دربی حیثیتی برای دراگان

    یکی از دو دربی اهوازی ها در لیگ پانزدهم، بین دو تیم استقلال و فولاد خوزستان در هفته سوم لیگ برتر برگزار می شود.     به گزارش “مازنداسپرت“، دو تیم فولاد و استقلال خوزستان در حالی به مصاف یکدیگر می روند که آبی پوشان خوزستانی تاکنون موفق به کسب امتیازی در این […]

 

 

یکی از دو دربی اهوازی ها در لیگ پانزدهم، بین دو تیم استقلال و فولاد خوزستان در هفته سوم لیگ برتر برگزار می شود.

 

 

به گزارش “مازنداسپرت“، دو تیم فولاد و استقلال خوزستان در حالی به مصاف یکدیگر می روند که آبی پوشان خوزستانی تاکنون موفق به کسب امتیازی در این بازی نشده اند.

تاریخچه دیدار ها
برای اولین بار این دربی اهواز در لیگ سیزدهم اتفاق افتاد و از آن زمان تاکنون این دو تیم چهار بار با یکدیگر دیار کردند که هر چهار بازی این دو تیم با پیروزی سرخ پوشان اهوازی به پایان رسیده است و تاکنون استقلالی ها طعم کسب امتیاز در مقابل این تیم را نچشیده اند.

در چهار بازی انجام شده بین این دو تیم فولادی ها تاکنون توانسته اند ۹ بار دروازه استقلال خوزستان را باز کنند و در طرف مقابل تنها دو بار دروازه تیم خود را باز شده دیدند.

نتایج دیدارهای قبلی لیگ و رتبه در جدول
در دو هفته اول لیگ پانزدهم فولادی ها دو و استقلالی ها سه امتیاز کسب کرده اند. فولاد در بازی اول خود در اهواز با نتیجه دو بر دو مقابل راه آهن و در بازی دوم خود در مشهد و در مقابل پدیده به تساوی یک بر یک رسیده اند و در نهایت تا پایان هفته دوم تنها دو امتیاز نصیب تیم شان کردند.

استقلالی ها نیز در هفته اول و در اصفهان یک بر صفر مغلوب سپاهان شد و در بازی دوم و در اهواز پرسپولیسی ها را با نتیجه دو بر یک شکست دادند تا اولین سه امتیاز خود را در این فصل کسب کنند.

فولادی ها در حال حاضر در رده نهم و استقلالی های خوزستان در رتبه ششم جدول رده بندی ایستاده اند.

محروم و مصدوم
تنها محروم فولادی ها در این بازی محمدرضا خانزاده است، بازیکنی که به دلیل محرومیت قبل از پیوستن به این تیم هنوز بخشیده نشده است و کماکان نمی تواند برای فولادی ها به میدان برود. مهرداد جماعتی کاپیتان اول فولادی ها نیز به مشکلات مربوط به رباط صلیبی در این فصل هنوز برای تیمش به میدان نرفته است.

استقلال خوزستانی ها نیز برای این بازی محرومی نخواهند داشت اما دو بازیکن این تیم به نام های دانیال ماهینی و ادواردو فریرا مصدوم هستند و قطعا به دربی اهواز نخواهند رسید.

بازیکنان مشترک
این دو تیم در حال حاضر هیچ بازیکن مشترکی ندارند، در فصول گذشته بازیکنانی بودند که زمانی در فولاد توپ زده بودند و به عضویت استقلالی ها در آمده بودند اما در لیگ فعلی هیچ بازیکنی در هیچ یک از دو تیم نیست که سابقه حضور در تیم دیگر را داشته باشد. تنها دو بازیکن فصل گذشته تیم فولاد نوین اهواز که به عنوان قهرمانی لیگ یک رسیده بود یعنی فرشاد جانفزا و حسن بیت سعید در حال حاضر با پیراهن استقلال خوزستان در لیگ به میدان می روند.

بازیکنان برتر
در بازی های لیگ پانزدهم تاکنون فولادی ها سه بار توانستند دروازه حریفان خود را باز کنند و این سه گل توسط ماتیاس چاگو، مهدی بدرلو و حسین ابراهیمی به ثمر رسیده و می توان گفت این سه بازیکن سه گلزن سرخ پوشان در لیگ پانزدهم بوده اند، اما استقلال خوزستانی ها در بازی دوم شان تواستند دو بار دروازه پرسپولیس را باز کنند و هر دو گل این تیم توسط حسن بیت سعید به ثمر رسید و در حال حاضر وی یک از بازیکنانی است که به عنوان آقای گل های فعلی لیگ برتر شناخته می شوند.

وضعیت تیم و مربیان
هر دو تیم در لیگ پانزدهم مربیان فصل قبل خود را حفظ کردند، هم دراگان اسکوچیچ و هم عبداله ویسی بر روی نیمکت این دو تیم نشسته اند تا در لیگ برتر امسال نیز تیم هایشان را با تدابیر خود به میدان بفرستند.

اما سیاست های یارگیری دو تیم تقریبا شبیه به هم بود. استقلالی ها که در بازار نقل و انتقالات بازیکنان مطرحی را به عضویت تیم درنیاوردند و سعی از بازیکنانی استفاده کنند که در راستای برنامه های تاکتیکی ویسی به کار این تیم بیاید، فولادی ها نیز بعد از سونامی محرومیت های مربوط کارت های پایان خدمت بازیکنان خود و از دست دادن چند بازیکن بزرگ در لیگ پانزدهم اقدام به جذب هیچ اسم بزرگی نکرد.

ترکیب احتمالی
فولادی ها برای دربی اهواز احتمالا با این ترکیب به میدان خواهند رفت: علی سلیمی، لئوناردو مساریچ، بهمن کامل، یوسف وکیا، امید خالدی، ماتیاس چاگو، مهدی بدرلو، اسماعیل شریفات، ساسان انصاری، حسین ابراهیمی و مهدی دغاغله

استقلال خوزستان نیز در بازی سوم خود نیز احتمالا با این ترکیب روانه میدان می شود: فرناندو خسوس، محمد طیبی، پیمان شیرزادی، موسی کولیبالی، میثم دورقی، حکیم نصاری، رحیم زهیوی، سعید بیت سعید، عبدالهادی خنیفر، روح الله سیف اللهی و جلال عبدی

 

منبع:ورزش۳