رئیس اداره ورزش چالوس اختصاص بخشی از ساحل به اداره ورزش برای اجرای ورزش‌های ساحلی خواستار شد

  رئیس اداره ورزش و جوانان چالوس گفت: اگر شهرداری چالوس قسمتی از ساحل را در اختیار ما قرار دهد می‌توان برای اجرای ورزش‌های ساحلی از آن استفاده کرد.   به گزارش مازند اسپرت سلیمان رضوی صبح امروز در جلسه شورای ورزشی این شهرستان با بیان اینکه ورزش چالوس با وجود کمبود فضا و بودجه از پیشرفت […]

 

خبرگزاری فارس: اختصاص بخشی از ساحل به اداره ورزش برای اجرای ورزش‌های ساحلی

رئیس اداره ورزش و جوانان چالوس گفت: اگر شهرداری چالوس قسمتی از ساحل را در اختیار ما قرار دهد می‌توان برای اجرای ورزش‌های ساحلی از آن استفاده کرد.

 

به گزارش مازند اسپرت سلیمان رضوی صبح امروز در جلسه شورای ورزشی این شهرستان با بیان اینکه ورزش چالوس با وجود کمبود فضا و بودجه از پیشرفت خوبی برخوردار است، اظهار کرد: در سال گذشته شهرستان چالوس در زمینه میزبانی و هم در کسب مقام‌های قهرمانی توانست کارنامه قابل قبولی از خود برجای بگذارد.

وی با بیان اینکه از ۳۸ هیأت ورزشی شهرستان چالوس ۱۸ هیات موفقیت‌هایی در سطح استانی و کشوری را به خود اختصاص داد، افزود: شهرستان چالوس در سال گذشته میزبان ۱۳ مسابقه استانی و هشت مسابقه کشوری بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان چالوس با انتقاد از وضعیت نیروی انسانی این اداره، بیان کرد: اداره ورزش و جوانان چالوس که در سال‌های گذشته با ۱۶ نیرو اداره می‌شد اما امروز تنها با چهار نیرو و چندین ساعت کار در حال فعالیت است که با وجود این کمبود نیرو و اعتبارات موفقیت‌های زیادی را حاصل می‌کند.

رضوی با اشاره به اینکه چالوس سال قبل میزبان اجلاسیه جوانان حاشیه دریای خزر بود، افزود: این شهرستان در سال گذشته میزبانی از ارودی تیم ملی وزنه‌برداری را به مدت یک ماه عهده‌دار شد.

وی با اشاره به فعالیت باشگاه‌های دولتی و خصوصی در چالوس، اظهار کرد: از ۴۰ باشگاه دولتی و خصوصی این شهرستان ۳۲ باشگاه مجوز قانونی دارند و هشت باشگاه بدون مجوز نیز در صدد گرفتن مجوز هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان چالوس از بیمه ۶ هزار و ۴۰۴ نفر از ورزشکاران شهرستان چالوس در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال جاری نیز تاکنون یک هزار و ۳۰۰ نفر از ورزشکاران زیر پوشش بیمه قرار گرفتند و یکی از افتخاراتی که برای ورزش چالوس حاصل شد این است که تمام بیمه‌شدگان با بیمارستان قرارداد بسته و هزینه‌های درمان آنها به صورت رایگان انجام می‌شود.

رضوی با بیان اینکه امسال نیز چالوس تاکنون میزبان هفت مسابقه ورزشی استانی بود، خاطرنشان کرد: میزبانی از اردوی تیم ملی کشتی مراکش، مسابقات جودوی ساحلی، جام ورزشی ویژه یادواره شهدای مدافع حرم، میزبانی از مسابقات کانوپولوی بانوان کشور، مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان و مسابقات رزمی کیک بوکسینگ از دیگر برنامه‌هایی بود که در سال جاری صورت گرفت.

رئیس اداره ورزش و جوانان چالوس از وضعیت بودجه و اعتبارات جاری و عمرانی ورزش و جوانان انتقاد کرد و افزود: در سال گذشته بودجه عمرانی اختصاص یافته برای اداره ورزش و جوانان ۳۹ میلیون تومان و بودجه جاری نیز ۳۴میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که برای فعالیت ۳۷ هیات ورزشی بسیار ناچیز است.

این مسؤول حمایت و تعامل خیران و جامعه ورزش شهرستان چالوس را در زمینه تامین منابع مالی ورزشکاران موثر دانست و گفت: یکی از نیازهای ورزش و جوانان چالوس اختصاص بخشی از ساحل برای انجام ورزش‌های ساحلی بوده که اگر زمینی با مالکیت شهرداری در اختیار اداره ورزش قرار گیرد می‌توان مسابقات ساحلی را نیز در این شهرستان به‌درستی اجرا کرد.

وی خواستار تعیین تکلیف همکاری نیروی انتظامی در زمینه تأمین امنیت و نظم ورزشگاه در زمان اجرای مسابقات شد و افزود: تخصیص یک دستگاه آمبولانس برای انجام مسابقات ورزشی در محل برگزاری مسابقات نیز در این شهرستان ضروری است.

*توجه دستگاه‌های اجرایی به پروژه های ورزشی نیمه‌کاره

مدیرعامل جامعه ورزش چالوس نیز با انتقاد از وضعیت تخصیص بودجه ورزشی در این شهرستان،بیان کرد: ارائه آمار و ارقام در حوزه ورزش مهم نیست بلکه با توجه به استعداد ورزشی که در شهرستان چالوس وجود دارد و میزبانی خوب این شهرستان در مسابقات مختلف ورزشی خروجی حاصل از این ورزش‌ها باید بررسی شود.

سیدبهرام موسوی با اشاره به پروژه‌های ورزشی که از سالهای قبل بر زمین مانده است، متذکر شد: یکی از این پروژه‌های ناتمام پروژه سالن ورزشی کارگری در منطقه الف‌کلا است که با وجود کلنگ‌زنی توسط وزیر و محصور شدن زمین همچنان ابتر ماند که دستگاه‌های اجرایی باید پاسخ این کم‌کاری را بدهند.

وی به وضعیت ناشایست سالن‌های ورزش چند منظوره در این شهرستان انتقاد کرد و ادامه داد: به دلیل کمبود فضاها و سالن‌های ورزشی مربیان ورزشی در این شهرستان از انبارهای و زیرسکوهایی که در سالن چندمنظوره چالوس برای ورزشکاران تعبیه شد جهت تمرین سایر رشته‌ها استفاده می‌کنند که این معضل در شأن ورزش چالوس نیست.

مدیرعامل جامعه ورزش چالوس در پایان از تلاش‌های مربیان ورزشی با وجود کمبود اعتبارات و فضاهای ورزشی قدردانی کرد و گفت: یکی دیگر از ضعف‌هایی که در زمینه ورزش چالوس وجود دارد فقدان پزشک در زمان اجرای مسابقات ورزشی است و نبود آمبولانس ویژه و ضعف عملکردی نیروی انتطامی نیز کمبودی است که در این حوزه احساس می‌شود./فارس