المپیک ۲۰۱۶ – ریومراقبت نامحسوس نیروهای امنیتی انگلیس از کاروان این کشور

  افشای اطلاعات تازه از حضور نیروهای زبده امنیتی انگلیس در خاک برزیل جهت محافظت از کاروان ورزشی این کشور، نقش انگلیس در فراز و نشیب امنیتی ریو را بیش از پیش بر ملا کرد.   به گزارش مازنداسپرت ؛ یک تیم کامل از نیروهای زبده مخصوص عملیات ویژه بریتانیا راهی برزیل شده و حتی در برخی […]

 

خبرگزاری فارس: مراقبت نامحسوس نیروهای امنیتی انگلیس از کاروان این کشور

افشای اطلاعات تازه از حضور نیروهای زبده امنیتی انگلیس در خاک برزیل جهت محافظت از کاروان ورزشی این کشور، نقش انگلیس در فراز و نشیب امنیتی ریو را بیش از پیش بر ملا کرد.

 

به گزارش مازنداسپرت ؛ یک تیم کامل از نیروهای زبده مخصوص عملیات ویژه بریتانیا راهی برزیل شده و حتی در برخی از روزها به صورت نیروی ویژه برزیل و بدون مشخص شدن هویت بریتانیایی خود وارد عمل می‌شود.

از سوی کشور انگلیس گروهی از نیروهای آموزش دیده ارتشی به صورت نامحسوس از کاروان ورزشی این کشور محافظت می کنند گفته می شود این عده در قالب گردشگر معمولی وارد خاک برزیل شده اند اما با نیروهای اطلاعاتی برزیل در تماس بوده و اجازه ورود و خروج بدون هماهنگی به دهکده ورزشکاران و خبرنگاران را دارند، این موضوع و انتشار این خبر اعتراض سایر کاروان ها را در پی داشته است.

۸۵ هزار نیروی امنیتی در ریو وظیفه برقراری امنیت و نظم را بر عهده دارند اما به نظر می‌رسد این ماموران امنیتی بریتانیایی به صورت نامحسوس و با پوشش عادی و غیر نظامی در میان گردشگران حضور دارند و حتی گاهی به شهرهای دیگر برزیل هم سر می‌زنند.

یک مقام آگاه در نیروهای امنیتی برزیل نیز شایعه حضور و آموزش ۳ تا ۴ هفته‌ای پلیس‌های بریتانیایی را تایید کرده و گفته می‌شود آنها برای برخی اقدامات با برزیل هماهنگ بوده و اختیار تام دارند.

یکی از نکات مهم و مورد نگرانی نیروهای امنیتی بریتانیایی مساله آدم ربایی است که البته برزیل در این مورد سابقه خوبی ندارد و کشورهای دنیا حق دارند در این رابطه نگران ورزشکاران و ستارگان خود باشند./فارس