مشروح برنامه ۶ اردیبهشت نود/ قهرمان لیگ پانزدهم اعلام شد

وبسایت رسمی برنامه نود – برنامه ۶ اردیبهشت ماه نود با محوریت بررسی هفته بیست و هفتم لیگ برتر ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه سه آغاز شد. به گزارش مازند اسپرت، برنامه نود امشب به بررسی ادامه رقابت سرخابی ها برای قهرمانی، حساس شدن جدال قعرنشین ها برای ماندن در لیگ و حواشی عجیب مسابقه پرسپولیس […]

مشروح-برنامه-6-اردیبهشت-نود-قهرمان-لیگ-پانزدهم-اعلام-شد

وبسایت رسمی برنامه نود – برنامه ۶ اردیبهشت ماه نود با محوریت بررسی هفته بیست و هفتم لیگ برتر ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه سه آغاز شد.

به گزارش مازند اسپرت، برنامه نود امشب به بررسی ادامه رقابت سرخابی ها برای قهرمانی، حساس شدن جدال قعرنشین ها برای ماندن در لیگ و حواشی عجیب مسابقه پرسپولیس با استقلال اهواز می پردازد.

عادل فردوسی پور در ابتدای برنامه گفت متاسفانه این هفته یک اتفاق تلخ جامعه فوتبال را مکدر کرد و مهرداد اولادی عزیز را از دست دادیم که به خانواده او و جامعه فوتبال تسلیت می گوییم.

مراسم ترحیم مهرداد اولادی فردا ۱۱ تا ۱۲:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می شود.

نظرسنجی برنامه امشب به پیش بینی قهرمان لیگ پانزدهم اختصاص یافته و از مخاطبان سوال شده کدام تیم قهرمان می شود؟ ۱- استقلال تهران ۲- استقلال خوزستان ۳- پرسپولیس ۴- تراکتورسازی ۵- نفت تهران.

 

 مرور زندگی فوتبالی مهرداد اولادی بخش اول ویژه گرامی داشت او از برنامه نود بود که پخش شد.(ویدیو)

پس از آن گزارش نود از مراسم تشییع و خاکسپاری اولادی در روستای قادی کلا پخش شد.(ویدیو)

 جدول و برنامه لیگ و جدول گلزنان مرور و شانس قهرمانی و سقوط تیم های صدرنشین و قعرنشین بررسی شد. فردوسی پور گفت تراکتورسازی و نفت تهران شانس کمی برای قهرمانی دارند اما روی کاغذ هنوز امکان قهرمانی شان هست و برای این منظور پرسپولیس باید همه بازی هایش را ببازد و استقلال تهران و خوزستان هم بازی ها را نبرند. سپاهان سال گذشته سه هفته مانده به پایان فصل فقط ۱۴ درصد شانس داشت اما قهرمان شد.

کلیپ مرور آنچه در برنامه امشب نود خواهد گذشت پخش شد.

خلاصه مسابقات سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بخش بعدی بود.(ویدیو)

عادل فردوسی پور گفت یکی از نظرسنجی ها درباره تیم منتخب بعد از انقلاب باقی مانده که مربوط به انتخاب بهترین مربی خارجی است و اگر اتفاق خاصی نیفتد این نظرسنجی در برنامه هفته  آینده انجام خواهد شد که دو گزینه قطعی آن تا این لحظه برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی روش هستند.

 ۹۰ درجه و مرور طنز مسابقات هفته ۲۷ لیگ برتر پخش شد که شامل قسمت هایی از جمله آتش سوزی در ورزشگاه تختی انزلی، وحشت کودکان در ورزشگاه به خاطر مدل موهای عجیب، آب رفتن لباس های سپاهان در فصل بد این تیم، بازی بازیکنان قطع عضو لیگ به زور نوارچسب، تداخل همایش پیاده روی خانوادگی با بازی پرسپولیس در اهواز، رسیدن به موعد برداشت قلوه سنگ های اهواز در ماه اردیبهشت، اختلاف نظر درباره اینکه برهانی بیشتر روی نیمکت استقلال نشسته یا منصور پورحیدری و آوازخوانی شیرازی رئیس هیئت فوتبال در استادیوم آزادی بود.(ویدیو)

 کلیپ صحنه های جذاب از هفته بیست و هفتم لیگ برتر همراه با موسیقی پخش شد.(ویدیو)

بازی تیم های ملوان و سایپا با برد سفیدپوشان انزلی پس از هفته ها به عنوان اولین مسابقه هفته روی آنتن رفت.(ویدیو)

 بعد از آن بازی گسترش فولاد و استقلال خوزستان با تساوی بدون گل در تبریز به پخش رسید.(ویدیو)

ابراهیم میرزابیگی به عنوان کارشناس داوری به برنامه اضافه شد و قرعه کشی مسابقه پیام کوتاه هفته قبل به کمک او انجام شد.

