سریعترین شناگر جهان از المپیک بازماند!

شناگر ۲۹ ساله برزیلی و رکورددار شنای ۵۰ و ۱۰۰متر کرال سینه جهان، نتوانست در مسابقات انتخابی حدنصاب لازم برای ورود به المپیک ریو را کسب کند. به گزارش  مازنداسپرت، شیرجه و واترپلو؛ سزار سیلو، سریعترین شناگر جهان چهره‌ای شناخته شده در این رشته است. سزار  همواره در مسابقات جهانی فینا عملکرد درخشانی داشته است. او […]

خبرگزاری فارس: سریعترین شناگر جهان از المپیک بازماند!

شناگر ۲۹ ساله برزیلی و رکورددار شنای ۵۰ و ۱۰۰متر کرال سینه جهان، نتوانست در مسابقات انتخابی حدنصاب لازم برای ورود به المپیک ریو را کسب کند.

به گزارش  مازنداسپرت، شیرجه و واترپلو؛ سزار سیلو، سریعترین شناگر جهان چهره‌ای شناخته شده در این رشته است. سزار  همواره در مسابقات جهانی فینا عملکرد درخشانی داشته است. او علاوه بر دو رکوردشکنی ماندگار ماده های ۵۰ و ۱۰۰متر آزاد در سال ۲۰۰۹، تا سال ۲۰۱۳ شش مدال طلای مسابقات جهانی را کسب کرده بود. او در المپیک هم عملکرد خوبی داشته است، اما نه به خوبی رقابت های جهانی. این شناگر ۲۹ ساله برزیلی تا کنون یک طلا و یک برنز در ۵۰متر آزاد (۲۰۰۸ و ۲۰۱۲) و برنزی دیگر در ۱۰۰متر آزاد (۲۰۰۸) را از مسابقات المپیک به خانه برده است.

پس از چند سال دوری از موفقیت، بسیاری سال ۲۰۱۶ را محل بازگشت پرقدرت این ورزشکار می دانستند. “سیلو” باوجود کارنامه درخشانش برای حضور در مسابقات المپیک به میزبانی کشورش مجبور به حضور در رقابت های انتخابی بود. او با تمام قوا در این رویداد شرکت کرد اما کمتر از یک صدم ثانیه از دو شناگر دیگر برزیلی در ماده ۵۰متر آزاد جا ماند (۰٫۰۹ ثانیه) تا شانس حضور در ریو۲۰۱۶ از بین برود.

او پس از این اتفاق امیدوار به حضور در ماده ۴ در ۱۰۰متر امدادی بود که آن هم محقق نشد. سزار در مصاحبه‌ای در این باره اعلام کرد: حالا یقیناً چند وقتی تمرین حرفه ای را کنار می گذارم و ادامه فعالیتم را در این جایگاه بررسی می کنم.

او همچنین با وجود ابراز ناراحتی از ۰٫۰۹ ثانیه دیر رسیدن به دیوار استخر برای کسب سهمیه برای برئو فراتوس و ایتالو مانزینه شناگران اول و دوم برزیل در ۵۰متر آزاد آرزوی موفقیت کرد.

باوجود اینکه ندیدن رکورددار جهان در تیم کشورش ناراحت کننده است، اما این موضوع برای شنادوستان بسیار هم عجیب نبود. او سال‌هاست با مصدومیت‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کند و در همین مسابقات جهانی کازان ۲۰۱۵ هم به دلیل درد شانه مسابقات را زودتر از موعد ترک کرد. به گفته خود او این مصدومیت‌ها باعث شد نتواند با تمام قوا تمرین کند و در مسابقات انتخابی حداکثر تواناییش را به نمایش گذارد.