شهریان: ورزش برای زنان یک حق است نه امتیاز

معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در سمینار نواب رئیس بانوان هیت های جودو و کوراش استان های کشور گفت: برخی گمان می‌کنند اگر به فکر ورزش بانوان باشند برای زنان امتیازی قائل شده‌اند در حالی که اینگونه نیست و در تمامی برنامه‌ریزی‌ها باید سهم ورزش زنان ادا شود.   به گزارش مازند […]

معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در سمینار نواب رئیس بانوان هیت های جودو و کوراش استان های کشور گفت: برخی گمان می‌کنند اگر به فکر ورزش بانوان باشند برای زنان امتیازی قائل شده‌اند در حالی که اینگونه نیست و در تمامی برنامه‌ریزی‌ها باید سهم ورزش زنان ادا شود.

 

به گزارش مازند اسپرتبه نقل از وزارت ورزش و جوانان، شهریان در سمینار نواب رئیس بانوان هیئت‌های جودو و کوراش استان‌های کشور که صبح امروز برگزار شد عنوان کرد: ورزش برای زنان در جامعه یک حق است که این امر هموراه مورد توجه مقام معظم رهبری و مسئولین کشور بوده است.

 

معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان همواره در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است که ایشان همواره به دو نکته توجه ویژه دارند اول ورزش همگانی که بستر شادی و نشاط در جامعه را فراهم می‌کند و دوم ورزش قهرمانی که همواره تاکید کرده‌اند وقتی یک بانوی ایرانی بر سکوی قهرمانی می‌ایستد بسیار ارزشمند است.

 

شهریان همچنین ضمن اشاره به صحبت‌های ریاست محترم جمهور در خصوص ورزش بانوان عنوان کرد: همواره رییس جمهوری بر رفع تبعیض از ورزش زنان تاکید داشته و خواسته اصلی‌شان این بوده که فرصت‌های ورزشی به صورت متوازن در اختیار زنان و مردان قرار بگیرد.

 

معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در بخشی دیگر از صحبت‌های خود گفت: شرایط در گذشته به نحوی بوده که تفاوت در زمان شروع فعالیت ورزشی بین خانم‌ها و آقایان وجود داشته و به خاطر همین فرصت برای خانم‌ها کمتر بوده که این باید جبران شود و این امر توجه خاص به ورزش بانوان را می طلبد.

 

وی سیاست های وزارت ورزش و جوانان را در راستای حمایت از ورزش بانوان دانست و تاکید کرد: وزیر ورزش و جوانان همواره نگاه حمایتی از ورزش زنان دارد.

 

معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: محوریت تمام فعالیت های ما باید موضوع اخلاق و فرهنگ در ورزش باشد چرا که ورزش یک مقوله فرهنگی است و جامعه از ورزشکار توقع رفتار و کردار درست دارد. مربیان بهترین الگو برای ورزشکاران هستند و بنابراین ما در انتخاب و تربیت مربیان باید دقت نظر داشته باشیم.