سری اول گزارش تصویری تشییع پیکر شهدای غواص / عکاس : مبینا محروقی

تشییع پیکر شهدای غواص، گویای پیوند آسمانی‌ها با زمینی‌هاست، شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و مردم هم به قرآن و راه شهدا اعتقاد و اعتماد دارند، به نوعی که مردم، جانانه و با قصد قربت در تشییع پیکر شهدای غواص حضور یافتند. به گزارش مازند اسپرت ، کاروان شهدای غواص بعد از […]

تشییع پیکر شهدای غواص، گویای پیوند آسمانی‌ها با زمینی‌هاست، شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و مردم هم به قرآن و راه شهدا اعتقاد و اعتماد دارند، به نوعی که مردم، جانانه و با قصد قربت در تشییع پیکر شهدای غواص حضور یافتند.

به گزارش مازند اسپرت ، کاروان شهدای غواص بعد از روزها انتظار به مرکز مازندران رسید و بر روی دستان مردم، تشییع شد.

در میان حضور گسترده مردم در تشییع شهدای غواص، مسئولان ارشد استانی، مدیران کل، فرمانداران، ائمه جمعه و سایر مردم حضور داشتند.

 

امام جمعه موقت شهرستان ساری در حاشیه برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای غواص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: حضور مردم در تشییع پیکر شهدا، بی‌نظیر است و بعد از انقلاب اسلامی تاکنون صحنه‌ای باشکوه‌تر از حضور مردم در تشییع شهدای غواص، به یاد ندارم.

حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور با بیان اینکه شهدا به مردم پیام بیداری می‌دهند، افزود: شهدا می‌خواهند که مردم صحنه را حفظ کنند و ما نیز هرچه داریم از شهدا و امام راحل است.

وی با اشاره به اینکه باید وحدت و همدلی داشته باشیم، گفت: اگر همدلی و همزبانی مورد نظر مقام معظم رهبری را سرلوحه امور قرار دهیم، می‌توانیم در مقابل استکبار جهانی بایستیم و پیروزی نهایی را به دست آوریم.

در ادامه مدیرکل دادگستری مازندران اظهار کرد: مردم بهترین حماسه حضور را در تشییع شهدای غواص به نمایش گذاشتند.

حجت‌الاسلام مهدی تقوی‌فرد با بیان اینکه شهدا، شاهد بیننده و ما زندگان نابینا هستیم، افزود: شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و مردم هم به قرآن و راه شهدا اعتقاد و اعتماد دارند و همه مردم ایران، جانانه و با قصد قربت در تشییع پیکر شهدای غواص حضور یافتند.

وی درباره پیام شهدا به جامعه امروز، گفت: درستکاری و صداقت و همچنین اطلاعات از ولی‌فقیه برای عموم ملت و حفظ حجاب برای بانوان، پیام شهدا است.

در ادامه این مراسم معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه حضور مردم در تشییع پیکر شهدای غواص، «اظهر‌من‌الشمس» است، اظهار کرد: این حضور، نیازمند قدردانی است چرا که مردم در این هوای گرم تابستانی، شهدا را تنها نگذاشتند.

حجت‌الاسلام اکبرزاده با اشاره به اینکه شهدای غواص برای ما پیام شجاعت و شهامت را به ارمغان آورده‌اند، افزود: پیام شهدا باید در جامعه نهادینه شود و پیرو راه شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری باشیم.

همچنین مدیرکل بهزیستی مازندران هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه مردم در همه صحنه‌های مهم انقلاب حضور موثر دارند، اظهار کرد: آن‌گونه که شهدای غواص شایسته قدردانی بودند، مردم حضور یافتند و این حضور مردم باید حفظ شود.

 

سید سعید آرام با اشاره به اینکه خودتان شاهد حضور جمعیت برای تشییع پیکر شهدای غواص هستید، افزود: مردم به شهدا ایمان و اعتقاد دارند و با وجود همه مسائل، در این مراسم حضور یافتند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین پیام شهدا به ملت این است که راه امام راحل و شهدا را ادامه دهند، گفت: تمام تلاش مردم و مسئولان برای رفع مظلومیت‌ها و محرومیت‌ها است تا بتوانیم به حفظ انقلاب اسلامی کمک کنیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه به یاد داشته باشیم شهدا، از عزیزترین افراد زندگی خود گذشتند و در اراده خود برای حضور در جبهه پایدار بودند، تصریح کرد: آن‌گونه که شایسته تکریم است باید شهدا را گرامی بداریم و در حفظ یاد و خاطره آنها بکوشیم.

در ادامه شهردار ساری با بیان اینکه حضور مردم یک بار دیگر ثابت کرد این نظام و انقلاب با خون شهدا بیمه شده است، اظهار کرد: به واسطه خون شهدا، هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند به خود اجازه دهد که نگاه نادرست به ملت و کشور ما داشته باشد.

مهدی عبوری افزود: اگر شهدای ما در ایام دفاع مقدس به فرمان امام راحل، در جبهه‌های نبرد حضور یافتند امروز هم مردم با حضور پرشکوه در تشییع پیکر این شهدا، نشان دادند که به عهدی که با امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند، وفادار هستند.

وی گفت: هیچ مسئله‌ای نمی‌تواند پیوند بین مردم و ولایت را با مشکلی مواجه ساخته یا این پیوند را از هم جدا کند.

 

به گزارش فارس، پیکر شهدای غواص مازندران از آغازین ساعت صبح امروز از میدان شهدا به سمت خیابان ۱۸ دی، میدان ساعت، خیابان جمهوری، خیابان فردوسی، بلوار آزادی شروع شد و در  میدان امام خمینی (ره) به پایان رسید.

حضور گسترده اقشار مختلف در تشییع پیکر شهدای غواص مازندران، بیانگر وفاداری مردم به آرمان‌های امام راحل، رهبری و شهدا است.

عکاسان و خبرنگاران بی‌شماری برای پوشش تصویری و خبری این مراسم حضور یافته بودند تا حماسه حضور را به تصویر بکشند.