بازماندن فرزان از رسیدن به مدال /پایان کار عاشورزاده با ۲برد و یک باخت

از سری رقابت های جام ریاست فدراسیون که از روز پنج شنبه در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان در شهر بن آلمان در حال پیگیری می باشد، فرزان عاشورزاده جوان ملی پوش مازنی در وزن ۶۳- کیلوگرم به عنوان پرچم دار روز نخست راهی شیاپ جانگ شد و در نتیجه با ۲ برد […]

farzaannاز سری رقابت های جام ریاست فدراسیون که از روز پنج شنبه در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان در شهر بن آلمان در حال پیگیری می باشد، فرزان عاشورزاده جوان ملی پوش مازنی در وزن ۶۳- کیلوگرم به عنوان پرچم دار روز نخست راهی شیاپ جانگ شد و در نتیجه با ۲ برد و یک باخت از ادامه بازی ها جا ماند.

به گزارش مازند اسپرت؛عاشورزاده که در این دور از رقابتها در یک وزن بالاتر از وزن همیشگی خود به شیاپ جانگ وارد شد در گام نخست مقابل «چارالامپوس کوتسوویس» از یونان را با نتیجه ۱۵ بر یک از پیش رو برداشت، در دومین گام رو در روی «البرت میریمکالف» از روسیه قرار گرفت که با نتیجه ۱۵ بر ۷ برنده از شیاپ چانگ خارج شد اما در سومین مبارزه ۵ بر صفر نتیجه را به «لوره برسیک» از کرواسی واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت.
در این وزن که ۵۸ هوگوپوش باهم به رقابت پرداختند در نهایت «لوره برسیک» از کرواسی به مدال طلا رسید «محمد محمدف» از آذربایجان نقره گرفت و دو تکواندوکار روسیه (گامزاتوف) و کرواسی (دنیل اندرون) نیز مشترکا عنوان سوم را بدست آوردند.
براساس نتایج بدست آمده در روز نخست و گفتنی های شنیده شده، سهمیه کسب مدال در اولین روز از آن اروپایی ها شد، در رقابت های قهرمانی اروپا ۲۰۱۶ که تقریبا از یکماه آینده آغاز می شود هر کشوری می تواند با ترکیب ۸ هوگوپوش در این پیکارها حاضر شود اما با توجه به تصمیم فدراسیون جهانی هر کشوری که در رقابت های جام ریاست فدراسیون صاحب مدال شود (طلا- نقره و حتی برنز) امتیاز آن را دارد که یک سهمیه دیگر برای قهرمانی اروپا ۲۰۱۶ داشته باشد.
به عنوان مثال تیم روسیه که در روز اول مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی، در گروه مردان در دو وزن ۵۸- و ۶۳- کیلوگرم موفق به کسب مدال شده است، بغیر از ۸ تکواندوکاری که می تواند در ۸ وزن مسابقات قهرمانی اروپا با خود به سوییس ببرد، با این دو مدال تا بدین لحظه مجوز حضور با ۱۰ ورزشکار را بدست آورده است! البته هر کشور می تواند در مسابقات قهرمانی اروپا در هر وزن دو نماینده را داشته باشد و این بدان معناست که اگر کشوری در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی ۸ مدال در ۸ وزن بدست آورد، می تواند با ۱۶ هوگوپوش در پیکارهای قهرمانی اروپا شرکت کند!.
از همین روی استقبال کشورهای اروپایی از این رقابت ها بسیار زیاد بوده و تعداد شرکت کنندگان اروپایی که در مسابقات جام ریاست فدراسیون شرکت کرده اند بسیار بالا بوده و سطح رقابت ها را سنگین کرد. نکته جالب اینکه در مسابقات روز اول هر ۱۶ مدال رده سنی بزرگسالان در گروه زنان و مردان به تکواندوکاران قاره سبز رسید!