احتمال قهرمانی تیم ها بر اساس تمام حالات موجود در ۹ مسابقه موثر بررسی شد که بر اساس  آن پرسپولیس ۷۲ درصد شانس قهرمانی داشت و استقلال ۱۸ درصد.

جدول رده بندی براساس نتایج مشابه نیم فصل اول هم به شکل زیر تشکیل شد:

 داوری بازی های پخش شده بررسی شد و میرزابیگی درباره مسابقه ملوان – سایپا گفت: کرنر منجر به گل ملوان به اشتباه اعلام شد. پنالتی ملوان درست بود و گلر پای بازیکن ملوان را زد و باید کارت زرد می گرفت. زمین خوردن مهاجم سایپا هنگام زدن دریبل زیدانی در محوطه جریمه پنالتی نبود و بازیکن سایپا خودش به مدافع ملوان خورد.
مسابقه گسترش فولاد – استقلال خوزستان: سرنگونی درویشی در محوطه جریمه استقلال پنالتی نبود و او نیم متر مانده به دروازه بان شیرجه زد و کارت زردش هم درست بود. سرنگونی داریوش شجاعیان در محوطه جریمه در نیمه دوم هم پنالتی نبود و قبل از رسیدن به بازیکن استقلال خوزستان خود مهاجم شیرجه زد و اخطارش برایش شبیه سازی هم درست بود.(ویدیو)

بازی استقلال برابر فولاد با برتری پرگل آبی پوشان در تهران مسابقه بعدی بود که خلاصه و حواشی آن به تصویر کشیده شد.(ویدیو)

عادل فردوسی پور گفت می خواستیم با آقای افشارزاده درباره مصاحبه نکردن بازیکنان استقلال و بازی نکردن حنیف به بهانه مصدومیت صحبت کنیم که هنوز میسر نشده است. ظاهرا پس از آن که مظلومی عمران زاده را کنار گذاشته او نزد افشارزاده رفته و به حنیف گفته اند اعلام کند مصدوم است و تا پایان فصل بازی نمی کند! جالب است که در ادامه دکتر نوروزی رئیس کمیته پزشکی استقلال اعلام کرده حنیف مصدوم نیست و مشکلی برای بازی ندارد. حالا فقط می خواهیم سوال کنیم عمران زاده از چه ناحیه ای مصدوم شده است و مشکل او چیست؟

پس از آن بازی سیاه جامگان و تراکتورسازی به پخش رسید.(ویدیو)

داوری بازی های پخش شده بررسی شد و میرزابیگی درباره مسابقه استقلال – فولاد گفت: برخورد توپ به دست مدافع فولاد پنالتی نبود و دست مدافع بسته بود و کاری نمی توانست با آن بکند. گل فولاد آفساید نبود و به اشتباه مردود اعلام شد.
مسابقه سیاه جامگان – تراکتور: پنالتی تراکتورسازی درست بود و مانند بازی پرسپولیس مدافع فرزاد حاتمی را بغل کرد و به زمین زد. پنالتی سیاه جامگان هم درست بود و بازیکن خطاکار مانند مهرداد پولادی در جام ملت های آسیا بدون دلیل بازیکن حریف را تنبیه کرد. گل دوم سیاه جامگان درست بود و خطایی قبل از آن نشد.(ویدیو)

مسابقه عجیب استقلال اهواز و پرسپولیس با گزارش کامل از حواشی حیرت انگیز و سنگ پرانی های بازی در ورزشگاه تختی پخش شد.(ویدیو)

تاج رئیس سازمان لیگ، بهروان نایب رئیس سازمان لیگ، طالقانی رئیس هیئت فوتبال اهواز، ارزانی فرماندار اهواز، طرفی مسئول حراست اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان و سیاوش بختیاری زاده سرمربی استقلال خوزستان روی خط تلفنی نود آمدند و درباره حوادث اهواز مناظره کردند و هرکدام تقصیر را گردن دیگری انداختند و هیچ کدام زیر بار مسئولیت حوادث نرفتند.(ویدیو)

غلامرضا بهروان رئیس سازمان مسابقات درباره این دیدار و اتفاقات رخ داده، توضیحاتی را عنوان کرد: از ۱۰ روز قبل از آغاز بازی ما التماس و خواهش داشتیم که این بازی در ورزشگاه تختی برگزار نشود و ورزشگاه غدیر میزبان این بازی باشد. ما از هیات فوتبال خواستیم که ورزشگاه را تغییر دهند اما این اتفاق رخ نداد. دوستان در هیات فوتبال اهواز می‌گفتند که ما باید از حق میزبانی خودمان استفاده کنیم. متاسفانه در ورزشگاهی که ۱۵ هزار تماشاگر گنجایش داشت، ۳۰ هزار تماشاگر حضور داشت. ما کتبا نوشتیم که بازی منتقل شود اما این اتفاق رخ نداد.

