گزارش تصویری اولین دوره کلاس آمادگی نجات غریق ویژه آقایان در شهرستان محمودآباد

اولین دوره آمادگی نجات غریق ویژه آقایان  بمدت یکروز با حضور۶۸  ناجی  در استخر کانون  آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد برگزار شد. به گزارش مازند اسپرت؛ به منظور ارتقاء سطح مهارت،دانش و آمادگی جسمانی ناجیان،اولین دوره آموزشی احیای قلبی و ریوی(cpr ) و کلاس آمادگی ویژه ناجیان غریق در بخش آقایان صبح روز دوشنبه ۱۳ […]

77558اولین دوره آمادگی نجات غریق ویژه آقایان  بمدت یکروز با حضور۶۸  ناجی  در استخر کانون  آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد برگزار شد.

به گزارش مازند اسپرت؛ به منظور ارتقاء سطح مهارت،دانش و آمادگی جسمانی ناجیان،اولین دوره آموزشی احیای قلبی و ریوی(cpr ) و کلاس آمادگی ویژه ناجیان غریق در بخش آقایان صبح روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در استخر کانون آموزش و پرورش برگزار شد.
در راستای فراگیر کردن آموزش مهارت‌های احیا برای غرقی ها در دریا و اهمیت بالای این  موضوع  ابتدا  ناجیان غریق در این  دوره  آموزشی مهارت‌های اصولی احیای قلبی ریوی را زیر نظر مدرس. مقصودلوفرا گرفتند تا این افراد بتوانند از مرگ حادثه دیدگان تا پیش از رسیدن اورژانس جلوگیری کنند.
ناجیان غریق نخستین افرادی هستند که با فرد غرق شده مواجه می‌شوند، بنابراین باید با مهارت احیای قلبی ریوی آشنا باشند و فرد غرقی و حادقه دیده  را پیش از رسیدن نیروهای امدادی نجات دهند.
در ادامه مباحث مربوط به آمادگی، آخرین یافته علمی و فنی ، متد  و مهارتهای نجات غریق در خصوص بحث نجات در اماکن آبی ،گرفتنیها،حمل ها و… توسط مدرس هیأت استان آقای خاموشی برای شرکت‌کنندگان تشریح و در پایان از تمام شرکت‌کنندگان آزمون‌های مربوط به آمادگی‌ جسمانی و سرعت و اطلاعات مربوط به احیای قلبی و ریوی اخذ می  شود.
 از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی ارتقا سطح دانش ناجیان غریق در زمینه مهارت‌های احیای قلبی ریوی،آمادگی جسمی بالا و سرعت  به منظور پیشگیری و کاهش مرگ و میر استفاده کنندگان از دریا بوده است .
 تا قبل از آغاز طرح سالمسازی، کلاس ها و دوره های متعددی با موضوع آمادگی ناجیان غریق و احیای قلبی عروقی(سی پی  آر) در بخش آقایان و بانوان و نیز مانور بزرگ امداد و نجات برگزار می شود.
گفتنی است دوره‌های آمادگی نجات غریق  با همت  اداره ورزش و جوانان ،هیأت نجات غریق و غواصی و هلال احمر  برگزار شد.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

10

96