آن خود نمود.

تکواندوکاران کشورمان با ترکیب کامران مردانی‌‌پور و آرمین هادی‌پور (وزن ۵۴- کیلوگرم)، هادی تیران ولی‌پور و محمد کاظمی (وزن ۵۸- کیلوگرم)، سروش احمدی، فرزان عاشورزاده و میرهاشم حسینی (وزن ۶۳- کیلوگرم)، سالار وحیدی، ابوالفضل یعقوبی و علیرضا علیاری (وزن ۶۸- کیلوگرم)، مسعود حجی زواره، امیرحسین ساسان و بهنام اسبقی (وزن ۷۴- کیلوگرم)، پوریا عرفانیان (وزن ۸۰- کیلوگرم)، سعید رجبی و مهدی خدابخشی (وزن ۸۷- کیلوگرم)، سیاوش فخرایی و سجاد مردانی (وزن ۸۷+ کیلوگرم) در این رقابت‌ها حضور پیدا کردند.

در پایان این مسابقات تیم‌ملی کشورمان با کسب ۴ مدال طلا (محمد کاظمی، میرهاشم حسینی، آرمین هادی‌پور و ابوالفضل یعقوبی) و یک برنز (سجاد مردانی) توانست بر سکوی نخست این رقابت‌ها قرار بگیرد.

روسیه با ۲ مدال طلا و ۲ برنز نایب قهرمان شد و آذربایجان نیز با یک مدال طلا و ۲ نقره بر سکوی سوم ایستاد.

هدایت این تیم برعهده «مهدی بی باک» به عنوان سرمربی و «علیرضا نصرآزادانی» و «هادی افشار» به عنوان مربی است.

گفتنی است؛ مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی (G2) است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب ۲۰، ۱۲ و ۷٫۲۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تکواندوکاران تعلق می‌گیرد.