طالقانی رئیس هیئت فوتبال خوزستان گفت: این حق میزبانی استقلال اهواز بود که از میزبانی خود استفاده کند. شورای تامین پذیرفته بود که این میزبانی در ورزشگاه تختی صورت گیرد. سازمان لیگ اگر تحکم می‌کرد به ما، ورزشگاه تغییر پیدا می‌کرد اما چون این کار را نکرد بازی در تختی برگزار شد. برای بازی با استقلال تهران، سازمان تحکم کرد که به خاطر نور کم ورزشگاه تختی بازی در ورزشگاه غدیر انجام شود و این اتفاق هم رخ داد.

 در ادامه ارزانی فرماندار اهواز هم روی خطی تلفنی  ۹۰ آمد و توضیح داد: در ابتدا از تماشاگرانی که در این ورزشگاه تختی آسیب دیدند، عذرخواهی می‌کنم. تمام بازی‌ها در این ورزشگاه برگزار شده است و اگر تعداد تماشاگران به اندازه بود و بلیت‌ها به یک اندازه فروخته می‌شد آیا این اتفاق رخ می‌داد. در جلسه‌ای که داشتیم دوستان اصرار داشتند بازی در این ورزشگاه برگزار شود و ما هم موافقت کردیم. شورای تامین وظیفه‌ای برای برگزاری بازی و تغییر ورزشگاه ندارد و در این باره کوتاهی از طرف شورای تامین صورت نگرفته است.

ارزانی در پاسخ به این که آیا قبول دارید اشتباه کردید گفت: نه اگر تماشاگران را به تعداد ظرفیت ورزشگاه راه می دادند این طور نمیشد.  یک مقدرا این مسئله بزرگ نمایی شده و آن طور نبوده که به نمایش درآمد.

ارزانی در پاسخ به این که آیا قبول دارد تعداد ماموران امنیتی خیلی کم بود گفت: خیر قبول ندارم و ماموران به وفور در ورزشگاه حضور داشتند و هرجا را نگاه می کردی مامور دیده می شد.

سیاوش بختیاری زاده سرمربی استقلال اهواز به جمع گفتگوی تلفنی اضافه شد و گفت: صحنه هایی که نشان دادید دردآور بود و از طرف تمام ملت خوزستان از تمام مردم ایران که این صحنه را دیدند عذرخواهی می کنم. اما آقای یونسیان گزارشگر برنامه تمام مدت بازی کنار من بود و دید چطور آماج سنگ قرار گرفتیم که پخش نشد. اگر تیم ما قبول کرد میزبان این بازی باشد طبق قوانین باید ۱۰ درصد تماشاگر به تیم مهمان داده شود و به همین خاطر ما قبل از بازی نمی خواستیم مسابقه برگزار شود. تمام تماشاگران پرسپولیس بدون بلیت وارد ورزشگاه شدند. یک سوال از آقای بهروان دارم سال آینده اگر نساجی مازندران به لیگ برتر بیاید کدام استادیوم غدیر در استان مازندران وجود دارد که بخواهد پرسپولیس را میزبانی کند؟ ما میزبان بودیم و استادیوم تختی را انتخاب کردیم همان طور که در سال های گذشته در آن بازی برگزار شده.

طرفی مسئول حراست اداره کل ورزش و جوانان خوزستان هم در ادامه روی خط آمد و گفت: شب بازی ساعت ۲۳:۳۰ آقای تاج با من تماس گرفت و گفت که هر تصمیمی شورای تامین بگیرد ما قبول می‌کنیم، من حاضرم تاج روی خط برنامه بیاید و اگر این حرف را تکذیب کردند از سمت خودم استعفا می‌دهم.

