تنها یک مدال نقره دست آورد تیم ملی اعزامی به باکو/ فقط ملایی به مدال رسید!

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مسابقات جایزه بزرگ باکو در حالی از روز گذشته (جمعه) با حضور ۱۸۳ جودوکار از ۳۱ کشور به میزبانی جمهوری آذربایجان آغاز شده که تیم ملی کشورمان با ۱۰ جودوکار در ۵ وزن در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده‌اند. در ادامه رقابت‌های جایزه بزرگ باکو امروز در دومین(شنبه) روز از […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مسابقات جایزه بزرگ باکو در حالی از روز گذشته (جمعه) با حضور ۱۸۳ جودوکار از ۳۱ کشور به میزبانی جمهوری آذربایجان آغاز شده که تیم ملی کشورمان با ۱۰ جودوکار در ۵ وزن در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

در ادامه رقابت‌های جایزه بزرگ باکو امروز در دومین(شنبه) روز از این مسابقات مبارزات اوزان ۷۳- و ۸۱- کیلوگرم برگزار شد.

سعید ملایی برای کسب مدال طلا به مصاف نماینده آذربایجان رفت و با شکست مقابل حریف خود به مدال نقره بسنده کرد.

ملایی در وزن ۸۱- کیلوگرم پس از استراحت در مرحله نخست؛ “افیق صفرلی” از آذربایجان را از پیش رو برداشت و در مرحله یک چهارم نهایی نیز “فرانک دی ولت” از هلند را شکست داد.  این جودوکار المپیکی در مرحله نیمه نهایی برابر “اوگان باتار” از مغولستان نیز با ضربه فنی پیروز شد و به دیدار نهایی راه پیدا کرد.

امروز در چارچوب این رقابت‌ها،‌محمد محمدی بریمانلو در وزن ۷۳- کیلوگرم در گروه A دور نخست استراحت کرد و سپس به مصاف ریکی ناکایا از ژاپن رفت و ایپون شد. نماینده ژاپن مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن، دو طلا و یک نقره جهان را در کارنامه دارد.

مهدی فتحی پور دیگر نماینده کشورمان در این وزن در گروه C دور نخست استراحت کرد و سپس در یک مبارزه سخت با لاشا شاداتاشویلی دارنده طلای المپیک ۲۰۱۲ و برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو و نفر چهارم رنکنیگ جهانی از گرجستان مصاف داد و ایپون شد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته(جمعه) در نخستین روز از این مسابقات، ابوالفضل محمودی نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم در گروه D دور نخست به مصاف یانیس لاو چرچیف نماینده بلغارستان رفت و ظرف ٣٣ ثانیه ایپون شد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

قاسم نوری زاده نماینده وزن ۶۶- کیلوگرم با شکست مقابل نماینده ژاپن از گردونه رقابت‌ها حذف شد. وی پس از ایپون مقابل توموفومی از ژاپن ودا زود هنگام با این دوره از مسابقات داشت.

علیرضا خجسته نماینده تیم ملی جودوی ایران نیز ابتدا نماینده آذربایجان را شکست داد و در گروه بازنده‌ها هم نماینده رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نشناخت و از گردونه رقابت‌های جایزه بزرگ باکو حذف شد.

در ترکیب تیم اعزامی کشورمان به این مسابقات در اوزان ۱۰۰- و ۱۰۰+ کیلوگرم نماینده ای نداریم./فارس