به همت اداره ورزش و هیئت نجات غریق؛ همایش تجلیل از ناجیان غریق در محمودآباد برگزارشد

مراسم تجلیل از ناجیان غریق شهرستان محمودآباد به همت اداره ورزش و جوانان و هیئت نجات غریق  وغواصی  محمودآباد  درسالن غدیر اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد برگزار شد. به گزارش خبرنگار مازند اسپرت از محمودآباد، مهدی شعبان پور پنجشنبه شب در آیین تجلیل از ناجیان غریق شهرستان محمودآباد اظهار کرد: چهار ماه زحمات […]

01444مراسم تجلیل از ناجیان غریق شهرستان محمودآباد به همت اداره ورزش و جوانان و هیئت نجات غریق  وغواصی  محمودآباد  درسالن غدیر اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مازند اسپرت از محمودآباد، مهدی شعبان پور پنجشنبه شب در آیین تجلیل از ناجیان غریق شهرستان محمودآباد اظهار کرد: چهار ماه زحمات طاقتفرسا که توسط فرمانداری و سایر دستگاه‎های مرتبط با ستاد ساماندهی سواحل انجام گرفت نتیجه آن تشکیل ۹ جلسه ستاد ساماندهی، کلاس توجیحی، کمیته پیشگیری کاهش غریق با مسؤولیت جمعیت هلال احمر در هفت جلسه بوده است.
سرپرست اداره ورزش و جوانان محمودآباد افزود: امسال ۸۴ نفر ناجی غریق در ۴۲ نقطه ممنوعه شنا این شهرستان بهکارگیری شد.
وی با بیان اینکه در بخش سرخرود این شهرستان نیز ۶۲ ناجی مشغول فعالیت بودند، تصریح کرد: برای این افراد دو کلاس آموزش نجات غریق درجه ۲ برای اقایان و بانوان برگزار شد.
شعبانپور اظهار کرد: در شهر محمودآباد پنج طرح دریا در فصل شنا دایر بود که در این طرحها ۲۶۷ نفر از غرق شدن نجات یافتند و در سایر مناطق نیز ۱۱ نفر فوت شدند که به این تعداد نیز نسبت سال قبل ۳۰ درصد کاهش غریق را شاهد بودیم.
در ادامه مراسم نماینده مردم محموداباد و نور در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت: ناجیان نامی است که بر روی کسانی که در سواحل برای نجات جان دیگران تلاش میکنند؛ نامی مقدس است.
علی اسماعیلی افزود: هیچ کاری مقدستر و پر فضیلتتر و با ارزشتر از کاری که شما می‎کنید نیست و خداوند در قرآن می‎فرماید اگر جان یک آدم را نجات دهید انگار که همه عالم را نجات داده اید.
وی درباره آمار غریق ارائه شده توسط مسؤولان اظهار داشت: وقتی به اتفاقات امسال نگاه می‎کنیم که ۷۹ انسان در دریای خزر جان خود را از دست دادند و از این تعداد ۱۱ نفر سهم شهرستان محمودآباد بود، باید تلاش و کوشش کنیم تا این تعداد کمتر شود.
در ادامه این مراسم نقی کریمیان رئیس هیأت نجات غریق مازندران نیز با بیان اینکه در سواحل امسال کاهش ۳۰ درصدی در بحث غرق شدهها داشتیم، گفت: در سال ۹۴ در سواحل محمودآباد ۱۵ غریق داشته و امسال این آمار به ۱۱ نفر رسید.
وی افزود: ناجیان غریق با امکانات کم و دست خالی یک عملکرد عالی را با کمک پیشکسوتان این عرصه در سال جاری از خود نشان دادند و این افراد در واپسین لحظات زندگی به داد فرد در حال مرگ رسیده و جانی دوباره به غریق میبخشند.
کریمیان با اشاره به کاهش ۷۱ درصدی آمار غرق شده از سال ۹۲ در سواحل مازندران گفت: تعداد غرق شدهها امسال ۷۹ نفر و ۳ هزار نجات یافته در سواحل استان داشتیم.
رئیس هیأت نجات غریق مازندران گفت: یکی از دغدغههای این هیأت و مسئولان مرتبط این بود که اجازه ورود به ناجیان به بخش خصوصی و شهرکهای ساحلی داده شود که ورود به این بخش در کاهش آمار غریق موثر است.
در پایان مراسم با اهدا لوح تقدیر و جوایز از فداکاری و تلاش این ناجیان غریق تجلیل شد.
این مراسم باحضور علی اسماعیلی نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی، یحیی یوسفپور فرماندار شهرستان محمودآباد، نقی کریمیان رئیس هیأت نجات غریق مازندران، حسین بریمانی رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی مازندران هاشمی نماینده هلال احمر استان، نیکزاد رئیس جمعیت هلال احمر آمل و سایر مسؤولان شهرستانی و استانی و حسین توکلی قهرمان المپیک سیدنی در رشته وزنهبرداری در سالن غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد برگزار شد.