محسني كياسري پس از بازگشت از امارات/موفقیت داوران مازنی در AFC

مازند اسپرت:سمینار سالیانه داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا امسال از ۲۰ تا ۲۴ نوامبر (۳۰ آبان لغایت ۴ آذرماه) در امارات در حالی برگزار شد که از ایران ۷ داور  و ۹ کمک داور در این سمینار حضور داشتند كه سمانه محسني كياسري تنها نماينده مازندران در اين سمينار بود كه توانست با موفقيت اين دوره […]

مازند اسپرت:2525252سمینار سالیانه داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا امسال از ۲۰ تا ۲۴ نوامبر (۳۰ آبان لغایت ۴ آذرماه) در امارات در حالی برگزار شد که از ایران ۷ داور  و ۹ کمک داور در این سمینار حضور داشتند كه سمانه محسني كياسري تنها نماينده مازندران در اين سمينار بود كه توانست با موفقيت اين دوره ها را سپري كند. پس از بازگشت محسني با او گفتگو كرديم كه حاصل اين گفتگو را در ادامه مي خوانيد.

ضمن تبريك و خسته نباشيد، سمينار امسال چطور بود؟
اين پنجمين دوره سمينار AFC بود كه من شركت مي كردم. درواقع مي توان گفت به نوعي كنكور ورودي فعاليت سال جديدمان است كه در صورت موفقيت در تست ها و آزمون هاي آمادگي جسماني و كتاب قانون ورودي بازي هاي  مهم قاره اي در سال ٢٠١٧ است.

 قاعدتا تنها نماينده مازندران هم بوديد درسته؟
بله. من تنها نماينده مازندران بودم كه به همراه سه بانوي ديگر از استانهاي ديگر ، ٤ داور و كمك داور خانم در اين سمينار شركت ميكرديم. البته ايران ١٦ نماينده داشته كه با ١٢داور و كمك داور آقا و ٤ داور و كمك داور خانم  بزرگترين گروه داوري در اين منطقه بوده است.

سطح سمينار امسال رو چطور ارزيابي مي كنيد؟
امسال اولين بار بود كه سمينار AFC در دبي برگزار مي شد. امسال برخلاف سالهاي گذشته كه هميشه در مالزي برگزار ميشد، بر اساس منطقه بندي AFC امسال در دو منطقه برگزار شد كه با توجه به شرق و غرب آسيا داورها را تقسيم بندي كردند. كه خوشبختانه امسال هم توانستم تست آمادگي جسماني ام را با موفقيت پاس كنم.
البته امسال فيفا و AFC تست هاي جديدي هم داشتند از جمله ٥ تست سرعتي ٣٠ متر و ٤٠ تا ٧٥ متر در تايم مشخص كه خوشبختانه من توانستم بجاي ٤٠ تا ٧٥ متر، ٤٧ تا ٧٥ متر رو پاس كنم.

كيفيت مدرسين اين دوره از سمينار چطور بود؟
كلاس هاي AFC هميشه از كيفيت بسياربالايي برخوردار است و از بهترين مدرس ها استفاده مي كند. مدرسين فيتنس هم از كشورهاي مختلف اروپايي شركت داشتند.

تمركز اين سمينار بيشتر روي چه مسائلي بوده؟
تمام اتفاقات داخل زمين را مدرسين فيتنس باما كار مي كنند. مدرسان بيشتر روي قوانين جديد فوتبال كه امسال خيلي از قوانين تغيير كرده است.
ويدئو تست و بحث هاي آفسايد و قوانين جديد را با ما كار مي كنند.

اين دوره نسبت به دوره هاي قبلي، آيا مزيتي هم داشته؟
بله، حسن اين دوره از كلاس ها اين بود كه خانم ها و آقايان باهم ادغام بودند كه اين مسئله كمك بزرگي به پيشرفت داوري مخصوصا در خانم ها هست و حس رقابتي كه به وجود مي آورد كمك مي كند تا سطح داوري خود را بالاتر ببرند.
از قضاوت هاي امسال تون براي ما بگوييد.
امسال  در دو تورنمنت قضاوت داشتم. يك تورنمنت زير١٦ سال در كشور چين، زير ١٩سال در تاجيكستان قضاوت داشتم. همچنين ابلاغ تورنمنت زير ١٩ سال گروه C را هم در تاريخ ٢٦ آذر در كشور ميانمار براي قضاوت دارم.

و در پايان صحبتي اگر مانده؟
ضمن تشكر از حسن توجه شما ، از جناب نجاريان واقعا ممنونم كه در بخش حمايتي بخصوص براي تمرين كه با كمبود زمين براي تمرين مواجه بودم براي من پيست تمرين فراهم كردند، نهايت همكاري را دارند.
همچنين جناب بهروان كه هم در استان و هم در فدراسيون فوتبال حامي من هستند و همينطور جناب حسين زادگان مديركل اداره ورزش و جوانان مازندران، جناب دليلي و خانم ها فرج پور و بوداغي مه هميشه در تمام شرايط از من حمايت كردند، اميدوارم توانسته باشم با عملكردم گوشه اي از خوبي هايشان را جبران كرده باشم. از همه ي اينها گذشته از خانواده مهربانم كه در همه اين مدت حامي من هستند بخصوص همسرم كه پابه پاي من همواره در كنارم بوده و به نوعي مربي من است.

گفتگو از: سیده سعیده فلاح