یادداشت هفته :ورزش از دیدگاه روانشناسی/کنترل فکر به وسیله ورزش

اختصاصی مازند اسپرت: در ادامه بحث های علمی و روانشناسی این هفته قصد داریم بحث اثرات ورزش از دیدگاه روانشناسی را برای شما تشریح کنیم .   روزانه هزاران فکر به ذهن ما می رسد که بیشتر آنها فکر منفی است این فکرها تاثیر بر رفتار و احساس ما دارد فکر و ذهن ما آسیبهای […]

022233اختصاصی مازند اسپرت: در ادامه بحث های علمی و روانشناسی این هفته قصد داریم بحث اثرات ورزش از دیدگاه روانشناسی را برای شما تشریح کنیم .

 

روزانه هزاران فکر به ذهن ما می رسد که بیشتر آنها فکر منفی است این فکرها تاثیر بر رفتار و احساس ما دارد فکر و ذهن ما آسیبهای هستتد که اگر رها نشوند به هرجایی سر می کشند واگر کنترل نشود سبب ایجاد بیماریهای جسمی و روحی میشود .

یکی از راهای کنترل فکر به وسیله ورزش است

ویژگیهای ورزش:

رفع افسردگی و ناراحتی، از بین بردن فکرهای منفی به دست آوردن توانایی و انرژی کسب آرامش

در مواقعی که حوصله هیچ گونه کاری را ندارید بهترین راه انتخاب شما ورزش است به سراغ ورزش بروید لازم نیست که حتما ورزش ، باشگاه استخر ،سالن باشد ، بلکه می توان به پیاده روی، طناب زدن ، کوهنوردی صورت گیرد.

ورزش در طولانی مدت برای حفظ فواید روانی مورد نیاز است یک جلسه ورزش می تواند یک دارو باشد

لازم به ذکر است که ما باید برای فرهنگ سازی ورزش در شهر و استان مان تلاش کنیم چرا که اکثر ورزشهایی که صورت می گیرد ، جنبه رقابتی و مسابقاتی دارد و کمتر به بعد روانشناسی آن توجه می شود .

مسولین شهر و استان می توانند به مناسبتهای مختلف برنامه ی ورزشی برای مردم در نظر بگیرند، البته به مناسبتهای مختلف پیاده روی در نظر گرفته شده اما بهتر است سالی یکبار و تبلیغاتیه انتخاباتی نباشد…!!

نویسنده :

کارشناس روانشناسی سرکار خانم روجا شجری