اعلام مصوبات جلسه کمیته مسابقات AFC

  از فصل آینده رقابتهای ای اف سی کاپ و لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار خواهد شد. به گزارش مازند اسپرت و به نقل از وب سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا؛ كمیته رقابتها به ریاست سعود المهندی (قطر) امروز در كوالالامپور تشكیل جلسه داد. این كمیته اعلام كرد چهار […]

از فصل آینده رقابتهای ای اف سی کاپ و لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار خواهد شد.

به گزارش مازند اسپرت و به نقل از وب سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا؛ كمیته رقابتها به ریاست سعود المهندی (قطر) امروز در كوالالامپور تشكیل جلسه داد. این كمیته اعلام كرد چهار كشور چین، اندونزی، كره جنوبی و تایلند علاقه مندی خود را برای میزبانی جام ملتهای آسیا ۲۰۲۳ اعلام كرده اند. 
تغییر زمان برگزاری مسابقات باشگاهی در غرب آسیا بعد از آنكه عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر اعلام كردند كه برگزاری مسابقات باشگاهی آسیا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه تاثیر بسیار منفی بر لیگ داخلی آنها می گذارد، انجام شد. 
این تغییر از فصل رقابتهای ۲۰۱۷ اجرایی می شود و در شرق آسیا دیدارهای باشگاهی همچنان روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد.
این سه كشور اظهار داشتند كه روزهای كنونی مسابقات بر میزان حضور هواداران، تماشاگران تلویزیونی و درآمد مسابقات در باشگاههای غرب آسیا تاثیر می گذارد؛ بر این اساس آنها ناچارند مسابقات داخلی خود را روز یكشنبه برگزار كنند.
كمیته رقابتها با توجه به این واقعیت كه این تغییر فقط بر بخش كوچكی از مسابقات لیگ قهرمانان در غرب آسیا تاثیر می گذارد، ترغیب به انجام این كار شد. همچنین این كمیته با اختصاص سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای سالهای۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ که براساس رده بندی ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ فدراسیون های AFC انجام شود، موافقت كرد.
در ای اف سی كاپ در فصل جاری، تیم های الجیش سوریه و اهلی الخلیل فلسطین نتوانستند راه حلی برای برگزاری دیدارهای خود در گروه D پیدا كنند. چرا كه تیم سوریه نتوانست روادید ورود به امان پایتخت اردن محل برگزاری دیدار نهم مارس را بدست آورد. 
براساس تصمیم كمیته رقابتها، این بازی ها باید در زمین بی طرف دیگری برگزار شود.
اهلی الخلیل مسابقات خانگی خود را در روز سوم یا چهارم ماه می برگزار می كند و مسابقات خانگی الجیش روز ۱۰ یا ۱۱ می در كشورهای بی طرف انجام می شود. چنانچه راه حلی برای میزبانی یافت نشود، موضوع به كمیته انضباطی AFC ارجاع داده می شود. 
این كمیته همچنین تصمیم گرفت مسابقه گروه C، بین الذاریه (فلسطین) و الوحده سوریه برای ۱۱ مارس به علت محدودیت های سوریه برای سفر به فلسطین، در كشور بی طرف برگزار شود.
بدنبال علاقه مندی چین، اندونزی، كره جنوبی و تایلند تا پایان مهلت ۳۱ مارس، برای میزبانی جام ملتهای آسیا ۲۰۲۳ ، پرسشنامه نامزدهای میزبانی و توافقنامه پیشنهاد میزبانی ارسال می شود.
جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ در امارات متحده عربی برگزار می شود و شهرهای ابوظبی، العین، دبی و شارچه برای میزبانی این تورنمنت شامل ۵۱ مسابقه در هشت ورزشگاه در مدت ۲۸ روز تایید شد.
رقابتهای بین المللی جدید كنفدراسیون آسیا جایگزین چلنج كاپ می شود. این رقابتها برای تیم هایی كه پایین ترین رده را دارند برگزار می شود. 
كمیته رقابتهای ای اف سی همچنین تصمیم گرفت در صورتی كه محرومیت فدراسیون كویت از طرف فیفا تا ۱۳ ماه می لغو نشود، عربستان سعودی كه بالاترین رده را در رقابتهای مقدماتی قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا داشته است، جایگزین كویت خواهد شد. 
كویت در رقابتهای مقدماتی كه سپتامبر سال گذشته میلادی برگزار شد، در گروه F صدرنشین شد.