اصغری، یزدای و علیزاده طلایی شدند/ جمع مدال‌های ایران به هشت رسید

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در ادامه رقابتهای تکواندو نوجوانان آسیا که  شهر«آتی راو» قزاقستان جریان دارد تیم کشورمان موفق به سه نشان طلا و یک نقره دیگر شد تا جمع مدالهای تکواندوکاران کشورمان در مجموع دختران و پسران به هشت مدال طلا و نقره برسد. امروز تیم کشورمان هفت نماینده داشت، ستاره چابکی دنیا محمدی […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در ادامه رقابتهای تکواندو نوجوانان آسیا که  شهر«آتی راو» قزاقستان جریان دارد تیم کشورمان موفق به سه نشان طلا و یک نقره دیگر شد تا جمع مدالهای تکواندوکاران کشورمان در مجموع دختران و پسران به هشت مدال طلا و نقره برسد.

امروز تیم کشورمان هفت نماینده داشت، ستاره چابکی دنیا محمدی و ابراهیم صفری با شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات حذف شدند. احمدرضا مختاری به نشان نقره دست پیدا کردند، حامد اصغری، زهرا علیزاده و محمدحسین یزدانی هم موفق به کسب نشان طلا شدند.

حامد اصغری در وزن ۵۱- کیلوگرم کار خود را با پیروزی ۳۵بر۱۷ مقابل «تورسونبایف» از ازبکستان آغاز کرد و در ادامه با پیروزی ۳۳ بر ۳ برابر«ابراگیموف» از تاجیکستان به نیمه نهایی راه یافت و سپس ۵بر۳ «محمد التمیمی» تکواندوکار اردنی را از پیش رو برداشت و به فینال صعود کرد. وی برای کسب مدال طلا«مین جی کیم» را نیز ۲۲ بر۲ شکست داد و طلایی دیگر را برای تیم ملی کشورمان کسب کرد.

محمد حسین یزدانی در وزن ۷۳- کیلوگرم  دیگر مرد طلایی کشورمان بود. وی دور نخست استراحت داشت و سپس ۳۶بر۲۵ «ساندیبایف» از قزاقستان را شکست داد و در ادامه با برتری ۱۹ بر یک در مبارزه با «علیار یوبوروف» از قرقیزستان به فینال راه یافت و در دیدار برای کسب مدال طلا ۲۱ بر ۱۸ در مقابل «میونگ» از کره جنوبی به پیروزی دست یافت و به نشان طلا دست پیدا کرد.

در وزن ۶۸- کیلوگرم نماینده کشورمان به نشان نقره دست یافت. احمدرضا مختاری دور نخست استراحت داشت و سپس ۲۵ بر ۱۰«لاکچای توختاسینو» از تایلند را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی نیز «هونگ لی» از ویتنام را از پیش رو برداشت و در دیدار نهایی ۱۷ بر ۶ نتیجه را «کانگ سئو» از کره جنوبی واگذار کرد و روی سکومی نایب قهرمانی ایستاد.

آخرین تکواندوکار تیم کشورمان در روز دوم زهرا علیزاده بود که موفق به کسب نشان طلای وزن ۴۶- کیلوگرم شد. وی با سه پیروزی ۱۱ بر ۵ مقابل«نفیسا قامچیبکوا» از ازبکستان، ۱۳بر یک برابر «آنجلا بوکای» از فیلیپین و «زین گو» از چین در راند طلایی به فینال راه پیدا کرد. این تکواندوکار با آتیه کشورمان در دیدار پایانی «یون جو» از کره جنوبی را شکست و طلا گرفت.

تیم ملی تکواندو ایران تا کنون موفق به کسب ۵ مدال طلا توسط حامد اصغری، مبینانژاد، زهرا شجاعی راد، محمدحسین یزدانی، زهرا علیزاده، و چهار مدال نقره توسط مهلامومن نژاد، حمیدرضا صدری و احمدرضا مختاری شده است.

این دوره از مسابقات که با حضور ۲۴۶ تکواندوکار از بیست کشور در قزاقستان جریان دارد، عصر فردا به پایان می رسد. /مهر