تیم ملی وزنه‌برداری ایران نایب قهرمان آسیا شد

تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان عنوان نایب قهرمانی چهل و ششمین دوره مسابقات وزنه‌برداری آسیا را به خود اختصاص داد. به گزارش مازند اسپرت ؛ در پایان چهل و ششمین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا که از یکشنبه هفته گذشته در شهر تاشکند ازبکستان آغاز شده است، تیم ملی کشورمان با کسب ۳ مدال طلا، […]

تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان عنوان نایب قهرمانی چهل و ششمین دوره مسابقات وزنه‌برداری آسیا را به خود اختصاص داد.

به گزارش مازند اسپرت ؛ در پایان چهل و ششمین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا که از یکشنبه هفته گذشته در شهر تاشکند ازبکستان آغاز شده است، تیم ملی کشورمان با کسب ۳ مدال طلا، ۴ نقره و ۳ برنز و امتیاز تیمی ۵۰۰ عنوان نایب قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص داد.

در دسته ۱۰۵ کیلوگرم محمدرضا براری، ضمن کسب دو مدال طلا و یک برنز، ۷۹ امتیاز برای تیم ملی ایران به دست آورد. کیا قدمی، دیگر نماینده کشورمان نیز که در این وزن چهارم شد و ایران را صاحب ۶۵ امتیاز تیمی کرد. علی میری ۲۱ امتیاز، سید ایوب موسوی (۲ مدال نقره) ۷۱ امتیاز، علی هاشمی (با کسب دو مدال نقره و یک برنز  ۷۳ امتیاز، رضا بیرالوند ۶۳ امتیاز و بهادر مولایی یک مدال طلای دوضرب و یک مدال برنز در مجموع برای تیم ملی کسب کردند.

بدین ترتیب تیم ایران با ۵۰۰ امتیاز پایین‌تر از چین ۵۰۶ امتیازی روی سکوی دومی قرار گرفت. ازبکستان نیز با ۴۶۳ امتیاز به عنوان سومی دست پیدا کرد.

به گزارش فارس،‌ سال گذشته چین با کسب ۳ مدال طلا، ۶ نقره، ۴ برنز و کسب ۵۱۶ امتیاز قهرمان آسیا شده بود و تایلند (میزبان مسابقات) با ۵۱۰ امتیاز (یک طلا، ۲ نقره و ۵ برنز) روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد. تیم ملی ایران هم با هدایت حسین توکلی با کسب یک مدال طلا، ۳ نقره و ۴ برنز و ۴۹۹ امتیاز تیمی، برسکوی سوم ایستاده بود.

* رده‌بندی مدالی تیم‌ها:

۱- قزاقستان با ۶ طلا

۲- چین با ۵ طلا، ۵ نقره و ۴ برنز

۳- ایران با ۳ طلا، ۴ نقره و ۳ برنز

۴- قرقیزستان ۳ با طلا

۵- ازبکستان با ۲ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز