فهرست ابهام برانگیز نمایندگان بازیکنان، مربیان، داوران و باشگاه‌هاانتخابات فدراسیون شطرنج مهندسی می‌شود؟

  لیست نمایندگان بازیکنان، مربیان، داوران و باشگاه‌های حاضر در مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج در حالی روز گذشته اعلام شد که ابهاماتی در خصوص برخی نمایندگان آن وجود دارد.   به گزارش مازنداسپرت مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج ۲۴ اسفندماه برگزار می‌شود و اسامی هفت نماینده ورزشکاران، مربیان، داوران و باشگاه‌ها روز گذشته در حالی اعلام شد که […]

 

خبرگزاری فارس: انتخابات فدراسیون شطرنج مهندسی می‌شود؟

لیست نمایندگان بازیکنان، مربیان، داوران و باشگاه‌های حاضر در مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج در حالی روز گذشته اعلام شد که ابهاماتی در خصوص برخی نمایندگان آن وجود دارد.

 

به گزارش مازنداسپرت مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج ۲۴ اسفندماه برگزار می‌شود و اسامی هفت نماینده ورزشکاران، مربیان، داوران و باشگاه‌ها روز گذشته در حالی اعلام شد که غیبت برخی نمایندگان و جایگزینی دیگر گزینه‌ها ابهاماتی در نحوه چینش این لیست ایجاد کرده است.

در بخش نماینده ورزشکاران، در حالی که استاد بزرگ پویا ایدنی در صدر جدول شطرنج‌بازان ایرانی قرار دارد احسان قائم مقامی نفر دوم و مسعود مصدق‌پور نفر  ششم جدول نمایندگان مرد حاضر در مجمع معرفی شده‌اند؛ جالب اینکه در اقدامی همزمان مصدق‌پور درلیست نفرات اعزامی تیم ملی شطرنج به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا (که فروردین ماه برگزار می‌شود) جایگزین آرین غلامی، نایب قهرمان کشور شده است.

در بخش نماینده داوران، شهره بیات دختر یکی از نمایندگان هیات‌های استانی (که به صراحت حمایت خود را از یکی از کاندیداهای حاضر در مسابقات اعلام کرده است) و در اعزام‌های خارج از کشور شطرنج نیز اعتراضاتی به حضور چندین باره وی با تیم مطرح بود گزینه حاضر در مجمع است.

از طرفی دیگر در بخش نمایندگان باشگاه‌ها صرف نظر از شهرداری تبریز که قهرمان لیگ کشور است و حضور آن در لیست مجمع طبیعی و قابل قبول است نام تیم دامون ساخت شمال مازندران به چشم می‌خورد، تیمی که در رده‌بندی نهایی لیگ برتر شطرنج در نیمه‌های جدول قرار دارد.

این نحوه چینش اعضای مجمع که نقش تاثیرگذاری در روند انتخابات خواهند داشت اعتراض‌هایی را نیز در پی داشته است تا جایی که برخی صحبت از مهندسی کردن انتخابات فدراسیون شطرنج می‌کنند.

اسامی نمایندگان ورزشکاران، داوران، مربیان و باشگاه‌ها برای حضور در مجمع انتخابات فدراسیون شطرنج از سوی وزارت ورزش و جوانان به شرخ زیر اعلام شد:

نماینده ورزشکاران:
۱- احسان قائم مقامی ۲- مسعود مصدق‌پور ۳- ساراسادات خادم‌الشریعه

نماینده داوران: شهره بیات

نماینده مربیان: خسرو شیخ هرندی

نماینده باشگاه‌ها:
۱- باشگاه شهرداری تبریز ۲- باشگاه دامون ساخت شمال

/فارس