تلاشم این است جودو در المپیک نتیجه بگیردخدابخش: با رفتنم به سمت کاراته، جودو آسیب می‌بیند/ در انتخابات ثبت نام نمی‌کنم

  سرپرست فدراسیون جودو گفت: فکر می‌کنم با رفتن من به سمت کاراته می‌تواند آسیب جدی به آرامشی که در جودو حاکم شده است وارد شود.   به گزارش مازند اسپرت، وزارت ورزش و جوانان زمان ثبت نام نامزدهای ریاست فدراسیون کاراته برای تصدی این پست را از روز ۱۵ تا ۲۶ اسفند ماه(به مدت۱۰ روز […]

 

خبرگزاری فارس: خدابخش: با رفتنم به سمت کاراته، جودو آسیب می‌بیند/ در انتخابات ثبت نام نمی‌کنم

سرپرست فدراسیون جودو گفت: فکر می‌کنم با رفتن من به سمت کاراته می‌تواند آسیب جدی به آرامشی که در جودو حاکم شده است وارد شود.

 

به گزارش مازند اسپرت، وزارت ورزش و جوانان زمان ثبت نام نامزدهای ریاست فدراسیون کاراته برای تصدی این پست را از روز ۱۵ تا ۲۶ اسفند ماه(به مدت۱۰ روز کاری) اعلام کرد.

بر این اساس متقضایان شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون تا ۲۶ اسفند‌ماه فرصت دارند تا با مراجعه به دبیرخانه فدراسیون کاراته نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

تا به امروز علیرضا رستمی، حمیدرضا ده بزرگی(رئیس هیات کاراته فارس)، حسین افراسیابی( رئیس سبک کیوکوشین یونیون)، علی باتوانی( کاتاروی سابق)، صمد ولی زاده( رئیس اسبق فدراسیون ووشو) محمدقاسم منوچهری، ایرج میرزایی( قهرمان سابق کاراته) و سیدعباس احمدپناهی( رئیس اسبق فدراسیون کاراته) افرادی هستند که برای تصدی پست ریاست فدراسیون ثبت نام کرده‌اند.

رشید خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد عدم حضور خود در انتخابات فدراسیون کاراته، گفت: واقعیت این است که من جزو خانواده کاراته هستم و نسبت به این رشته عشق و علاقه دارم. توان مدیریتی نیز در این رشته را دارم، اما در یک تصمیم از سوی مدیران فرادستی، بنده سرپرستی فدراسیون جودو را برعهده گرفتم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر شرایطی بر جودو حاکم شده که جمع‌بندی من این است که یک امیدی در بین قهرمانان، کمیته‌ها، فدراسیون و … به وجود آمده است. فکر می‌کنم با رفتن من به سمت کاراته می‌تواند آسیب جدی به آرامشی که در جودو حاکم شده است وارد شود.

سرپرست فدراسیون کاراته در ادامه گفت: امیدوارم که جودو هم در المپیک نتیجه قابل قبولی را کسب کند و این در سرنوشت آنها تأثیر به سزایی خواهد داشت. به خودم اجازه نمی‌دهم که در این شرایط حساس به یک فدراسیون دیگر فکر کنم و در انتخابات ریاست آن فدراسیون ثبت‌نام کنم، به همین دلیل اعلام می‌کنم به هیچ عنوان در انتخابات فدراسیون کاراته ثبت‌ نام نمی‌کنم.

خدابخش در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: تا زمانی که مسئولان وزارت ورزش و جوانان صلاح بدانند، به عنوان سرپرست در این فدراسیون انجام مأموریت خواهم کرد. تلاشم این است که جودو در المپیک نتیجه بگیرد و بعد از آن شرایط را برای برگزاری انتخابات فدراسیون مهیا کنم.

سرپرست فدراسیون جودو در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: برگزاری لیگ جودو اقدام استراتژیک است، برای ارتقاء قهرمانی هر رشته، لیگ مهم است، به همین دلیل هر چه لیگ منسجم، پویا، فراگیر برگزار شود، قاعدتاً نتایج مثبتی خواهد داشت. این مدل که ما لیگ را در تهران برگزار می‌کنیم و به شکل متمرکز حداقل فایده را می‌تواند به ورزش جودو برساند. ما انشاالله از دور بعد باید تلاش کنیم در رده‌های سنی متفاوت و به شکلی کمه میزبانی به استانهای دیگر داده شود، لیگ را برگزار کنیم. این اتفاق باعث می‌شود یک جریانی هم در استانها رخ دهد و یک جریان جمعیت مخاطب بیشتری در معرض این رویداد جذاب قرار بگیرد و در استانها چهره‌های جدید و پدیده‌ها شناسایی شود./فارس