مديركل ورزش و جوانان مازندران: ورزش باستاني و زورخانه اي با اعتقادات ملي مذهبي مردم ايران عجين است

مديركل ورزش و جوانان مازندران در مراسم فرهنگ پهلواني و ورزش زورخانه اي گفت: ورزش باستاني و پهلواني و زورخانه اي يك تاريخ و فرهنگ محسوب مي شود و اين ورزش با سابقه با اعتقادات ملي مذهبي مردم ايران عجين است. به گزارش مازند اسپرت ؛ حبيب حسين زادگان در روز فرهنگ پهلواني و ورزش […]

012021مديركل ورزش و جوانان مازندران در مراسم فرهنگ پهلواني و ورزش زورخانه اي گفت: ورزش باستاني و پهلواني و زورخانه اي يك تاريخ و فرهنگ محسوب مي شود و اين ورزش با سابقه با اعتقادات ملي مذهبي مردم ايران عجين است.

به گزارش مازند اسپرت ؛ حبيب حسين زادگان در روز فرهنگ پهلواني و ورزش زورخانه اي بيان داشت: ورزش باستاني، پهلواني و زورخانه اي يك تاريخ و فرهنگ محسوب مي شود و اين رشته با اعتقادات ملي مذهبي مردم ايران عجين است.

مديركل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اينكه ورزش استان بر بام جهان ايستاده است، بيان داشت: ورزش باستاني قدمت و سابقه ديرينه دارد كه با توجه به سابقه ۳۵۰۰ ساله بايد از هر نظر اين رشته  و ورزشكاران حمايت شوند.
وي با بيان اينكه ورزش باستاني و زورخانه اي يك ورزش ملي، مذهبي و عرفاني در اعتقادات مردم ايران است، افزود: اين رشته ورزشي ضمن كمترين آسيب براي ورزشكاران در روح و جسم ورزشكاران نيز تاثير دارد.
حسين زادگان با اشاره به اينكه مرام فرهنگ پهلواني از همان ابتدا به زورخانه آغاز مي شود، تصريح كرد: درب هاي زورخانه براي اين كوتاه ساخته مي شود كه ورزشكاران با تواضع وارد زورخانه ها شوند.
مديركل ورزش و جوانان مازندران در ادامه گفت: يكي ديگر از مرام هاي پهلواني گذشت و جوانمردي ورزشكاران است كه همانا از دير باز اين مرام وجود داشته  و نسل به نسل و سينه به سينه انتقال مي يابد.
وي با اشاره به اينكه مقرر شد با حمايت استاندار و فرمانداران شهرستان ها در آينده اتفاق خوبي براي ورزش باستاني و زورخانه اي رخ مي دهد، اذعان داشت: با همدلي و همكاري همه جانبه مي توانيم در رشد و توسعه ورزش باستاني و زورخانه اي موفق باشيم.
حسين زادگان از افزايش تعداد سالن هاي ورزش باستاني و زورخانه در سطح استان خبر داد و  خاطرنشان كرد: اين ورزش عليرغم دست يافتن به اندامي  متناسب و سلامتي وسيله اي براي ارتباط با خداوند بزرگ است.
همزمان با ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلواني و ورزش زورخانه اي در حضور حبيب حسين زادگان مديركل ورزش و جوانان استان، علي اكبر ناصري نماينده مردم بابل در مجلس، سردار محمدحسين بابايي فرمانده سپاه كربلا استان، سيدجواد حسينيان رئيس سازمان بسيج ورزشكاران استان، عادل عاليشان معاونت توسعه ورزش همگاني استان، انصار آري رئيس اداره ورزش و جوانان بابل و ديگر مسئولان مراسم بزرگداشتي در  سالن ورزشي زورخانه شهيدان بابل برگزار شد.