احیای مجدد تیم مقاومت/کاوه پاشائی:درصورت حمایت مسئولین هدف لیگ برتری شدن داریم!

به گزارش مازنداسپرت ؛ قرعه‌کشی مرحله نهایی رقابت‌های لیگ دسته سوم فوتبال کشور برگزار شد و ۵تیم مازندرانی حاضر در این رقابت‌ها، حریفان خود را شناختند تا با شناختی کامل، خود را برای مصاف با این رقیبان آماده کنند. یکی از تیم‌های مازندرانی شرکت‌کننده در این مرحله، تیم پیام مقاومت ساری است. تیمی که پس […]

به گزارش مازنداسپرت ؛ قرعه‌کشی مرحله نهایی رقابت‌های لیگ دسته سوم فوتبال کشور برگزار شد و ۵تیم مازندرانی حاضر در این رقابت‌ها، حریفان خود را شناختند تا با شناختی کامل، خود را برای مصاف با این رقیبان آماده کنند. یکی از تیم‌های مازندرانی شرکت‌کننده در این مرحله، تیم پیام مقاومت ساری است. تیمی که پس از چند سال وقفه در فعالیت، بار دیگر کار خود را آغاز کرد و انگار در دوره فعالیت جدید، هدف‌های بلندی در سر دارد و می‌خواهد علاوه بر رسیدن به رده‌های بالای لیگ فوتبال در کشور، سازندگی را اولویت اصلی خود قرار دهد و از ظرفیت‌ها و استعدادهای فوتبالی شهرهای مازندران برای ساختن نسل جدید فوتبال کشور استفاده کند. کاوه پاشایی، سرپرست جوان این تیم ساروی، معتقد است این برنامه‌ریزی بلندمدتی برای شناسایی استعدادها دارد و در صورت حمایت مسئولان استانی و به خصوص ساری می‌تواند به آنها در دوره پیش‌بینی شده دست پیدا کند. او در گفت‌وگو با خبرنگاران  در باره این تیم قدیمی و برنامه‌های آن صحبت کرده است که با هم می‌خوانیم.

  • از تیم پیام مقاومت بگویید. ظاهرا قصد دارید دوره جدید فعالیت را با جدیت بیشتری آغاز کنید؟

دقیقا. حقیقت آن است که فوتبال مازندران سرشار از استعدادهای ناب فوتبالی است. این حرف، اصلا شعار نیست و آمار بالای بازیکنان مازندرانی حاضر در تیم‌های لیگ برتری، این ادعا را ثابت می‌کند. باشگاه پیام مقاومت ساری، تا چند سال قبل تیمی پویا و با دوام بود و با توجه به برنامه‌ریزی بلندمدت، بازیکنان زیادی را شناسایی و تربیت کرد و راه ورود آنها به تیم‌های لیگ برتری را باز کرد. بازیکنی مثل «امید عالیشاه» محصول آکادمی باشگاه پیام مقاومت و حاصل تلاش‌های مربیان استعدادیاب در سال‌های گذشته بود.
چند بازیکن دیگر مازندرانی هم در نتیجه این استعدادیابی، شناسایی و در حال حاضر عضو تیم‌های لیگ برتری فوتبال کشور هستند. توسعه و تعمیم فعالیت‌های باشگاه برای شناسایی استعدادهای جدید، می‌تواند بر غنای فوتبالی مازندران اضافه کرده و نسلی جدید و توانمند را به فوتبال کشور معرفی کند.

  • برنامه‌ریزی شما برای شناسایی استعدادها بر چه اصول و معیاری پایه‌ریزی شده است؟

یکی از جدی‌ترین اهداف باشگاه، راه‌اندازی آکادمی است. مجموعه‌ای متشکل از چند مربی استعدادیاب و حرفه‌ای در رده‌های سنی پایه که با توجه به تبحر بسیار بالا در زمینه مورد فعالیت خود، نمی‌گذارند هیچ بازیکن خوبی از تیررس آنها دور بماند. فعالیت‌های این آکادمی و مربیان استعدادیاب را در گام اول به ساری محدود می‌کنیم اما پس از مدتی، تلاش می‌کنیم در برخی از شهرهای مازندران هم این آکادمی را راه اندازی کنیم. توسعه فعالیت‌های این بخش علاوه بر امکان شناسایی چهره‌های جدید، منبع درآمد ثابتی هم برای باشگاه ایجاد خواهد کرد.

