رئیس هیأت مدیره انجمن رفتینگ ایران خبر دادبرگزاری جشنواره رفتینگ مازندران در رودخانه هراز

  رئیس هیأت مدیره انجمن رفتینگ ایران گفت: نخستین جشنواره رفتینگ مازندران در رودخانه خروشان هراز برگزار می‌شود.   به گزارش مازند اسپرت؛کیانوش محرابی دوشنبه‌شب در نشست کمیته طبیعت‌گردی با محوریت توسعه گردشگری و جشنواره رفتینگ در استان، اظهار کرد: جشنواره رفتینگ برای نخستین‌بار در مازندران برگزار می‌شود. وی افزود: این جشنواره در رودخانه هراز با […]

 

خبرگزاری فارس: برگزاری جشنواره رفتینگ مازندران در رودخانه هراز

رئیس هیأت مدیره انجمن رفتینگ ایران گفت: نخستین جشنواره رفتینگ مازندران در رودخانه خروشان هراز برگزار می‌شود.

 

به گزارش مازند اسپرت؛کیانوش محرابی دوشنبه‌شب در نشست کمیته طبیعت‌گردی با محوریت توسعه گردشگری و جشنواره رفتینگ در استان، اظهار کرد: جشنواره رفتینگ برای نخستین‌بار در مازندران برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در رودخانه هراز با هدف توسعه اکوتوریسم رودخانه‌ای ایران، آشنایی با امداد و نجات در رودخانه و حفاظت از رودخانه هراز و دیگر رودخانه‌ها اجرا می‌شود.

رئیس هیأت مدیره انجمن رفتینگ ایران تصریح کرد: از دیگر اهداف جشنواره آشنایی جامعه محلی با گردشگری رودخانه و اشتغال‌زایی در آن، آشنایی خانواده‌ها و کودکان با رشته رفتینگ و معرفی کارآفرینی برای زنان در گردشگری رودخانه است.

این مسؤول با اعلام اینکه در حاشیه جشنواره برنامه‌های جنبی همانند برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ایجاد رقابت‌های مختلف، انجام رفتینگ تفریحی و پاک‌سازی رودخانه در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های متعدد در این جشنواره پیش‌بینی شده تا در کارگاه‌های امداد و نجات رودخانه از مأموران سازمان‌ آتش‌نشانی، نیروهای امداد و نجات هلال احمر، راهنمایان و مردم محلی به‌کارگیری شود.

محرابی با تأکید بر برگزاری کارگاه آشنایی با رفتینگ، کارگاه کارآفرینی در گردشگری رودخانه و کارگاه حفاظت از رودخانه، اظهار کرد: در اجرای جشنواره سه مسابقه رفتینگ برای کودکان، خانواده‌های امداد و نجات در نظر گرفته شد همچنین در اجرای جشنواره رفتینگ تفریحی در سه جامعه محلی، عموم و کودکان دست به برگزاری مسابقه زده می‌شود.

وی افزود: در بخش پاک‌سازی رودخانه هراز با همکاری داوطلبان انجمن رفتینگ، راهنمایان رودخانه و اعضای انجمن‌های محیط زیستی مازندران عمل می‌شود.

رئیس هیأت مدیره انجمن رفتینگ ایران با تسلیت شهادت مدافعان مازندرانی حرم اهل بیت (ع)، گفت: با توجه به واقعه دردناک شهادت مدافعان حرم زمان برگزاری جشنواره رفتینگ به تعویق افتاده و در آینده اعلام می‌شود./فارس