امیدواری‌ها برای برطرف شدن کاستی‌ها/افزایش صد در صدی اعتبارات عمرانی ورزش مازندران

اختصاصی مازند اسپرت:یکی از لازمه‌های رشد ورزش در استان‌ها، میزان برخورداری از زیرساخت‌های ورزشی و به ویژه سالن‌ها و زمین‌هاست. به گزارش مازند اسپرت؛مازندران از سال‌های گذشته تاکنون اهتمامی جدی به این موضوع مهم و تاثیرگذار داشته و با همت فراوان، رسیدن به سطح استاندارد سرانه ورزشی را به عنوان اولویت اساسی و اولیه، در […]

02333اختصاصی مازند اسپرت:یکی از لازمه‌های رشد ورزش در استان‌ها، میزان برخورداری از زیرساخت‌های ورزشی و به ویژه سالن‌ها و زمین‌هاست.

به گزارش مازند اسپرت؛مازندران از سال‌های گذشته تاکنون اهتمامی جدی به این موضوع مهم و تاثیرگذار داشته و با همت فراوان، رسیدن به سطح استاندارد سرانه ورزشی را به عنوان اولویت اساسی و اولیه، در دستور کار خود قرار داده بود.

در دوران جدید مدیریت اداره کل ورزش و جوانان مازندران هم این موضوع به عنوان یک اصل ریشه و همگانی در دستور کار قرار گرفت و نتایج به بار نشسته آن، موجب ایجاد رضایت در جامعه ورزش شد. مازندران حالا در جایگاهی ایستاده که بالاتر از تهران، دارای سرانه ۱۲۰ سانتی‌متری برای هر مازندرانی است و این آمار مطلوب به معنای آن است که ورزش استان حتی از برنامه توسعه ۵ ساله هم فراتر رفته و رویای چند سال آینده تدوین شده استان را چند سال زودتر محقق کرده است.
علاوه بر این مورد مهم، اقدام دیگر دستگاه ورزش مازندران برای کمک به توسعه و رشد فضاهای ورزشی، رایزنی‌های فراوان با مسئولان وزارتخانه برای افزایش میزان برخورداری مازندران از اعتبار ملی بود. تلاشی که به ثمر نشستن آن‌ها بر رونق ورزش استان در همه شهرها و بخش‌ها خواهد افزود و حرکت شتابان ورزش مازندران در مسیر رسیدن به افتخارات دست نیافتنی را شتابان‌تر و سریع‌تر خواهد کرد.

از بررسی اخبار و اطلاعات این‌گونه به نظر می‌رسد که با تلاش‌های انجام شده، سهم اعتبارات عمرانی دستگاه ورزش مازندران به میزان صد در صد افزایش یافته تا امیدواری‌ها برای برطرف شدن کاستی‌هایی مانند تاخیر طولانی مدت در تکمیل طرح‌های ورزشی نیمه‌تمام بیشتر از همیشه شود.
  طولانی شدن فرآیند و مراحل ساخت تعدادی از سالن‌های ورزشی مازندران در به سامان رساندن تلاش‌های ورزشکاران شهرهای استان و معرفی آن‌ها به میادین کشوری تاثیری مستقیم دارد و لازم است با این افزایش اعتبارات، تلاش‌ها برای به پایان رساندن این طرح‌ها و سالن‌ها بیش از پیش شود.

این موفقیت به دست آمده را نه تنها باید برای ورزش مازندران به فال نیک گرفت، بلکه باید در استمرار این‌گونه تلاش‌های به بار نشسته کوشید. تلاش‌هایی که بی‌شک می‌تواند ما را به ساخته شدن آینده‌ای بسیار روشن‌تر از شرایط این روزها برای ورزش سراسر استعداد و انگیزه مازندران امیدوارتر کند.
  ورزش مازندران بی‌شک مشکل نرم‌افزاری و نیروی انسانی ندارد و این موضوع را می‌توان به خوبی از نتایج و مدال‌ها و افتخارات ورزشکاران استان فهمید.

مشکل ریشه‌ای و شاید هم تاریخی ورزش استان، دسترسی نداشتن به زیرساخت‌های لازم و حرفه‌ای و تخصصی ورزش‌های گوناگون است که موجب می‌شود فرآیند رسیدن به رده‌های بالا در ورزش‌های گوناگون با اندکی تاخیر مواجه شود. دو برابر شدن سهم عمرانی دستگاه ورزش مازندران نوید خوبی برای کوتاه شدن این مسیر است تا بتوانند طرح‌های عمرانی و سالن‌های ورزشی را که سال‌های زیادی از عمر کلنگ‌زنی آن‌ها می‌گذرد به بهره‌برداری برسانند.