صحبت های قهرمان جهان در روز دختر/زهره برزگر :آرزویم کسب مدال طلای المپیک توکیو ۲۰۲۰ است

اختصاصی مازند اسپرت:افتخار آفرینان دختر مازندرانی کم نیستند . آنقدر در ورزش بانوان پیشرفت داشته ایم که خیلی راحت میتوانیم به آینده ای ورزش بانوان در استان مازندران امیدوار باشیم. درتقویم رسمی ما میلاد حضرت فاطمه معصومه این بانوی بزرگ را روز دختر نامیدند .دخترانی که بخش وسیعی از جمعیت جوان کشور را تشکیل میدهند اما […]

photo 2016 08 03 17 09 04

اختصاصی مازند اسپرت:افتخار آفرینان دختر مازندرانی کم نیستند . آنقدر در ورزش بانوان پیشرفت داشته ایم که خیلی راحت میتوانیم به آینده ای ورزش بانوان در استان مازندران امیدوار باشیم.

درتقویم رسمی ما میلاد حضرت فاطمه معصومه این بانوی بزرگ را روز دختر نامیدند .دخترانی که بخش وسیعی از جمعیت جوان کشور را تشکیل میدهند اما این قشر در تمامی نقاط کشور از امکانات یکسانی برخوردار نیستند .

فرا رسیدن روز دختر بهانه ی خوبی شد تا گفتگویی داشته باشیم با دختر مازندرانی ای که قهرمانی جهان را در کارنامه خودش دارد . قهرمانی که از مسئولین استانی و شهرستانی تقاضای احداث مجموعه ورزشی دارای پیست دوو میدانی ویژه بانوان را دارد تا بتواند راحت تر خودش را برای پیکار های جهانی آماده کند .

امروز در آستانه روز دختر ” زهره برزگر ” قهرمان ارزنده مازندرانی کاراته جهان میهمان پایگاه خبری مازند اسپرت بود . در ادامه گفتگوی ما با این قهرمان را میخوانید :

 

مازند اسپرت : بیوگرافی زهره برزگر :

** اهل شهرستان قائمشهر

**پنج سال عضو تیم ملی

**دوازده سال است که کاراته کار میکند

مازند اسپرت : چیشد که به ورزش روی آوردید ؟

وقتی که وارد این رشته شدم سن زیادی نداشتم ، انگیزه خاصی نبود فقط چون بچه بودم برای سرگرمی به این ورزش روی آوردم.

مازند اسپرت : تاکنون در این رشته چه افتخاراتی کسب کرده اید ؟

حدود دوازده سال است که در این رشته کار میکنم و تنها طلای جهان را در رده بانوان در این رشته دارم .طلای بازی های آسیایی در اندونزی ، برنز مسابقات آسیایی امارات ، برنز لیگ جهانی ترکیه ، طلای کاپ آزاد تایلند ، نقره مسابقات کاپ آزاد استانبل ترکیه را کسب کرده ام.

مازند اسپرت : چه تفاوت هایی بین ورزش برای بانوان و آقایان وجود دارد ؟

فکر نکنم فرق زیادی داشته باشد ، چون آنها هم زحمت میکشند و ما هم همینطور ، هر چقدر که آنها برای قهرمانی وقت میگذارند ما هم به همان مقدار برای موفقیت و قهرمانی وقت میگذاریم ولی تنها تفاوت این است که توجه ها نسبت به آقایان بیشتر است !!

مازند اسپرت : محدودیت هایی که در ورزش بانوان وجود دارد کار شما را برای موفقیت سخت نمیکند ؟

نه اصلا ، اتفاقا کلاهی که ما در مسابقات بر سر خود میگذاریم کشورهای اسلامی دیگر هم هستند که از این نوع پوشش استفاده میکنند ، خداروشکر ما با این موضوع و این محدودیت ها هیچ مشکلی نداریم.

 

photo 2016 08 03 17 08 50

مازند اسپرت : چه سختی هایی جلوی راه بانوان ورزشکار وجود دارد ؟

ببینید ما ورزشکاران دختر قائمشهری در شهر خودمون جایی رو نداریم برای ورزش کردن ، یک پیست درست حسابی نداریم که بخواهیم بدویم ! انتظار ما از مسئولین این است که حداقل یک مجموعه ای مخصوص بانوان را درست کنند که مختص بانوان باشد . به مانند شهرهای بزرگ مجموعه را درست کنند تا بانوان راحت تر و با تمام تجهیزات بتوانند تمرینات خودشان را برای قهرمانی انجام دهند .

