پاکزاد: وزیری روز مسابقه شرایط خوبی نداشت

مربی تیم ملی تیراندازی با کمان می‌گوید استقبال زیادی از کاپ جهانی ترکیه شده بود و ورزشکاران ما هم مرحله مقدماتی را خوب شروع کردند، اما متاسفانه نتوانستیم سهمیه بگیریم. به گزارش مازند اسپرت؛بهزاد پاکزاد در گفت‌وگویی درباره عدم کسب سهمیه المپیک در ریکرو اظهار داشت: نظر کارشناسی ما از رکورد ورزشکاران این بود که […]

خبرگزاری فارس: پاکزاد: وزیری روز مسابقه شرایط خوبی نداشت/تیم‌هایی که یک صدم آنها امکانات نداشتیم هم حذف شدند

مربی تیم ملی تیراندازی با کمان می‌گوید استقبال زیادی از کاپ جهانی ترکیه شده بود و ورزشکاران ما هم مرحله مقدماتی را خوب شروع کردند، اما متاسفانه نتوانستیم سهمیه بگیریم.

به گزارش مازند اسپرت؛بهزاد پاکزاد در گفت‌وگویی درباره عدم کسب سهمیه المپیک در ریکرو اظهار داشت: نظر کارشناسی ما از رکورد ورزشکاران این بود که که آنها بتوانند سهمیه المپیک را بگیرند، اما واقعا از کاپ جهانی ترکیه استقبال زیادی شده بود به طوری که در ریکرو مردان ۲۹۰ ورزشکار داشتیم. این تعداد شرکت‌کننده در جام جهانی بی سابقه بود، از طرفی تیم‌هایی که فکر می‌کردیم زودتر سهمیه بگیرند، موفق به انجام این کار نشده بودند.

وی افزود: حتی کشورهایی مثل ژاپن و هند که رکورد بالایی هم داشت نتوانستند سهمیه بگیرند، با وجود اینکه ورزشکاران ژاپن مدت‌ها در اردو بودند و تجهیزات خوبی هم داشتند. تمام قدرت‌های برتر دنیا در این مسابقات حضور داشتند، اما شرایط جوی هم به صورتی بود که گاهی باد می‌وزید و گاهی هم قطع می‌شد. شاید این حرف‌ها توجیه باشد، اما در سیستم فنی مورد توجه قرار می‌گیرد.

مربی تیم ملی تیراندازی با کمان ایران در ادامه مصاحبه در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید ورزشکاران از نظر آمادگی جسمانی و روحی شرایط خوبی داشتند، خاطرنشان کرد: همه چیز آماده بودند و حتی ورزشکاران ما مرحله مقدماتی را خوب شروع کردند.

پاکزاد درباره اینکه این امیدواری وجود داشت تا میلاد وزیری سهمیه را بگیرد، اما شاید دیر ملحق شدن او به تیم ملی باعث عدم کسب نتیجه شد، گفت: در همین مدتی که وزیری به اردو آمد تمرینات خوبی داشت و برگزاری اردو در کره هم مفید بود. البته در زمان مسابقه وقتی با او صحبت کردم شرایط خوبی نداشت و فکر می‌کنم در وضعیت ایده‌آل نبود.

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه تغییر کادر فنی را چقدر در کسب این نتیجه موثر می‌دانید، یادآور شد: من وارد این بحث‌ها نمی‌شوم. چه در زمان سرمربیگری واعظی و چه در زمان حضور مربی خارجی تلاش من این بوده وظیفه‌ام را به درستی انجام دهم.

مربی تیم ملی تیراندازی با کمان افزود: خیلی از کشورها بودند که حتی ما یک صدم آنها امکانات نداشتیم، اما حذف شدند این در حالی است که ورزشکاران  این کشورها به صورت حرفه‌ای برخورد می‌کردند و ماز رفتار و ظاهر آنها متوجه باخت نمی‌شدیم، در حالی که در اینجا کسانی را می‌بینیم که حتی در سطح کشوری هم مسابقه نداده‌اند، اما نتایج مسابقات را کارشناسی می‌کنند. ورزش برد و باخت دارد و فقط ۳ نفر می‌توانند مدال بگیرند. ما هم در تلاش هستیم نقاط ضعف را برطرف کرده و دیگر آنها را تکرار نکنیم.