اخبار کوتاه از المپیک ریوآموزش داوطلبان برای کمک به دوندگان ماراتن/دونده معلول آلمانی به فکر رکوردشکنی نیست

  دونده مدعی معلولان آلمان اعلام کرد در پارالمپیک ریو به فکر رکوردشکنی نیست و تمرکزش را روی کسب مدال می‌گذارد.   به گزارش مازنداسپرت برای برگزاری دوی ماراتن در المپیک ریو به داوطلبان آموزش‌های لازم داده شده تا بتوانند به موقع شکلات و آب در اختیار ورزشکاران قرار دهند. البته این موضوع باید طوری مدیریت شود […]

 

خبرگزاری فارس: آموزش داوطلبان برای کمک به دوندگان ماراتن/دونده معلول آلمانی به فکر رکوردشکنی نیست

دونده مدعی معلولان آلمان اعلام کرد در پارالمپیک ریو به فکر رکوردشکنی نیست و تمرکزش را روی کسب مدال می‌گذارد.

 

به گزارش مازنداسپرت برای برگزاری دوی ماراتن در المپیک ریو به داوطلبان آموزش‌های لازم داده شده تا بتوانند به موقع شکلات و آب در اختیار ورزشکاران قرار دهند. البته این موضوع باید طوری مدیریت شود که تاثیری در سرعت و تمرکز دونده‌ها نداشته باشد. مشکل گرما یکی از دغدغه‌های این دوندگان است که کولرهای صنعتی در چند مسیر کار گذاشته شده است.

در المپیک لندن هم برخی از ورزشکاران دوی ماراتن دچار ضعف بدنی شده بودند. دوی ماراتن یکی از هیجان‌انگیزترین ورزش‌ها محسوب می‌شود که به روح المپیک نزدیک است.

* واکنش جنجالی باخ به اظهارات رئیس جدید فیفا

توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در سخنانی دوباره تاکید کرد هیچ ناپاکی در این کمیته وجود ندارد. وی در واکنش به صحبت اینفانتینو رئیس جدید فیفا گفته که کمیته بین‌المللی المپیک فیفا نیست که ماموران پلیس ناگهان وارد ساختمان شوند.

باخ گفت: نام این مرکز کمیته بین‌المللی المپیک است و آنقدر شیشه‌ای و شفاف است که نیاز به دادستانی آمریکا ندارد.

اینفانتینو هم در این خصوص واکنشی رسمی نداشته، اما از اظهارنظر توماس باخ به شدت عصبانی شده است.

* تمرکز دونده معلول برای کسب مدال

مارکوس رم دونده پرش سه گام آلمان در بخش معلولان یکی از امیدهای کسب مدال طلا در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ است. این ورزشکار ۲۷ ساله از یک پا معلول است و در ۵ سال اخیر یکی از مدعیان این رشته به شمار می‌رود.

وی در مصاحبه‌ای که با سایت ریو ۲۰۱۶ داشته در این باره گفته است: به هیچ وجه قصد شکستن رکورد در ریو را ندارم و به خاطر هشدارهایی که به من وارد شده ترجیح می‌دهم فقط به کسب مدال فکر کنم. من رباط نیستم؛ با وجود عشق و علاقه‌ای که به کشورم دارم، اما باید به فکر سلامتی خودم هم باشم./فارس