مبینا علی نسب قهرمان شطرنج بانوان جهان و بهترین مدال آور نوجوانان ایران

رقابتهای شطرنج قهرمانی نوجوانان جهان در سه رده سنی زیر ۱۴، ۱۶ و ۱۸ سال که از اول مهر به میزبانی روسیه آغاز شده بود. به گزارشمازنداسپرت، رقابتهای شطرنج قهرمانی نوجوانان جهان در سه رده سنی زیر ۱۴، ۱۶ و ۱۸ سال که از اول مهر به میزبانی روسیه آغاز شده بود، به پایان رسید […]

033333333333رقابتهای شطرنج قهرمانی نوجوانان جهان در سه رده سنی زیر ۱۴، ۱۶ و ۱۸ سال که از اول مهر به میزبانی روسیه آغاز شده بود.

به گزارشمازنداسپرت، رقابتهای شطرنج قهرمانی نوجوانان جهان در سه رده سنی زیر ۱۴، ۱۶ و ۱۸ سال که از اول مهر به میزبانی روسیه آغاز شده بود، به پایان رسید و شطرنجبازان ایرانی موفق به کسب یک مدال نقره و یک برنز شدند که بهترین مدال کسب شده ایرانی ها را مبینا گرفت.

در دور یازدهم و پایانی این رقابتها، مبینا علی نسب در رده سنی زیر ۱۶ سال با پیروزی ارزشمند خود موفق شد ۸/۵ امتیاز شود و به عنوان نایب قهرمانی این رقابتها دست پیدا کند. شاهین لرپری زنگنه نیز با پیروزی دور آخر خود ۸ امتیازه شد و به مدال برنز این مسابقات در رده سنی زیر ۱۸ سال دست پیدا کرد.

آرین غلامی دیگر مازنی تیم ملی شطرنج نیز در رده سنی زیر ۱۶ سال با کسب ۶/۵ امتیاز بیست و یکم شد.

مازندران در شطرنج ایران مات کننده ترین است. این سال ها در اوج می گذرد اما حواستان باشد که تازه مبینا علی نسب و بسیاری دیگر از همتایانش در مازندران بزرگسال نیستند و قطعا آینده را در قرق مازندران قرار می دهند.