عبدالحسینی: امیدوارم شایستگی ایران و ایرانی را به همه دنیا ثابت کنم/اینجا همه شرایط مهیا است

مربی تیم ملی کاراته چین گفت: امیدوارم با موفقیت در کاراته این کشور، شایستگی ایران و ایرانی را به همه دنیا نشان دهم. به گزارش مازنداسپرت ؛ شب گذشته در جلسه ای که با حضور مجید عبدالحسینی و وانگ رئیس فدراسیون کاراته چین و یکی از اعضای کمیته ملی المپیک چین در دانشگاه پکن برگزار […]

خبرگزاری فارس: عبدالحسینی: امیدوارم شایستگی ایران و ایرانی را به همه دنیا ثابت کنم/اینجا همه شرایط مهیا است

مربی تیم ملی کاراته چین گفت: امیدوارم با موفقیت در کاراته این کشور، شایستگی ایران و ایرانی را به همه دنیا نشان دهم.

به گزارش مازنداسپرت ؛ شب گذشته در جلسه ای که با حضور مجید عبدالحسینی و وانگ رئیس فدراسیون کاراته چین و یکی از اعضای کمیته ملی المپیک چین در دانشگاه پکن برگزار شد، تیم ملی المپیک کاراته چین جهت شرکت در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن و المپیک جوانان رسما به مجید عبدالحسینی کاپیتان سابق تیم ملی کاراته ایران سپرده شد.

مجید عبدالحسینی در گفت‌وگویی در رابطه با توافق نهایی با فدراسیون کاراته چین برای هدایت تیم ملی این کشور جهت حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ توکیو، اظهار داشت: کاراته از سال ۲۰۰۷ در کشور چین پایه‌گذاری شده است و بچه‌ها از آن سال تا به امروز (۲۰۱۶) در این رشته فعالیت کردند عضو تیم ملی این کشور هستند و میانگین سنی آنها ۲۵ تا ۲۶ سال است و عملا آنها دیگر در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نمی‌توانند کاری انجام دهند. 

وی در ادامه افزود: مسئولان کاراته چین یک عده جوان را در کنار تیم ملی بزرگسالان آموزش می‌دهند تا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور داشته باشند. در حال حاضر میانگین سنی آنها ۱۷ تا ۲۱ سال است که تا المپیک توکیو میانگین سنی آنها بین ۲۴ تا ۲۵ سال می‌شود و می‌توانند نتایج خوبی را برای کشور چین کسب کنند. آنها روی جوانان سرمایه‌گذاری کردند و با این تفکرات نمی‌خواهند تیم ملی بزرگسالان را منحل کنند. 

مربی تیم ملی کاراته چین در ادامه، عنوان کرد: من در جلسه‌ای که با رئیس فدراسیون چین و یکی از اعضای کمیته ملی المپیک این کشور داشتم قرار بر این شد بنده تیم المپیکی آنها را تمرین دهم. البته اولین هدف ما المپیک ۲۰۱۸ جوانان است و دومین هدف ما المپیک ۲۰۲۰ توکیو است. همانطور که می‌دانید گرفتن سهمیه بسیار کار دشواری است اما ما تلاش خواهیم کرد تا به نتیجه برسیم به هر حال چین از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است. امیدوارم که بتوانیم در مسابقات آسیایی جوانان و امید جهان نتایج خوبی را کسب کنیم و به خصوص در المپیک ۲۰۱۸ مدال‌های خوبی را به دست بیاوریم. 

عبدالحسینی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: قرارداد اولیه من با چینی‌ها تا المپیک جوانان است و بعد از آن برای فعالیت در المپیک ۲۰۲۰ تلاش خواهیم کرد. من برای اثبات شایستگی‌هایم در این کشور هستم. تلاش می‌کنم تا پتانسیل چین را به همه نشان دهم. خوشبختانه شرایط بسیار خوبی از لحاظ امکانات در این کشور حاکم است. کسی در کارهای من دخالت نمی‌کند و در حال حاضر ۴۰ تا ۵۰ کاراته‌کا از آینده‌داران این کشور در اردو حضور دارند. مسئولیت بدنسازی کاراته‌کاها نیز برعهده سیدی است. 

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: به هر حال آرزوی هر ایرانی است که به عنوان یک مربی لژیونر در کشورهای دیگر فعالیت کند. خوشحالم از اینکه در کشور چین فعالیت می‌کنم. امیدوارم شایستگی ایران و ایرانی را به همه دنیا نشان دهم. قطعا با نتیجه‌گرفتن در کاراته چین سایر کشورها راغب خواهند شد تا از مربیان ایرانی بیشتری در کشورشان استفاده کنند. /فارس