  • برنامه باشگاه برای حضور در مرحله نهایی لیگ دسته سوم چیست؟

 یکی از ارکان اصلی فعالیت‌های باشگاه، لزوم تشکیل تیمی قدرتمند در رده سنی بزرگسالان و رسیدن به رده‌های بالای لیگ فوتبال کشور است. بر اساس برنامه‌ریزی بلندمدتی که انجام داده‌ایم، تا ۴ سال آینده باید به لیگ دسته اول فوتبال کشور برسیم که در این راه سخت و دشوار، تلاش می‌کنیم از حداکثر نفرات و بازیکنان تربیت یافته باشگاه استفاده کنیم. یکی از مشکلاتی که تیم‌های فوتبال مازندرانی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کمبودهای مالی است. با توجه به اطلاع کامل از این مشکل، راه‌های زیادی را برای حل آن اندیشیده‌ایم و در صورتی که بتوانیم همه آن برنامه‌ها را اجرا و عملیاتی کنیم، با کمترین مشکل و دغدغه، رسیدن به سطح بالای فوتبال ایران را هدف قرار می‌دهیم.

  • امکانات سخت‌افزاری باشگاه برای اجرای طرح‌ها را در اختیار دارید؟

 چند زمین فوتبال را در شهر ساری شناسایی کرده‌ایم که در حال رایزنی برای در اختیار گرفتن ۱۰ ساله آنها هستیم. امکانات راه‌اندازی آکادمی را که لوازم و ابزاری خاص برای پرورش فوتبالیست‌های رده‌های سنی پایه است، تهیه کردیم و در صورت تامین زمین مناسب، فعالیت رسمی خود را آغاز خواهیم کرد.

  • با توجه به این که باشگاه در گذشته زیر مجموعه‌ای از سپاه پاسداران بود، آیا در دوره جدید هم این اتفاق خواهد افتاد؟

در حال رایزنی با مجموعه سپاه برای واگذاری بخشی از سهام باشگاه به این نهاد هستیم. یکی از اهدافی که از این واگذاری‌ها دنبال می‌کنیم، زمینه‌سازی برای جذب بازیکنان سرباز است. با توجه به آن که در رده سنی پایه فعالیت می‌کنیم، نمی‌خواهیم بازیکنان خود را در آستانه فصل سربازی به تیم‌های نظامی بدهیم و از حضور آنها در تیم خود محروم بمانیم. از طرف دیگر جذب بازیکنان سرباز تیم‌های دیگر کمک بزرگی به تیم بزرگسالان باشگاه در لیگ است تا به هدف اصلی که رسیدن به سطح اول فوتبال کشور است زودتر
دست پیدا کنیم.

  • در چه سطح از آمادگی برای شروع مرحله نهایی لیگ دسته سوم فوتبال کشور قرار دارید؟

تمرینات آماده‌سازی تیم را از یک ماه قبل آغاز کرده‌ایم. هدایت تیم در این فصل بر عهده «شبیر لطفی» مربی جوان و با اندیشه ساری و فوتبال مازندران است. رشد تاکتیکی تیم تاکنون بسیار خوب و فراتر از برنامه و انتظار بود و بر همین اساس، امید فراوانی به صعود از این مرحله و در نهایت رسیدن به لیگ دسته دوم در پایان فصل داریم. تیم‌های شهدای ماکران میانرود، شهرداری جویبار، صنعت ساری و شهدای بابلسر، دیگر تیم‌های مازندرانی حاضر در مرحله نهایی لیگ دسته سوم فوتبال کشور هستند. در این میان شایعات احتمال فروش امتیاز تیم شهرداری جویبار به خریداری از استان خراسان رضوی هم شنیده می‌شود که در آن صورت، مازندران با ۴ نماینده در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد. مرحله نهایی لیگ دسته سوم فوتبال کشور از ۲۶ دی‌آغاز می‌شود.