بهروان پاسخ داد: بحث ما بحث جان انسان هاست و ما به خاطر حرمت و کرامت انسانی درخواست کردیم  بازی آنجا برگزار نشود. آقای تاج گفت اگر شورای تامین اعلام کرد قبول می کنیم یعنی شورای تامین این اختیار را دارد ورزشگاه را انتخاب کند. دیدید بازی با تاخیر برگزار شد و نمایندگان ما و شورای تامین جلسه اضطراری در ورزشگاه برگزار کردند و تصمیم گرفتیم اگر شرایط فراهم نشد بازی را تعطیل کنیم و فردا بدون تماشاگر در ورزشگاه غدیر برگزار کنیم. فرمانداری گفت ما کنترل می کنیم و مشکلی نیست بازی را برگزار کنید.

در ادامه مهدی تاج رئیس سازمان لیگ هم روی خط تلفنی برنامه آمد و در پاسخ به این که آیا شب بازی با شما تماس گرفته شد گفت: شب بازی من به آقای خبیر معاون سیاسی و امنیتی استان زنگ زده و خواهش کردم که بازی در ورزشگاه غدیر برگزار شود. آیین نامه می گوید هرچه که شورای تامین تصویب کرد مکلفیم اجرا کنیم. ما اگ بگو ییم بازی در یک ورزشگاه برگزار شود نیروی انتظامی که تحت امر ما نیست و تحت امر شورای تامین استان است و گفتند ما تصمیم می گیریم بازی این جا برگزار شود. من با آقای طالقانی صحبت کردم با همه صحبت کردم بازی در غدیر برگزار شود و سوای این ها نامه های مکتوب ما موجود است. حداقل این است که بیاییم بپذیریم اشتباه بوده.

عادل فردوسی پور در نهایت گفت شما خودتان همه صحبت را شنیدید و بهتر است یک پایان باز برای این ماجرا بگذاریم. هیئت حقیقت یابی این هفته از وزارت ورزش قرار است برود آنجا بررسی کند و انشاالله نتایج را اعلام می کند. یک رسم در ژاپن هست که هر فاجعه ای رخ می دهد چندین نفر استعفا می دهند اما اینجا فکر کنم انجمن سنگ و کلوخ های اهواز بیاید بیایند به خاطر شکستن سر مردم عذرخواهی کنند!

ترین های هفته بیست و هفتم لیگ اعلام شد که به بخش های زیر اختصاص داشت:(ویدیو)
حرکات تکنیکی برتر: مهدی ترابی(سایپا – سه بار)، دوس سانتوس (استقلال خوزستان)، حسین ساکی(استقلال اهواز)، ماتیاس چاگو(فولاد)، مصطفی احمدی(سیاه جامگان – دو بار)، ساسان انصاری(فولاد)، فرشید باقری(صبا)، مهرداد محمدی(راه آهن)، وحید امیری(نفت)، محمد انصاری(پرسپولیس)، سجاد شهباززاده(استقلال)، ارسلان مطهری(نفت)، فاسم حدادی فر(ذوب آهن)، حبیب گردانی(سپاهان)، داود بهادری(صبا)، حسین پاپی(سپاهان)
کار تیمی برتر هفته: پدیده مقابل راه آهن
موقعیت از دست رفته هفته: بهنام برزای مقابل فولاد
پاس گل برتر هفته: الاجی سوسه مقابل تراکتورسازی
مهار برتر هفته: رحمتی مقابل فولاد
گل برتر هفته: امید ابراهیمی مقابل فولاد

 تقویم نود و مرور اتفاقات نوستالژیک فوتبال مصادف با هفته جاری پخش شد که شامل بخش های زیر بود:(ویدیو)

۳ اردیبهشت ۸۷ مسابقه استقلال – راه آهن در یک چهارم نهایی حذفی و صعود با مهار پنالتی های طالب لو
۱ اردیبهشت ۷۹ پرسپولیس که تمام سال ۷۸ را نباخته بود اوایل سال ۷۹ در نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا به جوبیلو ژاپن باخت اما با گل علی کریمی در رده بندی سامسونگ را برد و سوم شد
۴ اردیبهشت ۸۷ و برتری سپاهان مقابل الاتحاد در عربستان
۶ اردیبهشت ۸۳ مسابقه پرسپولیس ۲-۱ ذوب آهن که رجب زاده برای ذوب آهن گل زد و هنوز بازی می کند
۶ اردیبهشت ۸۱ مسابقه استقلال – سایپا که نیکبخت و سیروس دین محمدی برای استقلال و کاظمان و خلیلی برای سایپا گل زدند همراه با مصدومیت عجیب مایلی کهن
۲ اردیبهشت روز زمین پاک بود اما اثری از زمین پاک در داربی نبود

