رکورد بیشترین بازی بدون شکست در باشگاه های مطرح اروپایی+تصاویر

آث میلان به گزارش مازنداسپرت در میان معتبرترین لیگ های اروپایی، ۱۰ تیم وجود دارند که رکورد شکست نخوردن را در تمامی مسابقات در اختیار گرفته اند. تیم فوتبال استوا بخارست رومانی از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۹ در ۱۰۶ بازی طعم شکست را نچشید و توانست رکورد خارق العاده ای را به ثبت برساند. اما به دلیل […]

آث میلان

آث میلان

به گزارش مازنداسپرت در میان معتبرترین لیگ های اروپایی، ۱۰ تیم وجود دارند که رکورد شکست نخوردن را در تمامی مسابقات در اختیار گرفته اند.

تیم فوتبال استوا بخارست رومانی از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۹ در ۱۰۶ بازی طعم شکست را نچشید و توانست رکورد خارق العاده ای را به ثبت برساند. اما به دلیل کیفیت پائین  لیگ کشور رومانی ارزش رکورد این تیم کمتر از تیم های سایر لیگ های معتبر اروپا است.

۱- سلتیک (اسکاتلند)

۶۲ بازی بدون شکست

تیم فوتبال سلتیک سال 1917

سلتیک بین سال های ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۷ در ۶۲ بازی شکست نخورد و این رکورد را در بریتانیا و جهان از آن خود کرد. این باشگاه یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین باشگاه های جهان به حساب می رود.

۲- آث میلان (ایتالیا)

۵۸ بازی بدون شکست

آث میلان از اواخر دهه ۸۰ تا اوایل دهه ۹۰ با هدایت  آریگو ساکی لقب شکست ناپذیر را به خود اختصاص داد. آنها ۵۸ بازی بدون شکست را تجربه کردند. میلان برای سه فصل پیاپی موفق شد اسکودتو را کسب کند، همچنین در یکی از این سه فصل قهرمانی اروپا را نیز کسب کردند. در سال ۱۹۹۳ میلانی ها با نتیجه یک بر صفر در مقابل پارما شکست خوردند و هواداران روسونری ها پس از اتمام بازی به صورت ایستاده بازیکنان تیمشان را مورد ستایش قرار دادند.

۳-المپیاکوس (یونان)

۵۸ بازی بدون شکست

المپیاکوس در دهه ۷۰ میلادی با سه قهرمانی متوالی خودش را به عنوان برترین تیم یونان اثبات کرد. این تیم در این سال‌ها رکورد۵۸ بازی بدون شکست را به ثبت رساند. این ۵۸ بازی در فاصله اکتبر ۱۹۷۲ تا آوریل ۱۹۷۴ برگزار شد جالب آنکه قبل و بعد از این ۵۸ بازی المپیاکوس به تیم پائوک باخته بود. در فصل ۷۴-۱۹۷۳ المپیاکوس ۱۰۴ گل زد.

۴- بنفیکا (پرتغال)

۵۶ بازی بدون شکست

در سال ۲۰۱۲ تیم پورتو تا یک قدمی رکورد بنفیکا پیش رفت اما نتوانست آن را جابه‌جا کند،  بنفیکا در فاصله اکتبر ۱۹۷۶ تا آگوست ۱۹۷۸ در ۵۶ بازی هیچ شکستی را متحمل نشد. این رکورد سرانجام با شکست ۱-۰ برابر پورتو امکان بهبود یافتن را از دست داد.

۵- پورتو (پرتغال)

۵۵ بازی بدون شکست

در مارس ۲۰۱۰ روند شکست ناپذیری پورتو تحت هدایت ژسولدو فریرا آغاز شد و با آمدن آندره ویلاش بواش ادامه پیدا کرد و در فصل ۱۱-۲۰۱۲ پورتو به قهرمانی لیگ اروپا دست یافت. با جدایی ویلاش بواش و پیوستن ویتور پریرا پورتو با نتیجه ۳-۱ مغلوب ژیل‌ویسنته شد. البته با این نتایج رکورد ۵۳ بازی بدون شکست خود پورتو که در فاصله سال های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ ثبت شده بود، جا‌به‌جا شد.

۶- شاختار دونتسک

۵۵  بازی بدون شکست

بازی های بدون شکست شاختار در ژوئن ۲۰۰۰ با پیروزی ۲-۱ مقابل نیوا آغاز شد و با وجود استعفای مربی این تیم پروکوپنکو ادامه یافت. اوکراین در فصل ۰۲-۲۰۰۱ به اولین قهرمانی‌اش در اوکراین دست یافت. در این دوران شاختار بازیکنانی نظیر آنتولی تیموشچوک، آندری وروبی را در اختیار داشت.

۷- یوونتوس

۴۹ بازی بدون شکست

یوونتوس در فصل ۱۲-۲۰۱۱ که توانست بدون شکست در سری آ به قهرمانی برسد توانست رکورد ۴۳ بازی بدون شکست را نیز از خود ثبت کند. یوونتوس در این فصل تحت هدایت کونته ۲۳ برد و ۱۵ تسای در لیگ به دست آورد.

۸-ناتینگام فارست

۴۲ بازی بدون شکست

ناتینگام فارست در فصل ۷۸-۱۹۷۷ که دوگانه قهرمانی در دسته برتر و جام اتحادیه انگلیس را به دست آورد، رکورد ۴۲ بازی بدون شکست را نیز در کارنامه خود ثبت کرد. این روند از ۲۶ نوامبر ۱۹۷۷ تا ۲۵ نوامبر ۱۹۷۸ ادامه داشت.

۹-رئال مادرید

۳۴ بازی بدون شکست

رئال در فصل ۹۹-۱۹۹۸ در ۳۴ بازی هیچ شکستی را تجربه نکرد و از این نظر بهترین تیم اسپانیایی است. رئال در این فصل ۱۰۷ گل در لالیگا به ثمر رساند و به عنوان قهرمانی اسپانیا نیز دست یافت.رئال علاوه بر قهرمانی در لالیگا، جام حذفی و سوپرجام اسپانیا را نیز در این مدت به دست آورد.

۱۰-بارسلونا

۳۴ بازی بدون شکست (تا ۱۱  اسفند ۱۳۹۴)

بارسلونا در فصل ۱۶-۲۰۱۵  توانست رکورد قبلی خودش را در تعداد بازی های بدون شکست جابه‌جا کند و آن را به عدد ۳۴  برساند، بارسلونا پس از سوم اکتبر ۲۰۱۵ که با حساب ۲-۱ در زمین سویا مغلوب شد، دیگر در هیچ دیداری شکست نخورد. این رکورد را لوئیس انریکه به دست آورده است و توانست به رکورد رئال مادرید هم برسد. البته این رکورد برای شاگردان انریکه همچنان پابرجا است و این آمار تا ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ می باشد.