هیأت‌های ورزشی بابل باید برنامه‌محور باشند

به گزارش مازند اسپرت ؛ انصار آری عصر امروز در جلسه نشست هیأت‌های ورزشی شهرستان بابل در سالن اجتماعات فرمانداری با تبریک سال نو، اظهار کرد: بابل مهد تنیس روی میز کشور است. وی با اشاره به اینکه هیأت‌های ورزشی زیرساخت ورزش بابل هستند، افزود: هیأت‌های ورزشی باید برنامه‌محور باشند. رئیس اداره ورزش و جوانان […]

به گزارش مازند اسپرت ؛ انصار آری عصر امروز در جلسه نشست هیأت‌های ورزشی شهرستان بابل در سالن اجتماعات فرمانداری با تبریک سال نو، اظهار کرد: بابل مهد تنیس روی میز کشور است.

وی با اشاره به اینکه هیأت‌های ورزشی زیرساخت ورزش بابل هستند، افزود: هیأت‌های ورزشی باید برنامه‌محور باشند.

رئیس اداره ورزش و جوانان بابل تصریح کرد: اگر چه کسب ۶۳ مدال جهانی، آسیایی و بین‎المللی نشان از برنامه‌ریزی خوب دارد اما تهیه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت، بلندمدت و داشتن برنامه چشم‌انداز توسعه، امری ضروری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: درصدد تهیه مکان مناسبی برای استقبال قهرمانان هستیم.

آری از فعالیت ۴۳ هیأت ورزشی در بابل خبر داد و یادآور شد: وضعیت مالی دولت را درک می‌کنیم، باید بخش خصوصی در حوزه ورزش ورود پیدا کند.

وی گفت: با وجودی که ایجاد سالن ژیمناستیک با توجه به کسب رتبه‌های برتر استانی و کشوری ورزشکاران این رشته امری ضروری است اما با توجه به کمبود اعتبارات دولتی در دستور کار قرار ندارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان بابل ادامه داد: اگر بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در این حوزه وارد شوند از حمایت اداره ورزش برخوردار می‌شوند.

* ورزش همگانی ۲۵ انجمن و کمیته ورزشی را تحت پوشش دارد

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی بابل نیز با تبریک سال نو، اظهار کرد: ورزش همگانی ۲۵ انجمن و کمیته ورزشی را تحت پوشش دارد.

محمدعلی شاهمردانی افزود: در سال ۹۴ همایش خانوادگی در بخش‌های چندگانه شهرستان به کمک ارگان‌های مختلف برگزار شد که امیدواریم در سال ۹۵ در رشته‌های مختلف فراتر از گذشته گام برداریم.

* باید تعداد جلسات هم‌اندیشی را بیشتر کرد

رئیس اداره سیاسی و اجتماعی فرمانداری بابل نیز اظهار کرد: باید برنامه‌های کاربردی را متناسب با شعار سال متمرکز و چشم‌انداز توسعه ترسیم کرد.

علی اسدنیا با اشاره به اینکه باید آسیب‌شناسی در حوزه ورزشی انجام شود، افزود: باید تعداد جلسات هم‌اندیشی را بیشتر کرد، مشکلات را شناسایی و راهکارهای مهمی ارائه داد تا این راهکارها به‌عنوان الگو در اختیار دیگر هیأت‌ها قرار گیرد.

رئیس اداره سیاسی و اجتماعی فرمانداری بابل تصریح کرد: باید زمینه حمایت‌های لازم به حوزه ورزشی ایجاد شود و استمرار داشته باشد گرچه تا خود نخواهیم موفق نمی‎شویم.

این مسئول با اشاره به اینکه نیازمند ایجاد هسته اطلاعاتی هیأت‌ها هستیم، یادآور شد: ایفای نقش‌های اجتماعی و ایجاد منابع درآمدی یا خوداتکایی از مهم‌ترین مسائلی است که انتظار داریم هیأت‌های ورزشی به آن توجه کنند.

به گزارش فارس، هیأت‌های ورزشی در این نشست عنوان کردند: ظرفیت‎های خوبی که در زمینه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی در شهرستان بابل وجود دارد، نیازمند مساعدت مسئولان است.

همچنین تخصیص اعتبارات لازم به اداره ورزش و جوانان برای مرتفع کردن بخشی از مشکلات هیأت‌ها، ایجاد دفتر مشترکی برای هیأت‌ها، ایجاد سالن ژیمناستیک، تشکیل خانه‌ای برای هیأت‌های ورزشی، نامشخص بودن سرانه ورزشی هیأت‌های ورزشی، انتخاب چارت قوی برای هیأت‌ها از جمله نیازهای مطرح‎شده در این نشست‌ها بود.

در پایان جلسه مهدی بادی‎کناری به‎عنوان مسئول انجمن ورزشی کارکنان دولت، نهادها و سازمان‌های شهرستان بابل و صفی‌نیا به‎عنوان رئیس بسیج هیأت‌های ورزشی بابل منصوب شدند.