 از ۹۰ تا ۹۰ شامل حواشی یک هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد که اتفاقات زیر را بررسی کرد: (ویدیو)
دخالت های محرم نویدکیا و تفاوت او با دیگر بازیکنان سپاهان
شائبه کم کاری بازیکنان سپاهان برای نتیجه نگرفتن استیماچ و پیروزی مقابل نفت پس از جدایی او
پیدا شدن ارسلان مهطری بازیکن نفت تهران بعد از گم شدن!
اعتراض شدید بهادر عبدی به تعویض در بازی راه آهن
ترجمه عجیب صحبت های توپالیدیس سرمربی راه آهن توسط دستیار او
افتتاح مرکز پزشکی آکادمی فوتبال با حضور وزیر ورزش
مسابقه نمادین هنرمندان، پزشکان و ورزشکاران در مرکز طبی کودکان

سایت برنامه نود و بخش های مختلف آن توسط عادل فردوسی پور بررسی شد.(ویدیو)

فردوسی پور گفت احتمال دارد یک ویژه برنامه برای مناظره کاندیداهای انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار کنیم که زمان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

آنالیز کاملی از پیش بازی مدعیان قهرمانی لیگ پخش شد و شانس آنها برای نتیجه گیری در بازی های هفته بیست و هشتم بررسی شد.(ویدیو)

 داوری بازی استقلال اهواز – پرسپولیس بررسی شد و میرزابیگی گفت: تکل روی پای بنگر در محوطه جریمه خطا نبود و بازیکن استقلال اهواز توپ را زد و این بنگر بود که پایش را انداخت و برخورد صورت گرفت. پنالتی پرسپولیس درست بود و مدافع بازیکن مهاجم را بغل کرد و داخل محوطه رهایش کرد و پنالتی درست بود و یک کارت زرد هم باید می گرفت.(ویدیو)

تیم منتخب هفته ۲۷ لیگ برتر براساس نمرات تیم آنالیز برنامه نود اعلام شد که به شکلی جالب تمام بازیکنان این هفته نمره ۲ گرفتند.

بازی نفت تهران برابر سپاهان با برتری تیم اصفهانی پس از هفته ها در ادامه پخش شد.(ویدیو)

پس از آن بازی راه آهن و پدیده در جدول پخش قرار گرفت.(ویدیو)

رکورد پرسپولیس در ۲۱ بازی نباختن در لیگ به تیم های سپاهان و سایپا رسید و رکورد سریع ترین سقوط های تاریخ لیگ برتر هم مرور شد.

گزارشی درباره وضعیت جسمانی سعید عبدالله نژاد بازیکن سابق تیم ملی فوتسال که در بیمارستان بستری است و بی توجهی ها نسبت به او پخش شد.(ویدیو)

بازی ذوب آهن و صبای قم با تساوی دو پرسپولیسی سابق به عنوان آخرین مسابقه هفته بیست و هفتم به پخش رسید.(ویدیو)

بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته گذشته قسمت بعدی نود بود که روی آنتن رفت.(ویدیو)

داوری بازی راه آهن و پدیده بررسی شد که کارشناس نود درباره آن گفت: پنالتی راه آهن درست بود و اخراج مدافع پدیده هم به درستی انجام شد چون موقعیت آشکار گل بود. گل راه آهن آفساید بود و مهرداد محمدی جلوتر از توپ بود.
مسابقه ذوب آهن – صبا: دروازه بان صبا در شرایط تک به تک خطای شدید روی مهاجم ذوب آهن انجام داد داد و با وجود این که موقعیت آشکار گل نبود باید اخراج می شد. برخورد مظاهری با فرید کریمی در محوطه جریمه ذوب آهن خطا بود و دروازه بان ذوب آهن با زانو ضربه خطرناکی به مهاجم صبا زد و یک پنالتی باید اعلام می شد. کارت زرد دوم و اخراج محمد زاده درست بود. (ویدیو)

مسابقات هفته های ۳۴ و ۳۵ لیگ دسته اول به عنوان آخرین بخش این برنامه بررسی شد.(ویدیو)

در انتهای برنامه روزنامه های ورزشی سه شنبه از روی سایت نود مرور شد و با اعلام نتایج نهایی نظرسنجی برنامه این هفته نود ساعت ۱:۴۷ بامداد به پایان رسید.

در پایان با شرکت یک میلیون و ۹۲۷ هزار نفر پرسپولیس با ۷۳،۲ درصد شانس اول قهرمانی اعلام شد و پس از آن استقلال تهران ۲۲،۵ و استقلال خوزستان ۳،۱ درصد آرا را به خود اختصاص دادند.