احتمال حضور سوریان در استانبول ضعیف است/ آماده باش کادر فنی به عبدولی

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: با توجه به حضور سوریان در دو مسابقه گزینشی اخیر احتمال حضور او در استانبول ضعیف است. به گزارش  مازنداسپرت، فرهاد اسماعیل‌نژاددرباره تصمیم کادری فنی برای اعزام نماینده وزن ۵۹ کیلوگرم کشتی فرنگی به گزینشی استانبول گفت: با توجه به شرایط موجود احتمال حضور سوریان در این مسابقات ضعیف […]

خبرگزاری فارس: احتمال حضور سوریان در استانبول ضعیف است/ آماده باش کادر فنی به عبدولی

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: با توجه به حضور سوریان در دو مسابقه گزینشی اخیر احتمال حضور او در استانبول ضعیف است.

به گزارش  مازنداسپرت، فرهاد اسماعیل‌نژاددرباره تصمیم کادری فنی برای اعزام نماینده وزن ۵۹ کیلوگرم کشتی فرنگی به گزینشی استانبول گفت: با توجه به شرایط موجود احتمال حضور سوریان در این مسابقات ضعیف است چرا که به نظر نمی‌رسد شرایط لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال می‌دادیم شاید سوریان نتواند در مغولستان کار را تمام کند به سامان عبدولی پیش از پایان اردوی قبل اماده باش دادیم تا خودش را در آماده نگه دارد. در حال حاضر هم ۲ هفته وقت داریم تا عبدولی را در صورت صلاحدید بنا برای گزینشی استانبول آماده کنیم. سامان در آخرین اردو تمرینات بسیار خوبی داشت و امیدوارکننده ظاهر شد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی با انتقاد از برخی رسانه‌ها در انتقاد از سوریان گفت: سوریان اسطوره است و اسطوره می‌ماند او خودش را با ۷ طلای جهان و المپیک ثابت کرده و دینش را به کشتی ادا کرده است؛ زیبنده نیست با چنین مباحثی جایگاه او را پایین بیاوریم.

اسماعیل‌نژاد تصریح کرد:‌در شرایط کنونی باید به او دلداری بدهیم؛ چرا خیلی زود افتخار آفرینی‌های سوریان را فراموش می‌کنیم؟ تا ۵۰ سال آینده شاید هیچ کشتی‌گیر دیگری نتواند جای او را بگیرد. تختی در ۳۷ سالگی در حالی که ناآماده بود به خاطر دل مردم کشتی گرفت؛ سوریان هم ۶ ماه شبانه روز در اردو از تفریح و زندگی‌اش زد و تمرین کرد. آیا آسمان با این باخت به زمین آمده است؟ شکست جزئی از ورزش است.

وی خاطرنشان کرد: چرا باید نسبت به یک باخت این همه واکنش منفی نشان دهیم؟ اگر منظور عده‌ای تضعیف کادر فنی است مستقیم این موضوع را مطرح کنند نه اینکه سوریان را سیبل قرار دهند. نباید او را این همه آزار دهیم؛ مطمئن باشید اگر بتوانیم در ترکیه سهمیه بگیریم سوریان باز هم می‌تواند در المپیک افتخارآفرینی کند.