مازند اسپرت : تاکنون شده از ورزش کردن نا امید و زده بشید ؟

به هیچ وجه ! بر عکس این روز ها انگیزه ام برای حضور در المپیک توکیو ۲۰۲۰ خیلی هم بیشتر شده است و هیچوقت نا امید نخواهم شد .

مازند اسپرت : در آستانه روز دختر چه صحبتی با دختران جامعه دارید ؟

اول از هرچیزی روز دختر را به تمامی دختران جامعه تبریک عرض میکنم و به آنها پیشنهاد میکنم که در زندگی شان یک هدفی داشته باشند ، چه این هدف ورزشی باشه چه غیر ورزشی در زمینه درسی باشد آن هدف را دنبال کنند . پیشنهاد من این است که دختران وقت خودشان را صرف ورزش و درس خواندن کنند تا در آینده موفق و مفید باشند.

مازند اسپرت : از مسئولین چه انتظاراتی دارید ؟

از آنها میخوام مثلا بر حسب مدالی که داریم و کسب کرده ایم ،بیشتر برای مان اهمیت قائل شوند ، جایگاه ما را در رشته کاراته یادشان باشد و بزودی افتخاراتی که کسب کرده ایم را فراموش نکنند.

مازند اسپرت : از کسی گلایه ای هم دارید  ؟

 از همه مسئولین کشوری و استانی میخواهم که ارزش ما را حفظ کنند و ما را زود فراموش نکنند.یک گله ی کوچیک دارم از مسئولیین دانشگاه که باما اصلا راه نمیآیند مثلا ما اردو هامی مان با کلاس هایمان تداخل دارد اما آنها منو یک ترم حذف کردند و چند تا درسم بنده را انداختند. خواستم بگم که  با ما همکاری کنند چون ما به اندازه ی کافی در فشار و سختی هستیم لطفا این ها دیگه ما را تحت فشار نگذارند .

مازند اسپرت : سقف آرزو های شما ؟

طلای المپیک توکیو ۲۰۲۰ را میخواهم و برای رسیدن به آن از الان تا ۴ سال آینده تلاش میکنم تا در المپیک بعدی با یک مدال خوشرنگ از المپیک بیرون بیام.

مازند اسپرت : هفته ی گذشته در مسابقات انتخابی تیم ملی مدال طلا کسب کرده اید ، در خصوص آن مسابقات بگویید ؟

بله چند روز پیش در مسابقات انتخابی تیم ملی بنده طلا آوردم که برای مسابقات آسیایی اندونزی خودمان را آماده خواهیم کرد .

 مازند اسپرت : در آستانه آغاز المپیک ریو هستیم ، در خصوص المپیک برای مان بگویید ؟

خیلی دوست داشتم در ریو ۲۰۱۶ حضور داشتم ولی متاسفانه رشته کاراته از سال ۲۰۲۰ المپیکی خواهد شد و  به همین دلیل ما نتوانستیم در ریو حضور داشته باشیم ، امیدوارم در المپیک بعدی حضور داشته باشم و مدال طلای رشته خودم را کسب کنم.

 

139408231447108986510334

مازند اسپرت : چه پیش بینی ای برای مازندرانی های حاضر در المپیک ریو دارید ؟

مازندران مهد ورزش است و مطمئنم تمامی مازندرانی های حاضر در المپیک ریو دست پر برخواهند گشت و مدال های خوش رنگی را کسب میکنند . بنده به شخصه برای تک تک المپیکی ها هر روز دعا میکنم تا انشالله به نتیجه ای خوب برسند و با طلاهای خوش رنگ ما را خوشحال کنند.

مازند اسپرت : خدا کجای زندگی شما قرار دارد ؟

اول هر کاری ذکر خداست ، تا خدا نخواهد کاری انجام نخواهد شد ، من هم اگر به جایی رسیدم و مقامی کسب کردم خواست خدا بود و بعدش هم تلاش و تمرینات خودم بود .

مازند اسپرت : صحبت های پایانی شما ؟

تشکر میکنم از مربی خوبم سرکار خانم صمدی و جا دارد عرض کنم که ما ۱۲ مدال داشتیم در مسابقات انتخابی تیم ملی که هر ۱۲ نفر شاگرد خانم صمدی بودند و همچنین تشکر کنم از مدیر باشگاه ها که هر موقع ما احتیاج به باشگاه برای تمرین داشتیم برای مان باشگاه را تهیه و فراهم کردند تا بتوانیم تمرین کنیم.

 

1903557