رژه کاروان ایران و غیبت عجیب سه ملی‌پوش والیبال در مراسم +تصاویرکامل

مراسم افتتاحیه رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ از ساعت ۳:۳۰ امروز برگزار و این مسابقات با اجرای نمایش و همچنین رژه کشورهای شرکت‌کننده رسما آغاز شد.   به گزارش مازنداسپرت ؛ مراسم افتتاحیه رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ از ساعت ۳:۳۰ امروز آغاز شد. مراسم افتتاحبه سی و یکمین دوره بازی‌های المپیک تابستانی ریو ۲۰۱۶ در حالی آغاز می‌شود که فضای […]

مراسم افتتاحیه رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ از ساعت ۳:۳۰ امروز برگزار و این مسابقات با اجرای نمایش و همچنین رژه کشورهای شرکت‌کننده رسما آغاز شد.

 

به گزارش مازنداسپرت ؛ مراسم افتتاحیه رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ از ساعت ۳:۳۰ امروز آغاز شد.

مراسم افتتاحبه سی و یکمین دوره بازی‌های المپیک تابستانی ریو ۲۰۱۶ در حالی آغاز می‌شود که فضای امنیتی شدیدی در داخل استادیوم و اطراف آن حکم‌فرماست.

پهبادها و هلی کوپترها به‌طور مداوم در اطراف استادیوم ماراکانا در حال پروازند و پلیس‌های ویژه با سگ‌های خود در داخل استادیوم و خارج استادیوم همه چیز را زیر نظر دارند.

صف‌های طولانی در بدو ورود به استادیوم وجود دارد ولی در حالیکه هنوز کمتر از دو ساعت تا شروع مراسم افتتاحیه مانده قسمت اعظمی از استادیوم خالی است.

پرچم ایران در ورزشگاه ماراکانا

نزدیک به یکساعت به آغاز افتتاحیه بازی‌ها زمان باقی مانده است و ورزشگاه ماراکانا خالی است.

دختران المپیکی ایران آماده برای حضور در رژه افتتاحیه هستند.

شعار مراسم افتتاحیه؛ حمایت از محیط زیست

میرلز کارگردان مراسم افتتاحیه سی و یکمین دوره بازی ‌های المپیک اعلام کرده که تمام گروهش تلاش زیادی داشتند تا ماجرای نمایش افتتاحیه لو نرود. او همچنین از اینکه کسی تا چهل دقیقه بعد از شروع مراسم متوجه اصل داستان نمی شود، گفته است.

در کتابچه‌های مراسم افتتاحیه از شعار حمایت از محیط زیست مطالبی درج شده  و اینکه برای حفظ زمین سبز برزیل با داشتن جنگل‌های انبوه بهترین مکان است. همچنین گفته شده به گیاهان اجازه زندگی بدهیم.

دقایقی پیش از آغاز مراسم بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل پیام صلح را از طریق پیام ویدئویی ارسال کرد. مراسم افتتاحیه رسما با نمایش تیزر تصویری خوشامدگویی به مردم و ورزشکاران برای ورود به شهر ریودوژانیرو آغاز شد. در ادامه پرچم برزیل برافزاشته و سرود ملی این کشور نواخته شد.

آغاز مراسم با نمایشی نمادین از شروع و تولد کره‌زمین همراه بود.

نمایش دوران گذشته و همچنین تیزری از رشد و پیشرفت شهرهای برزیل طی سالیان اخیر از دیگر قسمت‌های مراسم افتتاحیه المپیک بود.

مراسم با هنرنمایی ورزشکاران مختلف و داوطلبان و انجام حرکات هماهنگ پیگیری شد و در ادامه نیز خواندن اشعار ادبی درباره محیط زیست انجام شد.

پس از اجرای این نمایش‌ها رژه کاروان کشورهای مختلف آغاز شد.

در زمان رژه کشورها و زمانیکه کاروان آرژانتین معرفی شد، تماشاگران، کاروان این کشور را هو کردند و کاروان شیلی نیز تشویق شد.

در حالیکه مراسم افتتاحیه در ورزشگاه ماراکانا در جریان است، عده‌ای مخالفان برگزاری المپیک در این کشور با برگزاری تظاهرات در نزدیکی ورزشگاه، پرچم المپیک را آتش زده و با پلیس درگیر شدند.

کاروان ایران نیز با پرچمداری زهرا نعمتی، بانوی عضو تیم ملی تیراندازی با کمان ایران از مقابل حاضران رژه رفت.

سعید معروف، محمد موسوی و شهرام محمودی در اقدامی تامل برانگیز در رژه شرکت نکردند و در محل اقامت خود در دهکده بازی‌ها و با تبلت مراسم افتتاحیه را تماشا کردند.

در ادامه مراسم توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در سخنرانی خود گفت: دوستان عزیز من از تمام دنیا، به المپیک سی و یکم خوش آمدید. این اولین المپیک در امریکای جنوبی است. امروز کاری کردید که شاید قبلا یک رویا بود. شما در سخت‌ترین شرایط تاریخی برزیل این میزبانی را انجام دادید. ما همیشه به شما باور داشتیم. یکی از اتفاق‌های خوب المپیک، حضور هزاران نفر است که داوطلب شده‌اند این رویداد را برگزار کنند. در این المپیک یک اتفاق جهانی افتاده، اینکه همه ما برابریم. در این المپیک همه به المپیک و ارزش‌هایش احترام می‌گذارند. روح همبستگی را در این المپیک می‌بینیم.

پس از سخنرانی باخ، پرچم المپیک برافراشته شد.

در پایان نیز مشعل المپیک روشن شد تا رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو رسما آغاز به کار کند.

 /snn