صمیمی: سرخابی‌ها ۱۰ درصد قرارداد بازیکنان را صرف دوومیدانی کنند/ عاجزانه از وزیر درخواست حمایت داریم

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،محمد صمیمی  در مورد وضعیت دوومیدانی اظهار داشت: همان‌طور که همه می‌دانند مشکل اصلی دوومیدانی ما مالی است. این رشته محروم واقع شده است. متأسفانه شرایط باشگاه‌ها طوری است که از سال ۸۱ تاکنون مبلغ قراردادها هیچ تغییری نکرده است. به هر حال ورزشکار زندگی شخصی دارد و نمی‌تواند مسائلش […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،محمد صمیمی  در مورد وضعیت دوومیدانی اظهار داشت: همان‌طور که همه می‌دانند مشکل اصلی دوومیدانی ما مالی است. این رشته محروم واقع شده است. متأسفانه شرایط باشگاه‌ها طوری است که از سال ۸۱ تاکنون مبلغ قراردادها هیچ تغییری نکرده است. به هر حال ورزشکار زندگی شخصی دارد و نمی‌تواند مسائلش را حل کند. عاجزانه از وزیر ورزش درخواست می‌کنم که باشگاه‌های بزرگ و اسپانسرها را راغب کنند که سمت این رشته بیایند.

وی ادامه داد: هرجای دنیا که بروید بلیط‌های مسابقات دوومیدانی از قبل خریداری می‌شود، اما برای ما اصلاً‌ این‌طور نیست. نه تماشاگر داریم نه تبلیغات خوب. شرایط طوری نیست که خانواده‌ها، فرزندان خود را به سمت این رشته سوق دهند.

ملی‌پوش پرتاب دیسک گفت: درخواست ما این است که یا اسپانسر قوی یا باشگاه‌هایی مانند پرسپولیس و استقلال با ۱۰ درصد قراردادی که با فوتبالیست‌ها می‌بندند، دوومیدانی‌کاران را تحت پوشش قرار دهند که در صورت اتفاق افتادن این موضوع عالی خواهد شد. اگر این‌کار انجام شود، دو و میدانی ما رونق زیادی پیدا خواهد کرد و به جای یک یا دو مدال می‌توانیم ۱۰ تا ۱۵ مدال در آسیا کسب کنیم، چون فقط ما این مشکل را داریم.

صمیمی عنوان کرد:‌ دوومیدانی یک ورزش پرهزینه است، قدرت یک وزنه‌بردار و استقامت یک ماراتنی نیاز است تا شما بتوانید به موفقیت برسید. حدود ۸ سال طول می‌کشد تا شما به سطح آسیا برسید. امیدوارم بتوانیم داشته‌هایمان را حفظ کنیم و از طریق باشگاه‌ها و اسپانسرها حداقل برای نوجوانان‌مان، دوومیدانی بهتری بسازیم.

وی در پاسخ به این سوال که مشکل اصلی کجاست، گفت: به نظر من مشکل اصلی تبلیغات ضعیف است، چون ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم هیچ میلی به دیدن مسابقات دو و میدانی ندارند. اگر تبلیغات خوب باشد، مردم با این رشته آشنا می‌شوند و شرایط خیلی بهتر خواهد شد، حتی اگر باشگاه‌ها بدانند تبلیغات در دوومیدانی زیاد است، مسلماً ورود پیدا می‌کنند.

ملی‌پوش پرتاب دیسک در مورد نامه ملی‌پوشان و اعتراض‌شان به شرایط موجود گفت: متأسفانه هیچ باشگاهی وجود ندارد و ما باید کاری می‌کردیم که این شرایط تغییر کند و امیدوارم در یکی‌، دو ماه آینده وضعیت بهتر شود. گفتند حقوق‌ها هدفمند شده و اگر در اردوها حضور پیدا کنید، مبلغی را دریافت می‌کنید. از وزارت ورزش عاجزانه درخواست داریم شرایط حضور باشگاه‌ها و اسپانسرها را در این رشته فراهم کنند و امیدوارم صحبت‌هایی که کیهانی کرده، همه‌اش عملی شود./فارس